ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΥ

Κυριακή, 28 Μαρτίου 2010

Οι Ελληνικοί σιδηρόδρομοι, η πράσινη ανάπτυξη και τα … πράσινα άλογα.

Ένα ζάπιγκ μας έφερε στο κανάλι της Βουλής, όπου είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε μία εξόχως ενδιαφέρουσα συζήτηση για το μέλλον του ΟΣΕ και των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών στην χώρα επ’ ευκαιρία του διορισμού νέου διευθυντή στην ΤΡΕΝΟΣΕ… Καταρχήν ο διάλογος είχε ιδιαίτερη … ιστορική αξία αφού μας αποκάλυψε -έστω και εν μέσω διαφωνιών- σε ποια εποχή έχουν σταματήσει τα Ελληνικά τραίνα… Στην εποχή του Τρικούπη, στον 19ο αιώνα σχολίασε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Ν.Δ. κ. Τραγάκης. Στην εποχή του Βενιζέλου στο 1932 αντέτεινε ο αρμόδιος υφυπουργός κ. Σηφουνάκης, για να μην … αφήσει απέξω και την μεγάλη δημοκρατική παράταξη… Η αλήθεια, είναι πάντως, ότι η χώρα διαθέτει σήμερα μικρότερο σιδηροδρομικό δίκτυο από εκείνο του Τρικούπη, αφού τότε λειτουργούσαν και οι Σιδηρόδρομοι Δυτικής Ελλάδος (Κρυονέρι-Μεσολόγγι-Αγρίνιο), που ο Τρικούπης λογάριαζε να προεκτείνει μέχρι τα Γιάννενα, όταν θα … ελευθερώνονταν η Ηπειρος… Αναρωτιέται κανείς σε ποιον αιώνα έχουν μείνει οι Ελληνες ψηφοφόροι, που ανέχονται να επιλέγουν μεταξύ εκείνων, που έχουν αφήσει τον Ελληνικό Σιδηρόδρομο 80 χρόνια πίσω -στην καλύτερη περίπτωση- φορτώνοντας ταυτόχρονα τους Ελληνες φορολογούμενους (όσα … κορόϊδα πληρώνουν φόρους) με ένα δυσθεώρητο και συνεχώς διογκούμενο χρέος για έναν οργανισμό παροχής απίστευτης αθλιότητας υπηρεσιών…
Η συζήτηση ήταν άκρως αποκαλυπτική για τις …τεχνικές άσκησης πολιτικής σ’ αυτή την χώρα. Ο κ. υφυπουργός π.χ. έκανε μία εισαγωγή-ύμνο στο τραίνο ως σύγχρονο μέσο συγκοινωνίας. Μας τόνισε, -όπως και ο προκάτοχος του κ. Χατζηδάκης- ότι είναι το οικολογικότερο, φιλικότερο στον ταξιδιώτη, και μεγαλύτερης ακρίβειας μέσο μαζικής μεταφοράς, που από χρόνια απολαμβάνουν οι ευρωπαίοι πολίτες και στερούνται οι Ελληνες ομόλογοί τους. Αλλά ας… όψεται η κρίσις. Αυτή η φρικτή κρίσις, που μας εμποδίζει να κάνουμε κάτι σοβαρό για τον ΟΣΕ και γενικότερα για το Ελληνικά σιδηροδρομικά δίκτυα. Ετσι, μεταξύ των λεχθέντων από τον κ. υφυπουργό αλιεύσαμε :
-Ο Δυτικός σιδηροδρομικός άξονας πάει …υπέρ πίστεως και κρίσεως.
- Ο εκσυγχρονισμός στο βασικό άξονα της ΠΑΘΕ, δηλαδή η άφιξη του τραίνου στην Πάτρα πάει για το 2015 (προβλέπονταν το 2011).
-Βασικά το τραίνο θα φτάσει στο Ρίο, γιατί ακόμα δεν έχει συμφωνηθεί η χάραξή του μέχρι την Πάτρα, που στην χειρότερη περίπτωση, -είπε ο. κ. Υφυπουργός- θα πηγαίνει έστω και από την υπάρχουσα σημερινή μονή γραμμή.
Φυσικά ούτε λόγος για επεκτάσεις ηλεκτροδότησης ή οποιασδήποτε βελτίωσης της παροχής των σιδηροδρομικών υπηρεσιών εν Ελλάδι…
Ως "αγαθοί", που είμαστε, πιστέψαμε βαθύτατα στο όραμα μιας άλλης ανάπτυξης, ισόρροπης, φιλικής προς το περιβάλλον, οικονομικής ενεργειακά, της λεγόμενης «πράσινης ανάπτυξης»… Ονειρα θερινής νυκτός... Ας ξεκαβαλήσουμε λοιπόν από τα πράσινα άλογα της αφέλειας και ας διαλέξουμε ένα «σεμνό» SUV 4 x 4, που θα μας επιτρέψει να αφήσουμε τα ατίθασα πετρελαιοφάγα άλογά μας να ξεχυθούν σε έναν από τους νέους ετοιμαζόμενους από μεγαλοεργολάβους αυτοκινητόδρομους, που με μαθηματική βεβαιότητα θα μπουκώσουν σε λίγα χρόνια (για τους δύσπιστους βλ. Αττική Οδός).
… «Το τραίνο είναι εξαιρετικό μέσο μαζικής μεταφοράς». Σ’ αυτό συμφώνησαν απολύτως οι εκπρόσωποι και των δύο μεγάλων κομμάτων, που έχουν αναλάβει εργολαβικά την καταστροφή των πολύπαθων και παλαιολιθικών σιδηροδρομικών υπηρεσιών στον τόπο. Τουλάχιστον τόσο όμορφο «μνημόσυνο» για το τραίνο δεν έχουμε συχνά την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε… Η πράσινη ανάπτυξη τώρα δικαιώνεται…
Δημοσίευση σχολίου