ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΥ

Παρασκευή, 5 Φεβρουαρίου 2010

Η αποθέωση του δουλέματος...


Ψάχνοντας στο διαδίκτυο για κάτι νεότερο για τον Δυτικό σιδηροδρομικό άξονα βρήκαμε από τον πολύ συμπαθητικό ιστότοπο "Agrinio-culture" το παρακάτω σημείωμα, που σας το παραθέτουμε με τον επισυναπτόμενο στο σημείωμα χάρτη. Ημερομηνία του σημειώματος 19/1/2009... Ενα χρόνο πίσω δηλαδή. Τα νεώτερα σας είναι γνωστά... Οτι δηλαδή η σιδηροδρομική σύνδεση της Δυτικής Ελλάδος εν έτει 2010 είναι όνειρο απατηλό, θυμίαμα στο βωμό του εκσυγχρονισμού του ΟΣΕ ή του δουλέματος των πολιτών αυτής της χώρας... Κι' όλα αυτά μαζί με τις πιο θερμές μπαλκονάτες διακηρύξεις περί εκσυγχορνισμού, αναβάθμισης των υποδομών και άλλα ευτράπελα.

Σας το παραθέτουμε:


Για πρώτη φορά ο ΟΣΕ στο site του παρουσιάζει και μάλιστα σε περίοπτη θέση το έργο του Δυτικού Σιδηροδρομικού Άξονα. Συγκεκριμένα δημοσιεύεται μια αναλυτική παρουσίαση του έργου και ένας εκτιμώμενος προϋπολογισμός , που ανέρχεται στα 2,71 δις ευρώ. Πρόκειται σίγουρα για ένα μεγάλο αναπτυξιακό έργο για όλη τη δυτική ακτή της χώρας, που όταν υλοποιηθεί θα σημάνει το τέλος της υπανάπτυξης, του αποκλεισμού και του σιδηροδρομικού μεσαίωνα στο συγκεκριμένο κομμάτι της χώρας. Ωστόσο ο ΟΣΕ δεν αναφέρει τίποτα σχετικό με την υλοποίηση του έργου ( χρονοδιάγραμμα , δημοπράτηση ). Το ενθαρρυντικό είναι πως κάποιες από τις μελέτες σκοπιμότητας έχουν ήδη ολοκληρωθεί. Όμως κάθε πρόβλεψη, εν μέσω μάλιστα οικονομικής κρίσης, για το πότε θα ξεκινήσει το έργο είναι παρακινδυνευμένη. Ενδεικτικά θα αναφέρουμε μερικά κρίσιμα στοιχεία που αφορούν την περιοχή μας: Για την γραμμή Αντιρρίου- Ιωαννίνων: Περατώθηκε η εκπόνηση της μελέτης σκοπιμότητας, από την εταιρεία Atkins, για την κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής μεταξύ Αντιρρίου - Ιωαννίνων - Ηγουμενίτσας στην οποία θα προβλέπεται και σύνδεση της γραμμής με τον λιμένα Πλατυγυαλίου. Έτσι δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για την εξέλιξη του λιμένα σε εναλλακτική δυτική θαλάσσια πύλη της Βαλκανικής, αφού η χωροθέτηση του λιμένα στο νότιο τμήμα της Βαλκανικής Χερσονήσου, πολύ κοντά στην κύρια πορεία των πλοίων που διαπλέουν τη Μεσόγειο, σε συνδυασμό με τα πολύ καλά τεχνικά χαρακτηριστικά του που του επιτρέπουν την εξυπηρέτηση πλοίων μεγάλου βυθίσματος (αντίστοιχος λιμένα υπάρχει μόνο στην Τεργέστη που απέχει όμως πάρα πολύ από την κύρια πορεία των πλοίων). Όσο αφορά το Πλατυγυάλι δίνεται ιδιαίτερη σημασία καθώς η διασύνδεση του λιμένα, ο οποίος αναμένεται να εξυπηρετεί πάνω από 250.000 εμπορευματοκιβώτια το χρόνο, με τον σιδηροδρομικό Δυτικό Άξονα αναμένεται να προσδώσει ένα νέο χαρακτήρα στην απομονωμένη περιοχή της Αιτωλοακαρνανίας. Ο ρόλος του λιμανιού είναι αναβαθμισμένος, μιας και η Αδριατική Θάλασσα και το Ιόνιο Πέλαγος έχουν ενταχθεί στις Περιοχές Μεταφορών Πανευρωπαϊκού Ενδιαφέροντος PETRAS (Paneuropean Transport Areas). Πράγμα