Ελληνικοί σιδηρόδρομοι: Τι είχες γιάννη, τι είχα πάντα...

Το διαβάσαμε στην ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας των Τρικάλων "ΓΝΩΜΗ" (30/1/20) και σας το μεταφέρουμε αυτούσιο, γιατί πιάνει ... τον ταύρο από το κέρατα. Αποδεικνύει, οτι η αντισιδηροδρομική πολιτική στην Ελλάδα είναι κομμάτι της δικομματικής ταυτότητας της εξουσίας. Καταγγέλει το επιχείρημα της λιτότητας ως αστείο, όταν χρησιμοποιείται σε βάρος της βασικής ανάπτυξης υποδομών στην χώρα για την οποία και κατά τα άλλα άπαντες διαρηγνύουν τα ιμάτιά τους... Και τέλος καλεί τους πολίτες τς Θεσσαλίας σε ενεργοποίηση... Ο Θεσσαλικός σιδηρόδρομος, όμως και ο εκσυγχρονισμός του αφορά όλους τους Ελληνες, ιδιαίτερα εκείνους της Βορειοδυτικής Ελλάδας, που το 2010, την εποχή των "υπερηχητικών" σιδηροδρόμων γνωρίζουν το τραίνο μόνον από την τηλεόραση και το σινεμά ή ως τίτλο κάποιας καφετέριας... Γι' αυτό και χωρίς περισσότερα σχόλια σας παραθέτουμε αυτούσιο το σημείωμα...
Στην αντεπίθεση για το τρένο
Αντί να διεκδικούμε την ηλεκτροκίνηση και την επέκταση του δικτύου συζητάμε για κατάργηση δρομολογίων! Το έχουμε ξαναγράψει σε τούτη εδώ τη στήλη. Η συζήτηση για το σιδηρόδρομο στα Τρίκαλα, γίνεται σε λάθος βάση.
Του Λάζαρου Μάμαλη
Αντί να ζητάμε την αναβάθμιση του σιδηροδρόμου, την επέκταση του δικτύου προς βόρεια και δυτικά και την ηλεκτροκίνηση της γραμμής, συζητάμε για το αν και το πότε η διοίκηση του ΟΣΕ θα δεήσει να αυξήσει τα δρομολόγια του intercity που κατήργησε το περασμένο καλοκαίρι! Με ποιο επιχείρημα δεν θα δρομολογήσει ξανά τα δρομολόγια ο ΟΣΕ; Λίγα μόλις χρόνια πριν, ολοκληρώθηκε μία μεγάλη επένδυση για τον εκσυγχρονισμό του δικτύου στη Δυτική Θεσσαλία και ο ΟΣΕ τώρα την ακυρώνει διακόπτοντας τα δρομολόγια; Δεν υπήρχε σοβαρό επιχείρημα. Πολύ δε, περισσότερο, από τη στιγμή που τα απευθείας δρομολόγια προς Αθήνα ήταν εξαιρετικά δημοφιλή. Τις περισσότερες φορές, τα βαγόνια ήταν γεμάτα, οπότε δεν προέκυπτε ζημία για τον κατά τα αλλά υπερχρεωμένο ΟΣΕ.
Επειδή, λοιπόν το ζήτημα της συρρίκνωσης του σιδηροδρόμου δεν πρέπει να το συζητάμε καν, ας συζητήσουμε για τις επενδύσεις που πρέπει να γίνουν και αφορούν και εμάς, εδώ στα Τρίκαλα, προκειμένου να ενισχυθεί η θέση του.
Πρώτα απ’ όλα την ηλεκτροκίνηση. Σε λίγα χρόνια, το κεντρικό σιδηροδρομικό δίκτυο από Αθήνα έως Θεσσαλονίκη θα έχει εισέλθει στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. Επομένως, λόγω μη συμβατότητας των πετρελαιοκίνητων τρένων στη γραμμή της Δυτικής Θεσσαλίας, δεν θα γίνονται απευθείας δρομολόγια από την Καλαμπάκα προς την Αθήνα.
Η επέκταση προς Ήπειρο και Δυτική Μακεδονία. Η πρόταση είναι γνωστή χρόνια τώρα. Το εγχείρημα χρονολογείται από τον μεσοπόλεμο. Είναι καιρός να υλοποιηθεί ένα έργο το οποίο θα καταστήσει το νομό Τρικάλων κόμβο των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών.
Το επιχείρημα για την έλλειψη χρημάτων στον κρατικό κορβανά που δεν επιτρέπει τη χρηματοδότηση έργων τέτοιου μεγέθους, δεν αντέχει σε σοβαρή συζήτηση, γιατί η ίδια η νέα κυβέρνηση, ανακοίνωσε στις προγραμματικές της δηλώσεις, τη στήριξη του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων για τη στήριξη της οικονομίας και για την τόνωση της παραπαίουσας αγοράς.
Επειδή, οι ικεσίες και τα υπομνήματα για την άρση μιας πραγματικά παράλογης απόφασης που ελήφθη από την προηγούμενη κυβέρνηση, λίγο πριν προσφύγει σε πρόωρες εκλογές δεν απέδωσαν καρπούς, μήπως θα πρέπει να περάσουμε – εννοούμε προφανώς τους θεσμικούς εκπροσώπους του νομού- στην αντεπίθεση. Η άμυνα δεν έφερε αποτελέσματα, οπότε ας δοκιμάσουμε και τη διεκδίκηση.


Το συνυπογράφουμε...

Σχόλια

Ο χρήστης Πολυχρόνης Ιωάννου είπε…
Όπως φαίνεται το τραίνο, το περισσότερο φιλολαϊκό, το περισσότερο φιλικό προς το περιβάλλον και το ταχύτερο για τις Ελληνικές αποστάσεις μέσο μαζικής μεταφοράς βρίσκεται σε διωγμό σε όλη την Ελλάδα. Από την εποχή του «Εθνάρχη» Καραμανλή, την εποχή του «σοσιαλιστή» Α. Παπανδρέου, του «εκσυγχρονιστή» Σημίτη και των «μικρών» επιγόνων Κωστάκη και Γιωργάκη η κολόνια καλά κρατεί.
Ο χρήστης Μίλτος Βασιλείου είπε…
Εχις απόλυτο δίκιο φίλε "Πολυχρόνη".
Αλήθεια με το τραίνο για την Πάτρα τι γίνεται; Αν ξέρεις φτιάξε ένα σημείωμα να αναρτηθεί πολύ ευχαρίστως στην ΦΑΙΑΚΙΑ