ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΥ

Πέμπτη, 24 Δεκεμβρίου 2009

Ο «εκσυγχρονισμός» του ΟΣΕ συνεχίζεται…

Το ατυχές και αιματηρό γεγονός των κατολισθήσεων στα Τέμπη, που έκλεισε την οδική επικοινωνία Βορρά – Νότου έδωσε μία χρυσή ευκαιρία στον ΟΣΕ και την σιδηροδρομική ζεύξη Αθήνας-Θεσσαλονίκης για την διαφυγή από την περιφρόνηση και την απαξίωση. Βέβαια, το χάλι του ΟΣΕ είναι τέτοιο, που ακόμη και η κύρια αυτή σιδηροδρομική ζεύξη λειτουργεί με όρους τουλάχιστον προ 50ετίας, αφού τότε περίπου έχουν ηλεκτροποιηθεί τα περισσότερα Ευρωπαϊκά σιδηροδρομικά δίκτυα. Στην Ελλάδα με ηλεκτροκίνηση λειτουργεί μόνον ένα μικρό τμήμα του Αττικού Προαστιακού (Λιόσια-Αεροδρόμιο)!!!
Εντούτοις, εξαιτίας των συνεπειών του αποκλεισμού της οδικής σύνδεσης στα Τέμπη, η ζήτηση για σιδηροδρομικές μεταφορές αυξήθηκε κατά 50% !!! Μία, λοιπόν στοιχειωδώς ανεκτή σε συνέπεια και ποιότητα γραμμή θα μπορούσε να κερδίσει μόνιμους ταξιδιώτες, αυξάνοντας θεαματικά το μεταφορικό της έργο αλλά και την παιδαγωγική της λειτουργία για οικονομικότερες και οικολογικότερες μεταφορές σε μία χώρα, όπου η μετακίνηση με το ΙΧ αποτελεί «εθνική» κουλτούρα…
Αυτά,όμως, τα αυτονόητα δεν μπορούν να γίνουν πράξη στην Ελλάδα, αφού …αγρυπνούν οι συνεπείς «αντι-σιδηροδρομικές» δυνάμεις. Αυτές, που με σταθερότητα και αποτελεσματικότητα, σε όλη την διάρκεια της μετεμφυλιακής περιόδου αγωνίζονται για τον ευτελισμό του τραίνου σε όφελος των ΚΤΕΛ και των ΙΧ. Τελευταίο λαμπρό δείγμα αυτής της πολιτικής, η αδυναμία τηλεφωνικού κλεισίματος εισιτηρίου στα Ελληνικά τραίνα από τις 20 Νοεμβρίου, δηλαδή πάνω από ένα μήνα. Θα αποκλείσετε βέβαια στον προβληματισμό σας, για τα αίτια αυτής της διακοπής, το τεχνικό πρόβλημα… και καλά θα κάνετε, γιατί η αιτία είναι άλλη και θα σας την διηγηθούμε σύντομα: για την λειτουργία του 1100 (τηλεφωνική υπηρεσία κλεισίματος εισιτηρίων του ΟΣΕ) έγινε πριν από 3 χρόνια σύμβαση με ιδιωτική Εταιρεία. Δεν θα μπορούσε η ΤΡΕΝΟΣΕ να διαθέσει γι’ αυτό τον λόγο ένα στοιχειώδη αριθμό υπαλλήλων (20-25) για 24ωρη και αποτελεσματική λειτουργία της υπηρεσίας με πολύ μικρότερο κόστος; Ασφαλώς θα μπορούσε, αλλά σε μία εποχή «φιλελευθεροποίησης» και «εξυγίανσης» εμείς θα μέναμε σε παλιομοδίτικους «κρατισμούς»; Όχι βέβαια… Στα πλαίσια μάλιστα, του αγώνα για την «εξυγίανση», «αναβάθμιση» και «προαγωγή» του ΟΣΕ, η διοίκησή του φρόντισε να μην ανανεωθεί έγκαιρα αυτή η σύμβαση, παρά την από 2ετίας προειδοποίησή της…
Ο πρόσφατος «εκσυγχρονισμός» του ΟΣΕ κατά τους τελευταίους μήνες της προηγούμενης κυβέρνησης (κατά την λογική του «πονάει κεφάλι, κόβει κεφάλι») δεν άφησε περιθώρια για τέτοιες ...πολυτέλειες. Σιγήν ιχθύος, δυστυχώς, τηρεί και η νέα πολιτική ηγεσία του Υπουργείου συγκοινωνιών, που δεν έχει ακόμη φροντίσει να τοποθετήσει νέα ηγεσία στον ΟΣΕ… Φαίνεται, λοιπόν, ότι οι … κυβερνήσεις πέφτουνε αλλά η κακομοιριά των Ελληνικών Σιδηροδρόμων μένει…
Ετσι, οι εξαναγκασμένοι, προς χρήση του «τρισκατάρατου» τραίνου ταξιδιώτες Βορρά-Νότου, παίρνουν σαφές μήνυμα να μην το ξανακάνουν, όταν με το καλό θα ανοίξει και πάλι η οδική σύνδεση και θα μπορούν να ξεχυθούν με τα εκατοντάδες άλογα των περήφανων ΙΧ τους στα διαζώματα της ΠΑΘΕ…
Δημοσίευση σχολίου