που κάνει επιτακτική την ανάγκη σύνδεσης του λιμανιού με τον σιδηρόδρομο. Για αυτό το λόγο από το 2003 το έργο έχει περιληφθεί στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών. Αν λάβει κανείς υπόψη ότι στην Ελλάδα καταλήγουν 3 από τους 10 πανευρωπαϊκούς διαδρόμους μεταφορών (συγκεκριμένα : ο διάδρομοι αυτοί είναι ο IV (Δρέσδη-Ουγγαρία – Βουλγαρία - Θεσσαλονίκη) ΙΧ (Ελσίνκι – Πετρούπολη – Μόσχα -Βουκουρέστι – Ορμένιο - Αλεξανδρούπολη) και ο X που συνδέει το Σάλτσμπουργκ με τη Θεσσαλονίκη μέσω Βελιγραδίου ) τότε θα δει πως το λιμάνι του Αστακού θα καταστεί μεγάλο διαμετακομιστικό κέντρο που θα συνδέεται με όλη την Ευρώπη. Αυτό είναι ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά βιωσιμότητας όλου του έργου. Τέλος η σύνδεση της γραμμής Ρίου- Αντιρρίου προβλέπεται να υλοποιηθεί με την δρομολόγηση ταχύπλοων σκαφών για τις επιβατικές μεταφορές και σιδηροδρομικών ferry-boat για τις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές. Ενώ έχει ήδη γίνει μελέτη για μελλοντική σύνδεση με υποθαλάσσια σήραγγα ή επικαθήμενη στον πυθμένα. Είναι βέβαιο πως οι προοπτικές για ένα βιώσιμο έργο που θα φέρει ανάπτυξη υπάρχουν! Το έργο είναι περισσότερο αναγκαίο απ’ ότι έχουμε φανταστεί!Αυτό που απομένει είναι η πολιτική απόφαση για ανάπτυξη και όχι ξεπούλημα… Για πρώτη φορά ο ΟΣΕ στο site του παρουσιάζει και μάλιστα σε περίοπτη θέση το έργο του Δυτικού Σιδηροδρομικού Άξονα. Συγκεκριμένα δημοσιεύεται μια αναλυτική παρουσίαση του έργου και ένας εκτιμώμενος προϋπολογισμός , που ανέρχεται στα 2,71 δις ευρώ. Πρόκειται σίγουρα για ένα μεγάλο αναπτυξιακό έργο για όλη τη δυτική ακτή της χώρας, που όταν υλοποιηθεί θα σημάνει το τέλος της υπανάπτυξης, του αποκλεισμού και του σιδηροδρομικού μεσαίωνα στο συγκεκριμένο κομμάτι της χώρας. Ωστόσο ο ΟΣΕ δεν αναφέρει τίποτα σχετικό με την υλοποίηση του έργου ( χρονοδιάγραμμα , δημοπράτηση ). Το ενθαρρυντικό είναι πως κάποιες από τις μελέτες σκοπιμότητας έχουν ήδη ολοκληρωθεί. Όμως κάθε πρόβλεψη, εν μέσω μάλιστα οικονομικής κρίσης, για το πότε θα ξεκινήσει το έργο είναι παρακινδυνευμένη. Ενδεικτικά θα αναφέρουμε μερικά κρίσιμα στοιχεία που αφορούν την περιοχή μας: Για την γραμμή Αντιρρίου- Ιωαννίνων: Περατώθηκε η εκπόνηση της μελέτης σκοπιμότητας, από την εταιρεία Atkins, για την κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής μεταξύ Αντιρρίου - Ιωαννίνων - Ηγουμενίτσας στην οποία θα προβλέπεται και σύνδεση της γραμμής με τον λιμένα Πλατυγυαλίου. Έτσι δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για την εξέλιξη του λιμένα σε εναλλακτική δυτική θαλάσσια πύλη της Βαλκανικής, αφού η χωροθέτηση του λιμένα στο νότιο τμήμα της Βαλκανικής Χερσονήσου, πολύ κοντά στην κύρια πορεία των πλοίων που διαπλέουν τη Μεσόγειο, σε συνδυασμό με τα πολύ καλά τεχνικά χαρακτηριστικά του που του επιτρέπουν την εξυπηρέτηση πλοίων μεγάλου βυθίσματος (αντίστοιχος λιμένα υπάρχει μόνο στην Τεργέστη που απέχει όμως πάρα