Αυτές είναι λύσεις !!!

Ταλαιπωρούμενος ως πολίτης της Κέρκυρας από την μάστιγα του κυκλοφοριακού, που μαζί με την καθαριότητα αποτελούν πρώτιστα -όχι μόνα- ζητήματα της ποιότητας ζωής στην πόλη μας έχω επανειλημμένα κουράσει το πληκτρολόγιο του υπολογιστή μου* γράφοντας ή/και αντιγράφοντας απόψεις ειδικών, που τονίζουν την σημασία περιφερικών χώρων στάθμευσης σε συνδυασμό με αξιόπιστη σταθερή και σύγχρονη δημοτική συγκοινωνία για να σταματήσουν να πλημμυρίζουν οι στενοί δρόμοι του κέντρου της πόλης από τις ουρές των Ι.Χ. και λεωφορείων. Δεν θα μπω στον πειρασμό να ξαναγράψω τις ίδιες κοινοτυπίες… Αν και ο πειρασμός, μας ξαναχτύπησε… Ηταν το σημείωμα πρώην δημοτικού άρχοντα σε εβδομαδιαία εφημερίδα του τόπου, που για την επίλυση του κυκλοφοριακού και την ταυτόχρονη τόνωση της τουριστικής οικονομίας προτείνει … «να απελευθερωθεί από τα ΙΧ κατά την διάρκεια της τουριστικής περιόδου, ολόκληρο το δεξιό έρεισμα του οδικού άξονα Ακταίον μέχρι το παλιό λιμάνι και να χαρακτηρισθεί ως χώρος στάθμευσης αποκλειστικά λεωφορείων»… Μάλιστα… Και η ταπεινότητά μας κριτικάριζε πρόσφατη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, που επεξέτεινε το χώρο στάθμευσης πούλμαν και μπροστά στο μποσκέτο**…
Τι να πρωτοφανταστούμε: το convoy 50-100 λεωφορείων (τόσα περίπου χωράνε στον περιγραφόμενο χώρο), που θα στριμώχνονται για να φτάσουν και να σταθμεύσουν, εκεί όπου η ελεύθερη θέα αποτελεί ΒΑΣΙΚΟΤΑΤΟ ταυτολογικό τοπίο της πόλης; Τις μανούβρες στάθμευσης και αποχώρησης; Το εναπομένον οδόστρωμα, που θα επιτρέπει -σε πολλά τμήματα- την παράλληλη διέλευση μόνον μοτοποδηλάτων; Το φρικαλέο θέαμα ενός μεταλλικού τείχους 4 περίπου μέτρων ύψους, που θα αποκλείει από την κοινή πανοραμική θέα και τις 3 όψεις του φρουρίου, το μποσκέτο, το καποσίδερο, την Μανδρακίνα, τον κήπο του λαού την νότια και την δυτική όψη των ανακτόρων; …Ας αφήσουμε τα πούλμαν εκεί όλο το χρόνο, να μας κόβουν και τον αέρα…
Οσο για τις προτάσεις για υπόγεια πάρκιγκ σε κάτω πλατεία, Σαρόκο και σπηλιά έχουμε μία απλοϊκή ερώτηση; Όταν αυτοί οι υπόγειοι χώροι στάθμευσης γεμίσουν, πού θα παρκάρουν τα συνεχώς αυξανόμενα κάθε μέρα ΙΧ, που σαφώς προσκαλούνται για είσοδο προς το κέντρο της πόλης, με τον τρόπο αυτό; Για όσους κάνουν πως δεν βλέπουν, υπενθυμίζουμε, ότι η ουρά σταθμευμένων αυτοκινήτων και από τις 2 πλευρές του παραλιακού δρόμου της Γαρίτσας είναι καθημερινό φαινόμενο ακόμη και τις χειμωνιάτικες καθημερινές ενώ εδώ και μόλις 10 χρόνια αυτό ΔΕΝ συνέβαινε ούτε την Μεγάλη Παρασκευή…
Νομίζαμε, πως είχε γίνει κοινή συνείδηση, ότι…:
-Το από 10ετίες εγκατεστημένο και συνεχώς διογκούμενο κυκλοφοριακό μπάχαλο.
-Η παντελής έλλειψη ολοκληρωμένου συστήματος αστικών μεταφορών (mini bus, λεωφορεία, μέσο σταθερής τροχιάς)
-Η περιφρόνηση της παγκόσμιας εμπειρίας αλλά και των προτάσεων των τεχνοκρατών.
-Η ραγδαία μετατροπή του ιστορικού κέντρου σε φτηνό ξενυχτάδικο σε βάρος βασικών βιολογικών δικαιωμάτων χιλιάδων κατοίκων και επισκεπτών.
-Η παντελής έλλειψη στοιχειωδών χωροταξικών χειρισμών (δεν μιλάμε για ολοκληρωμένο χωροταξικό σχεδιασμό)
-Η στην πράξη περιφρόνηση του μνημειακού-ιστορικού πλούτου της πόλης.
-Η απομόνωση του Πανεπιστήμιου από τους ιστορικούς χώρους και την καθημερινότητα του τόπου.
…Προώθησαν και ενίσχυσαν μόνον λογικές αρπαχτής και όχι επιχειρηματικότητες διαπνεόμενες από μακρόχρονο σχεδιασμό. Η ταπεινότητά μας εκεί αναζητεί τις αιτίες της σημερινής και της με μαθηματική βεβαιότητα και αυριανής επιδείνωσης της κερκυραϊκής οικονομίας. Το τείχος των λεωφορείων μαζί με την ατάκτως εσκαμμένη πόλη απλά θα μας επιβεβαιώνουν, γιατί βρισκόμαστε εκεί που βρισκόμαστε…

________________________

* ιστολόγιο "Φαικία": "Απειλείται η υπόγεια Κέρκυρα... ", 8/6/2008
* ιστολόγιο "Φαικία": "Υπόγεια πάρκιγκ: μία διαρκής απειλή...",8/6/2008
** ιστολόγιο "Φαικία": "...Φέρτε κι' άλλα λεωφορεία στην Πόλη...", 16/7/2008

Σχόλια