ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΥ

Τρίτη, 28 Σεπτεμβρίου 2010

Εικόνες παρακμής στον Προαστιακό.

Κάθε φορά, που επισκέπτομαι την Αθήνα, ο Προαστιακός σιδηρόδρομος αναλαμβάνει την μεταφορά μου μέχρι το Νέο Ηράκλειο… Παρακολουθώ, λοιπόν, λεπτομερειακά την εξέλιξη των πραγμάτων, που δεν είναι και η καλύτερη…
Καταρχήν, η πλειοψηφία των ωραιότατων ηλεκτρικών συρμών DESIRO, είναι βουτηγμένη μέσα στην χρωμορρύπανση των δήθεν grafities. Grafities απέξω, grafities στο εσωτερικό των βαγονιών, ακόμη και στα καθίσματα, χωρίς καμία παρέμβαση προστασίας. Ανυπολόγιστη φθορά του τροχαίου υλικού ως καθρέφτης του κοινωνικού μας πολιτισμού, που έχει πιθανότητες αποφυγής ή τουλάχιστον μείωσης αν το υλικό του προαστιακού περιφρουρηθεί…
Μόνο σε ένα βαγόνι μετά από πολλά ταξίδια είδα χάρτη της διαδρομής του προαστιακού, ώστε να μπορεί ο επιβάτης να γνωρίζει το σύνολο των σταθμών που θα συναντήσει μέχρις αυτόν που έχει επιλέξει. Οι φωτισμένοι χάρτες, που υπάρχουν σε όλα τα βαγόνια και όλους τους συρμούς ηλεκτρικού και μετρό, είναι άγνωστοι για τον προαστιακό. Ατελέστατη και η φωτεινή πληροφόρηση στο εσωτερικό του τρένου, αγνοεί -από κάποια στιγμή και μετά- τους αλλοδαπούς επισκέπτες της πρωτεύουσας και της χώρας. Η οπτική πληροφορία για την επικείμενη στάση μεταδίδεται μόνον στα Ελληνικά… Για να ακριβολογήσουμε, το ξενόγλωσσο μήνυμα μεταδίδεται ηχητικά όχι όμως και γραπτά… Λες και χρειάζεται υψηλή τεχνολογία ή παραπάνω κόστος για να υπάρχει και η ξενόγλωσση αναγραφή… Γιατί καταργήθηκε αφού παλιότερα τα πρώτα χρόνια του προαστιακού λειτουργούσε; «Μικρή» ατέλεια αρκετά ενδεικτική του όλου κλίματος.
Σοβαρότερα είναι τα προβλήματα στους σταθμούς… Μόνον ένα από τα οκτώ μηχανήματα ακύρωσης εισιτηρίων λειτουργούσε το βράδυ της 22ης Σεπτεμβρίου στον Σταθμό του Αεροδρομίου… Κανένα ασανσέρ δεν λειτουργούσε στον σταθμό του Ηρακλείου… Η όλη ατμόσφαιρα υποβάθμισης και σταδιακής εγκατάλειψης είναι ασφαλώς ο καλύτερος κράχτης απομάκρυνσης του πολίτη από τα δημόσια ΜΜΕ και ιδιαίτερα τα μέσα σταθερής τροχιάς, που τόσο έχουν κακοπάθει στον τόπο μας στον βωμό της αγίας ιδιωτικής πρωτοβουλίας και του … χτίστε χτίστε, χτίστε… Ένα παρόμοιο κλίμα υποβάθμισης και ταλαιπωρίας είχαμε συνηθίσει και στην Ολυμπιακή πριν την …σώσουν τα Χερουβείμ της μεγάλης Ελληνικής μεταπρατικής παρέας… Ο προαστιακός, δεν υπάρχει αμφιβολία, πώς μαζί με τις ενδεχόμενες επεκτάσεις του (θα λειτουργήσουν ποτέ;) προς Χαλκίδα και Θήβα αλλά και με την σχεδιαζόμενη επέκτασή του προς Λαύριο (θα γίνει άραγε;) θα αποδειχθεί μπον φιλέ του συγκοινωνιακού έργου γύρω και μέσα στο ιστό της πρωτεύουσας. Υπό συνθήκες κοινωνικού ορθολογισμού και πολιτειακής ευταξίας, το έργο αυτό θα ήταν μάνα εξ ουρανού για την αντιμετώπιση του συνεχώς επιδεινούμενου σε βαθμό αδιεξόδου κυκλοφοριακού προβλήματος στο λεκανοπέδιο… Επειδή όμως, πολύ ολίγη αξία έχουν οι παραπάνω …λεπτομέρειες κοινωνικής χρησιμότητας του προαστιακού μπροστά στην ….αγία αξιοποίηση του σε όφελος επενδυτών, φοβούμαστε πως το κλίμα απαξίας του θαυμάσιου αυτού συγκοινωνιακού μέσου μπορεί να κρύβει τέτοιες …μεγαλεπήβολες σκοπιμότητες. Στην πολιτική του: Όλα τα σφάζω, όλα τα μαχαιρώνω, ο προαστιακός είναι από τα καλύτερα καρπούζια…
Δημοσίευση σχολίου