πολύ από την κύρια πορεία των πλοίων). Όσο αφορά το Πλατυγυάλι δίνεται ιδιαίτερη σημασία καθώς η διασύνδεση του λιμένα, ο οποίος αναμένεται να εξυπηρετεί πάνω από 250.000 εμπορευματοκιβώτια το χρόνο, με τον σιδηροδρομικό Δυτικό Άξονα αναμένεται να προσδώσει ένα νέο χαρακτήρα στην απομονωμένη περιοχή της Αιτωλοακαρνανίας. Ο ρόλος του λιμανιού είναι αναβαθμισμένος, μιας και η Αδριατική Θάλασσα και το Ιόνιο Πέλαγος έχουν ενταχθεί στις Περιοχές Μεταφορών Πανευρωπαϊκού Ενδιαφέροντος PETRAS (Paneuropean Transport Areas). Πράγμα που κάνει επιτακτική την ανάγκη σύνδεσης του λιμανιού με τον σιδηρόδρομο. Για αυτό το λόγο από το 2003 το έργο έχει περιληφθεί στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών. Αν λάβει κανείς υπόψη ότι στην Ελλάδα καταλήγουν 3 από τους 10 πανευρωπαϊκούς διαδρόμους μεταφορών (συγκεκριμένα : ο διάδρομοι αυτοί είναι ο IV (Δρέσδη-Ουγγαρία – Βουλγαρία - Θεσσαλονίκη) ΙΧ (Ελσίνκι – Πετρούπολη – Μόσχα -Βουκουρέστι – Ορμένιο - Αλεξανδρούπολη) και ο X που συνδέει το Σάλτσμπουργκ με τη Θεσσαλονίκη μέσω Βελιγραδίου ) τότε θα δει πως το λιμάνι του Αστακού θα καταστεί μεγάλο διαμετακομιστικό κέντρο που θα συνδέεται με όλη την Ευρώπη. Αυτό είναι ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά βιωσιμότητας όλου του έργου. Τέλος η σύνδεση της γραμμής Ρίου- Αντιρρίου προβλέπεται να υλοποιηθεί με την δρομολόγηση ταχύπλοων σκαφών για τις επιβατικές μεταφορές και σιδηροδρομικών ferry-boat για τις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές. Ενώ έχει ήδη γίνει μελέτη για μελλοντική σύνδεση με υποθαλάσσια σήραγγα ή επικαθήμενη στον πυθμένα. Είναι βέβαιο πως οι προοπτικές για ένα βιώσιμο έργο που θα φέρει ανάπτυξη υπάρχουν! Το έργο είναι περισσότερο αναγκαίο απ’ ότι έχουμε φανταστεί!Αυτό που απομένει είναι η πολιτική απόφαση για ανάπτυξη και όχι ξεπούλημα… Για πρώτη φορά ο ΟΣΕ στο site του παρουσιάζει και μάλιστα σε περίοπτη θέση το έργο του Δυτικού Σιδηροδρομικού Άξονα. Συγκεκριμένα δημοσιεύεται μια αναλυτική παρουσίαση του έργου και ένας εκτιμώμενος προϋπολογισμός , που ανέρχεται στα 2,71 δις ευρώ. Πρόκειται σίγουρα για ένα μεγάλο αναπτυξιακό έργο για όλη τη δυτική ακτή της χώρας, που όταν υλοποιηθεί θα σημάνει το τέλος της υπανάπτυξης, του αποκλεισμού και του σιδηροδρομικού μεσαίωνα στο συγκεκριμένο κομμάτι της χώρας. Ωστόσο ο ΟΣΕ δεν αναφέρει τίποτα σχετικό με την υλοποίηση του έργου ( χρονοδιάγραμμα , δημοπράτηση ). Το ενθαρρυντικό είναι πως κάποιες από τις μελέτες σκοπιμότητας έχουν ήδη ολοκληρωθεί. Όμως κάθε πρόβλεψη, εν μέσω μάλιστα οικονομικής κρίσης, για το πότε θα ξεκινήσει το έργο είναι παρακινδυνευμένη. Ενδεικτικά θα αναφέρουμε μερικά κρίσιμα στοιχεία που αφορούν την περιοχή μας: Για την γραμμή Αντιρρίου- Ιωαννίνων: Περατώθηκε η εκπόνηση της μελέτης σκοπιμότητας, από την εταιρεία Atkins, για την κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής μεταξύ Αντιρρίου - Ιωαννίνων - Ηγουμενίτσας στην οποία θα προβλέπεται