ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΥ

Τετάρτη, 9 Φεβρουαρίου 2011

...Πράσινα Αλογα...


...είναι τα άλογα των ΙΧ, που ... η πράσινη ανάπτυξη προωθεί εμμέσως, αμέσως και σαφώς... Η μόνη πριμοδοτούμενη δραστηριότητα έστω και κατ' υπόσχεση είναι η πώληση ΙΧ. Την ίδια ώρα το τραίνο αργοπεθαίνει σε ολόκληρη την Ελλάδα και εμείς οι υπερήφανοι νεο-Ελληνες, ως ...γνήσιοι απόγονοι των Κολοκοτρωναίων, καβάλα πάμε στην εκκλησιά καβάλα προσκυνάμε... Ετσι μέσα στην άκρα της αδιαφορίας σιωπή, υψώνεται τουλάχιστον η φωνή του δικτύου "ΕΠΙΒΑΤΗΣ", μόνη και έρημη φωνή συνείδησης του τόπου από το μέλλον... Σας παραθέτουμε περίληψη του πρόσφατου δελτίου τύπου, που επιγραμματικά αναφέρεται στα έργα και τις ημέρες των τελευταίων τουλάχιστον κυβερνήσεων για τον πολύπαθο, τελευταίο της Ευρώπης και εφάμιλλο μπανανίας Ελληνικό σιδηρόδρομο...


Θέμα: «ΠΡΑΣΙΝΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΧΩΡΙΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟ ? ΤΟ ΧΑΣΑΜΕ ΤΟ ΤΡΑΙΝΟ ΠΑΤΡΙΩΤΗ»
(Ανακοίνωση – Καταγγελία του Δικτύου ΕΠΙΒΑΤΗΣ για την μαζική κατάργηση σιδηροδρομικών γραμμών και δρομολογίων):

ΠΕΡΙΛΗΨΗ – ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Καταγγέλεται η σκόπιμη απαξίωση και λειτουργική υποβάθμιση του ελληνικού σιδηροδρόμου τα τελευταία χρόνια, παρά τα κονδύλια που δαπανήθηκαν για τα έργα εκσυγχρονισμού του, η συστηματική αποψίλωση του δικτύου από δρομολόγια και η υποβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών για να εκδιωχτεί βαθμηδόν η πελατεία του προς τα ανταγωνιστικά μέσα και να έλθει η πρόσφατη ντεφάκτο κατάργηση σε μεγάλο μέρος του δικτύου σαν ώριμο φρούτο. Η αξιολόγηση των γραμμών βασίστηκε σε μη αντικειμενικά έως και πλασματικά στοιχεία προκειμένου να τεκμηριωθούν με «επιστημονική επίφαση» προειλημένες αποφάσεις για τις καταργήσεις που έγιναν πρόσφατα με βάση το business plan. Οι μετατάξεις του προσωπικού δεν βασίστηκαν σε λογική ορθολογικής αναδιάρθρωσης της οργάνωσης και λειτουργίας του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά στην λογική ότι η χώρα δεν χρειάζεται πρακτικά σιδηρόδρομο πέρα από τον άξονα Αθηνών-Θεσσαλονίκης και τον Προαστιακό. Το υπόλοιπο δίκτυο ωθείται στην ολοσχερή κατάργηση, με απαξίωση και αχρησία πρόσφατα ανακαινισμένων υποδομών και εγκατάλειψη πανάκριβων εξοπλισμών και τροχαίου υλικού στο έλεος κλεφτών και βανδάλων και κίνδυνο οικοπεδοποίησης των πολύτιμων σιδηροδρομικών διαδρόμων, που σε πολλές περιπτώσεις μπορούν να παίξουν ρόλο μετρό σε τοπικό περιφερειακό επίπεδο. Η πράσινη ανάπτυξη που διεθνώς βασίζεται στον σύγχρονο σιδηρόδρομο, εδώ θυσιάζεται προς όφελος ενός οδικού ιδιωτικού μονοπωλίου στις χερσαίες μεταφορές. Η επιδότηση των λεγόμενων «άγονων γραμμών και δρομολογίων υποχρέωσης δημόσιας υπηρεσίας» για ολόκληρο το δίκτυο από Καλαμάτα μέχρι Εβρο, περιορίζεται στο μισό εκείνης που δίδεται για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης και στο ένα έκτο των όσων δίδονται για ανάλογο μήκος δικτύου και πληθυσμό εξυπηρέτησης σε χώρες πρότυπα για την Ελλάδα, όπως η Δανία. Αποτέλεσμα η εξαφάνιση του σιδηροδρόμου από περιοχές όπως η Πελοπόννησος και η Δυτική Μακεδονία και η ουσιαστική του αχρήστευση στη Θεσσαλία και την Ανατ. Μακεδονία και Θράκη.
Το Δίκτυο ΕΠΙΒΑΤΗΣ προαναγγέλει ότι οι υπεύθυνοι για το έγκλημα της κατάργησης μεγάλου μέρους του ελληνικού σιδηροδρόμου, σύντομα θα κληθούν να λογοδοτήσουν πολιτικά, νομικά και θεσμικά.
Δημοσίευση σχολίου