ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΥ

Παρασκευή, 6 Μαΐου 2011

Το Δυτικό Σιδηροδρομικό ...δούλεμα


Το ό,τι η Σιδηροδρομική διασύνδεση της Ελλάδας με το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο είναι υψηλής προτεραιότητας εθνική ανάγκη δεν είναι καινούριο... Γι' αυτό εξάλλου, ο αληθινός και χωρίς εισαγωγικά εκσυγχρονιστής πολιτικός Χαρίλαος Τρικούπης κατασκεύασε την γραμμή Κρυονέρι-Μεσολόγγι-Αγρίνιο με προοπτική να την προεκτείνει προς την Ηπειρο, όταν αυτή θα ελευθερωνόνταν !!!. Οι μετέπειτα ηγεσίες, που υπηρέτησαν με συνέπεια τον μεταπρατισμό και την αρπαχτή, όχι μόνον δεν υλοποίησαν το σχέδιο αλλά φρόντισαν για την ουσιαστική υποβάθμιση και μαρασμό του τραίνου, την ώρα, που η τεχνολογική εξέλιξη και η διάδοση του σιδηροδρόμου ήταν μέτρο οικονομικής και κοινωνικής προόδου των Ευρωπαϊκών χωρών... Ετσι, το 1960 ο Σιδηρόδρομος βορειοδυτικής Ελλάδας καταργήθηκε κατα εθναρχική επιταγή... Εκτοτε ένα σωρό ανορθολογικοί σχεδιασμοί και λειψές προσπάθειες επαναλειτουργίας, που εγκαταλείπονται στην μέση γράφουν την ιστορία του τραίνου και μαζί την ιστορία της εξάρτησης και της υποταγής του τόπου... Δύο φορές στα τελευταία 15 χρόνια οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ υποσχέθηκαν την κατασκευή του Δυτικού Σιδηροδρομικού άξονα, που περιελάμβανε την διασύνδεση της Ηγουμενίτσας με την Καλαμπάκα και το υπόλοιπο εθνικό δίκτυο και της Καλαμάτας με τα Ιωάννινα. Η πρώτη το 1997 με αναλυτικό σχέδιο παρουσιασμένο από τον τότε διοικητή του ΟΣΕ και υπόσχεση υλοποίηση μέσα στις αρχές της 10ετίας του 2000... Και η δεύτερη το 2004 όταν με υπόδειξη της Ε.Ε. παρουσιάσθηκε σχέδιο ένταξης του Δυτικού Σιδηροδρομικού Αξονα στα Διευρωπαϊκά Σιδηροδρομικά Δίκτυα... Δεν χρειάζονται σχόλια για την κατάληξη αυτών των υποσχέσεων... Εξάλλου, σήμερα, που βιώνουμε την απόλυτη εγκατάλειψη του τραίνου, οι απλές έστω συζητήσεις για τον Δυτικό Σιδηροδρομικό Αξονα μοιάζουν όνειρα... νυκτός παντός καιρού... Εκεί, λοιπόν, που οι καλοί μας κυβερνήτες -πρώην και νυν- μας έχουν πείσει σχεδόν, πως δεν ...χρειαζόμαστε το τραίνο (καλά νάναι οι εργολάβοι και τα διόδια των οδικών αξόνων...) έρχονται και ξαναμιλάνε για τον Δυτικό Σιδηροδρομικό Άξονα... Διαβάζουμε την είδηση:




Το υπουργείο Υποδομών, διά του γενικού γραμματέα Μεταφορών, Χ. Τσιόκα, έθεσε στον γενικό διευθυντή Κινητικότητας και Μεταφορών της ΕΕ, Μ. Ruete, το επικαιροποιημένο σχέδιο των έργων μέσω των οποίων η Ελλάδα θα καταστεί διαμετακομιστικό κέντρο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Οι δύο πλευρές συμφώνησαν για την ένταξη κατά προτεραιότητα του σιδηροδρομικού άξονα ΠΑΘΕΠ (Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας) στο κεντρικό Δίκτυο. Επισημάνθηκε η ανάγκη ανάπτυξης της σιδηροδρομικής Εγνατίας (μέσω και παραλιακής χάραξης), όπως και του Δυτικού Αξονα, με προτεραιότητα τη γραμμή Ηγουμενίτσα-Ιωάννινα-Καλαμπάκα (Κοζάνη), ώστε να εξασφαλίζονται οι έξοδοι της χώρας προς Αλβανία, FYROM, Βουλγαρία και Τουρκία.


Αντε, πάλι... Σκεφτείτε και να σας πιστεύαμε...

Δημοσίευση σχολίου