και σύνδεση της γραμμής με τον λιμένα Πλατυγυαλίου. Έτσι δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για την εξέλιξη του λιμένα σε εναλλακτική δυτική θαλάσσια πύλη της Βαλκανικής, αφού η χωροθέτηση του λιμένα στο νότιο τμήμα της Βαλκανικής Χερσονήσου, πολύ κοντά στην κύρια πορεία των πλοίων που διαπλέουν τη Μεσόγειο, σε συνδυασμό με τα πολύ καλά τεχνικά χαρακτηριστικά του που του επιτρέπουν την εξυπηρέτηση πλοίων μεγάλου βυθίσματος (αντίστοιχος λιμένα υπάρχει μόνο στην Τεργέστη που απέχει όμως πάρα πολύ από την κύρια πορεία των πλοίων). Όσο αφορά το Πλατυγυάλι δίνεται ιδιαίτερη σημασία καθώς η διασύνδεση του λιμένα, ο οποίος αναμένεται να εξυπηρετεί πάνω από 250.000 εμπορευματοκιβώτια το χρόνο, με τον σιδηροδρομικό Δυτικό Άξονα αναμένεται να προσδώσει ένα νέο χαρακτήρα στην απομονωμένη περιοχή της Αιτωλοακαρνανίας. Ο ρόλος του λιμανιού είναι αναβαθμισμένος, μιας και η Αδριατική Θάλασσα και το Ιόνιο Πέλαγος έχουν ενταχθεί στις Περιοχές Μεταφορών Πανευρωπαϊκού Ενδιαφέροντος PETRAS (Paneuropean Transport Areas). Πράγμα που κάνει επιτακτική την ανάγκη σύνδεσης του λιμανιού με τον σιδηρόδρομο. Για αυτό το λόγο από το 2003 το έργο έχει περιληφθεί στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών. Αν λάβει κανείς υπόψη ότι στην Ελλάδα καταλήγουν 3 από τους 10 πανευρωπαϊκούς διαδρόμους μεταφορών (συγκεκριμένα : ο διάδρομοι αυτοί είναι ο IV (Δρέσδη-Ουγγαρία – Βουλγαρία - Θεσσαλονίκη) ΙΧ (Ελσίνκι – Πετρούπολη – Μόσχα -Βουκουρέστι – Ορμένιο - Αλεξανδρούπολη) και ο X που συνδέει το Σάλτσμπουργκ με τη Θεσσαλονίκη μέσω Βελιγραδίου ) τότε θα δει πως το λιμάνι του Αστακού θα καταστεί μεγάλο διαμετακομιστικό κέντρο που θα συνδέεται με όλη την Ευρώπη. Αυτό είναι ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά βιωσιμότητας όλου του έργου. Τέλος η σύνδεση της γραμμής Ρίου- Αντιρρίου προβλέπεται να υλοποιηθεί με την δρομολόγηση ταχύπλοων σκαφών για τις επιβατικές μεταφορές και σιδηροδρομικών ferry-boat για τις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές. Ενώ έχει ήδη γίνει μελέτη για μελλοντική σύνδεση με υποθαλάσσια σήραγγα ή επικαθήμενη στον πυθμένα. Είναι βέβαιο πως οι προοπτικές για ένα βιώσιμο έργο που θα φέρει ανάπτυξη υπάρχουν! Το έργο είναι περισσότερο αναγκαίο απ’ ότι έχουμε φανταστεί!Αυτό που απομένει είναι η πολιτική απόφαση για ανάπτυξη και όχι ξεπούλημα… Για πρώτη φορά ο ΟΣΕ στο site του παρουσιάζει και μάλιστα σε περίοπτη θέση το έργο του Δυτικού Σιδηροδρομικού Άξονα. Συγκεκριμένα δημοσιεύεται μια αναλυτική παρουσίαση του έργου και ένας εκτιμώμενος προϋπολογισμός , που ανέρχεται στα 2,71 δις ευρώ. Πρόκειται σίγουρα για ένα μεγάλο αναπτυξιακό έργο για όλη τη δυτική ακτή της χώρας, που όταν υλοποιηθεί θα σημάνει το τέλος της υπανάπτυξης, του αποκλεισμού και του σιδηροδρομικού μεσαίωνα στο συγκεκριμένο κομμάτι της χώρας. Ωστόσο ο ΟΣΕ δεν αναφέρει τίποτα σχετικό με την υλοποίηση του έργου ( χρονοδιάγραμμα , δημοπράτηση ). Το ενθαρρυντικό είναι πως κάποιες από τις μελέτες σκοπιμότητας έχουν ήδη ολοκληρωθεί. Όμως κάθε πρόβλεψη, εν μέσω μάλιστα οικονομικής κρίσης, για το πότε θα ξεκινήσει το έργο είναι παρακινδυνευμένη. Ενδεικτικά θα αναφέρουμε μερικά κρίσιμα στοιχεία που αφορούν την περιοχή μας: Για την γραμμή Αντιρρίου- Ιωαννίνων: Περατώθηκε η εκπόνηση της μελέτης σκοπιμότητας, από την εταιρεία Atkins, για την κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής μεταξύ Αντιρρίου - Ιωαννίνων - Ηγουμενίτσας στην οποία θα προβλέπεται και σύνδεση της γραμμής με τον λιμένα Πλατυγυαλίου. Έτσι δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για την εξέλιξη του λιμένα σε εναλλακτική δυτική θαλάσσια πύλη της Βαλκανικής, αφού η χωροθέτηση του λιμένα στο νότιο τμήμα της Βαλκανικής Χερσονήσου, πολύ κοντά στην κύρια πορεία των πλοίων που διαπλέουν τη Μεσόγειο, σε συνδυασμό με τα πολύ καλά τεχνικά χαρακτηριστικά του που του επιτρέπουν την εξυπηρέτηση πλοίων μεγάλου βυθίσματος (αντίστοιχος λιμένα υπάρχει μόνο στην Τεργέστη που απέχει όμως πάρα πολύ από την κύρια πορεία των πλοίων). Όσο αφορά το Πλατυγυάλι δίνεται ιδιαίτερη σημασία καθώς η διασύνδεση του λιμένα, ο οποίος αναμένεται να εξυπηρετεί πάνω από 250.000 εμπορευματοκιβώτια το χρόνο, με τον σιδηροδρομικό Δυτικό Άξονα αναμένεται να προσδώσει ένα νέο χαρακτήρα στην απομονωμένη περιοχή της Αιτωλοακαρνανίας. Ο ρόλος του λιμανιού είναι αναβαθμισμένος, μιας και η Αδριατική Θάλασσα και το Ιόνιο Πέλαγος έχουν ενταχθεί στις Περιοχές Μεταφορών Πανευρωπαϊκού Ενδιαφέροντος PETRAS (Paneuropean Transport Areas). Πράγμα που κάνει επιτακτική την ανάγκη σύνδεσης του λιμανιού με τον σιδηρόδρομο. Για αυτό το λόγο από το 2003 το έργο έχει περιληφθεί στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών. Αν λάβει κανείς υπόψη ότι στην Ελλάδα καταλήγουν 3 από τους 10 πανευρωπαϊκούς διαδρόμους μεταφορών (συγκεκριμένα : ο διάδρομοι αυτοί είναι ο IV (Δρέσδη-Ουγγαρία – Βουλγαρία - Θεσσαλονίκη) ΙΧ (Ελσίνκι – Πετρούπολη – Μόσχα -Βουκουρέστι – Ορμένιο - Αλεξανδρούπολη) και ο X που συνδέει το Σάλτσμπουργκ με τη Θεσσαλονίκη μέσω Βελιγραδίου ) τότε θα δει πως το λιμάνι του Αστακού θα καταστεί μεγάλο διαμετακομιστικό κέντρο που θα συνδέεται με όλη την Ευρώπη. Αυτό είναι ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά βιωσιμότητας όλου του έργου. Τέλος η σύνδεση της γραμμής Ρίου- Αντιρρίου προβλέπεται να υλοποιηθεί με την δρομολόγηση ταχύπλοων σκαφών για τις επιβατικές μεταφορές και σιδηροδρομικών ferry-boat για τις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές. Ενώ έχει ήδη γίνει μελέτη για μελλοντική σύνδεση με υποθαλάσσια σήραγγα ή επικαθήμενη στον πυθμένα. Είναι βέβαιο πως οι προοπτικές για ένα βιώσιμο έργο που θα φέρει ανάπτυξη υπάρχουν! Το έργο είναι περισσότερο αναγκαίο απ’ ότι έχουμε φανταστεί! Αυτό που απομένει είναι η πολιτική απόφαση για ανάπτυξη και όχι ξεπούλημα…

Ετσι, για να μην ξεχνιόμαστε...
Δημοσίευση σχολίου