... Απειλείται η υπόγεια Κέρκυρα...

Μίλτος Π. Βασιλείου
δημοσιεύθηκε στην "καθημερινή ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ" στις 15/8/2007

...η κατασκευή ενός κεντρικού υπόγειου parking, χωρίς αντίστοιχο σύστημα περιφερικών χώρων στάθμευσης και χωρίς υποτυπώδες δίκτυο αστικών συγκοινωνιών θα αποτελέσει σημαντικό παράγοντα επιδείνωσης του κυκλοφοριακού προβλήματος της πόλης

Κοντεύαμε να το ξεχάσουμε το πάρκιγκ του Σαρόκου, αλλά η απειλή επανήλθε... Aρμόδιος δημοτικός παράγοντας μας ανήγγειλε, πως η σύμβαση προχωράει. Και μάλιστα τροποποιημένη: αίρεται η μελλοντική απαγόρευση στάθμευσης στα τετρακόσια μέτρα γύρω από την πλατεία. Και η -κατά την γνώμη μας- απειλή επεκτάθηκε στην Πάνω Πλατεία, στο Τέννις και στην Πλατεία του Αγνωστου Στρατιώτη.... Παρά την σκωπτική διάθεση, που μας καταλαμβάνει όταν παρακολουθούμε την εξαγγελία μέτρων για την επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος της Κέρκυρας, οφείλουμε να δηλώσουμε οτι η υπόθεση «πάρκιγκ Σαρόκου» μας κόβει το χαμόγελο με το μαχαίρι. Η υπόθεση δεν σηκώνει καλαμπούρι γιατί εδώ τα λεφτά είναι πολλά... Και η αγία ιδωτική πρωτοβουλία δεν θα κολώσει μπροστά σε τυχόν οκνηρίες και αβελτηρίες των υπηρεσιών του Δήμου (στις οποίες και πάλι θα προσβλέπαμε μήπως και γλύτωναμε το parking…).
Η έλλειψη εξειδικευμένης γνώσης μας επιβάλλει σεμνότητα και επιφύλαξη στην διατύπωση θέσεων, δεν αποκλείει όμως το φυσικό ενδιαφέρον του πολίτη αλλά και τους βασικούς κανόνες της λογικής. Ενας τέτοιος λοιπόν κανόνας, που δεν απαιτεί ειδικές συγκοινωνιολογικές γνώσεις λέει, πώς η κατασκευή ενός κεντρικού υπόγειου parking, χωρίς προηγούμενο σύστημα περιφερικών χώρων στάθμευσης και χωρίς υποτυπώδες δίκτυο αστικών συγκοινωνιών θα αποτελέσει σημαντικό παράγοντα επιδείνωσης του κυκλοφοριακού προβλήματος της πόλης. Πολύ απλά, διότι αυτός ο κεντρικός χώρος θα λειτουργεί ως υπαρκτή πρόκληση-πρόσκληση του συνεχώς αυξανόμενου στόλου οχημάτων για αναζήτηση χώρου στάθμευσης στο κέντρο της πόλης. Ετσι, σημαντικό μέρος του κυκλοφορικού φόρτου τουλάχιστον στους γύρω δρόμους (Λεωφόρος Αλεξάνδρας, Πολυχρονίου Κωσταντά κ.α.) θα οφείλεται στην επωχούμενη αναζήτηση της πολύτιμης θέσης.
Η κατάργηση της απαγόρευσης στάθμευσης στα περίχωρα του υπόγειου πάρκιγκ, σαν μέτρο περιορισμού των προνομίων του ιδιοκτήτη, έχει καλώς. Νομίζουμε πάντως, πώς ΑΝ (λέμε ΑΝ) το πάρκιγκ του Σαρόκου κατασκευασθεί, βασική του φιλοδοξία πρέπει να είναι η απαλλαγή κεντρικών οδικών αξόνων της πόλης από τον φόρτο της αμφίπλευρης στάθμευσης, που περιορίζει το χρησιμοποιούμενο οδόστρωμα περίπου στο 1/3 του διαθέσιμου.
Οι ίδιες σοβαρές επιφυλάξεις ισχύουν στο ακέραιο για όλους τους άλλους συζητούμενους χώρους. Επιπλέον για την Σπιανάδα, δεν γνωρίζουμε ποιά μελέτη, έρευνα ή εργασία ειδικών κατέδειξε την ανυπαρξία ιστορικού – αρχαιολογικού ενδιαφέροντος του υπεδάφους της. Πολύ θα μας ενδιέφερε να την μαθαίναμε... Οσο για την Πλατεία του Αγνωστου Στρατιώτη ας υπομνησθεί, οτι βρίσκεται στο ίδιο ακριβώς μέρος με τον υπάρχοντα υπαίθριο χώρο στάθμευσης αλλά και τα προβλεπόμενα πλωτά πάρκιγκ...
Μήπως, λέμε μήπως, αντί να στοχοποιείται σε βαθμό «ανατριχίλας» η υπόγεια Κέρκυρα θα ήταν φρονιμότερο να αναζητηθούν οι αναγκαίοι περιφερικοί ισόγειοι χώροι με ασύγκριτα χαμηλότερο κοινωνικό και οικονομικό κόστος μαζί με μία αναγκαία και γενναία παρέμβαση για την δημιουργία μιας ολοκληρωμένης δημοτικής συγκοινωνίας, που θα υπηρετεί συστηματικά, τακτικά και συχνά ΟΛΕΣ τις γειτονιές της πόλης; Μήπως τότε και μόνον τότε μπορεί να εκτιμηθεί ψύχραιμα, αντικειμενικά η σκοπιμότητα κατασκευής κεντρικού-ών υπόγειων πάρκιγκ;
ΥΓ. Η έλλειψη προγραμματισμού, χωροταξικού σχεδιασμού και η εφαρμογή αυθαίρετων μέτρων και έργων χωρίς συγκοινωνιολογική - κυκλοφοριακή μελέτη χαρακτηρίζει ολόκληρη την τελευταία 30ετία στην πόλη μας. Ο κόμβος Δεσύλα π.χ. είναι προϊόν διαχρονικής συνέχειας στο Δήμο. Η προπροηγούμενη Δημοτική αρχή τον απεφάσισε και η προηγούμενη τον υλοποίησε. Η παρούσα καλείται το συντομότερο να τον ξηλώσει, γιατί αλλοιώς θα προστεθεί στην λαμπρή αλυσίδα διαπαραταξιακής συνέχειας. Εξάλλου και η απειλή για υπόγειο parking στην Σπιανάδα, έχει εκστομισθεί ξανά σε Μεγαλεξανδριανό κλίμα και σε διαπαραταξιακή βάση. Θα την γλυτώσουμε άραγε;
__________________________________________________

Σχόλια