Βάζουμε και στοίχημα!!!

Αναγγέλθηκε για τις αρχές Αυγούστου η παρουσίασε του σχεδίου εξυγίανσης του Οργανισμού των Ελληνικών Σιδηροδρόμων και εμείς στοιχηματίζουμε, πως ξέρουμε από τώρα το περιεχόμενό της. Δεν έχουμε πληροφορίες ούτε διαθέτουμε προφητικές ικανότητες. Να λοιπόν τι ξέρουμε και οφείλουμε να μην το ξεχνάμε:
-Ζούμε σε μία χώρα, που ο σιδηρόδρομος είναι σε συνεχή δίωξη μετά από την τεράστια του άνθηση, που ανάγεται όμως στην εποχή του αληθινού αστού εκσυγχρονιστή πολιτικού Χαρίλαου Τρικούπη.
-Η αθλιότητα είναι «κάθετη» στο σύνολο των σιδηροδρομικών υπηρεσιών. Κατάσταση αμαξοστοιχιών, ακρίβεια αναχωρήσεων-αφίξεων, επίπεδο ασφάλειας, συχνότητα και ταχύτητα δρομολογίων, ηλεκτρονική εξυπηρέτηση, εξηλεκτρισμός, γραφειοκρατική διόγκωση του οργανισμού κ.λ.π. κατατάσσουν τους Ελληνικούς σιδηρόδρομους με μεγάλη ευκολία στις χαμηλότερες βαθμίδες της Ευρώπης.
-Ο ΟΣΕ υπήρξε από τους προνομιακούς χώρους ρουσφετολογικών διορισμών τουλάχιστον στη διάρκεια όλων των μεταπολιτευτικών χρόνων.
-Οσες απόπειρες εξυγίανσης του ΟΣΕ εξαγγέλθηκαν κατά καιρούς μόνον στην διάσωση, αναβάθμιση και εξέλιξη του οργανισμού δεν απέβλεπαν. Αντίθετα στην πράξη έγιναν έργα διαιώνισης της απαράδεκτα χαμηλής ποιότητας, που καθιστά το τρένο, ως την κατά παρασάγγες χειρότερη μορφή δημόσιων συγκοινωνιών στη χώρα μας.. Σκαλίζοντας στην πρόσφατη ιστορία του ΟΣΕ π.χ. θα βρούμε το «σκάνδαλο» της επιδότησης επισκευής της γραμμής: «Κρυονέρι-Μεσολόγγι-Αγρίνιο» στα τέλη της δεκαετίας του 90, που παρέμεινε στην μέση, γιατί εκ των υστέρων η γραμμή κρίθηκε… ασύμφορη. Η Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου, παρά τις έντονες υποδείξεις πολλών κοινωνικών φορέων κατασκευάσθηκε χωρίς πρόβλεψη σιδηροδρομικής ζεύξης. Εκτεταμένα έργα ανακαίνισης της γραμμής στον άξονα Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα θα αποδειχθούν πεταμένα λεφτά, αφού η γραμμή θα παραμείνει μετρική, δηλαδή εξ ορισμού καθυστερημένη. Κι’ αυτό, όταν τέτοιες αποστάσεις (200-400 χλμ) είναι ιδανικές για σύγχρονα τρένα, εξασφαλίζοντας ταχύτατη, άνετη και ευχάριστη πρόσβαση στην πρωτεύουσα (μείωση ανάγκης εσωτερικών μεταναστεύσεων). Φτηνά την γλύτωσε και ο οδοντωτός από μία «εκσυγχρονιστική» απόπειρα επί Σημίτη. Δεν την γλύτωσε όμως από την… άρτια οργάνωση και υπευθυνότητα του ΟΣΕ, που παρήγγειλε τρένα μεγαλύτερα από τα τούνελ της διαδρομής, που τώρα τα μεγαλώνουν για να χωράει τα βαγόνια... Οι πραγματικά υπεύθυνοι σίγουρα την έχουν γλυτώσει…Ο «Ιόνιος Σιδηρόδρομος» (Καλαμάτα-Ιωάννινα) μετά την επίσημη αναγγελία το 1997 και επαναβεβαίωση Ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος το 2002 έχει μάλλον παραπεμφθεί στις καλένδες. Η Σιδηροδρομική σύνδεση Καλαμπάκας-Ιωαννίνων-Ηγουμενίτσας, που επίσης αναγγέλθηκε το 1997 με ορίζοντα λειτουργίας το 2002 βρίσκεται …σε φάση προμελετών. Κι άλλα ών ουκ έσται τέλος…
-Μέχρι τώρα όλες οι απόπειρες εκσυγχρονισμών καταλήγουν σε μείωση ή κατάργηση δρομολογίων, ματαίωση επενδύσεων, εγκατάλειψη έργων, που έχουν ήδη αρχίσει. Τα τελευταία χρόνια επικρέμαται και η … σωτήριος σπάθη της ιδιωτικοποίησης. Θυμίζουμε, ότι οι πιο σύγχρονοι Ευρωπαϊκοί σιδηρόδρομοι, οι Γαλλικοί με πρόσφατο ρεκόρ ταχύτητας 585 χλμ/ώρα στην γραμμή Παρίσι-Στρασβούργο και ένα σωρό άλλα πλεονεκτήματα είναι ΚΡΑΤΙΚΟΙ. Παράλληλα οι Βρετανικοί σιδηρόδρομοι έχουν χάσει μεγάλο μέρος αξιοπιστίας και ασφάλειας από όταν έγιναν ΙΔΙΩΤΙΚΟΙ.

Να, λοιπόν, γιατί νομίζουμε ότι ξέρουμε τι θα ακούσουμε και τι θα διαβάσουμε για τον εκσυγχρονισμό των Ελληνικών σιδηροδρόμων. Το καταλάβαμε, από όταν … ανακαλύφθηκε το μεγάλο σκάνδαλο των λαθρομεταφορών, μαζί με το ιλιγγιώδες χρέος του οργανισμού, που … κανείς δεν ξέρει την ακριβή προέλευσή του… Πριν το καίριο χτύπημα, προηγείται μία συγκλονιστική αποκάλυψη (από αυτές, που ο κόσμος τόχει τούμπανο και μείς κρυφό καμάρι). Η προετοιμασία της κοινής γνώμης για να αποδεχθεί …το σωτήριο σχέδιο ως μόνη λύση είναι το πρώτο απαραίτητο βήμα στην κοινωνία της μαζικά διαμορφούμενης συνείδησης…. Οι σιδηροδρομικές συγκοινωνίες είναι ένα ακόμη από τα χαμένα στοιχήματα της Ελληνικής κοινωνίας.

Σχόλια