ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΥ

Σάββατο, 7 Σεπτεμβρίου 2013

Πάνω που ο γάϊδαρος συνήθισε να μην τρώει, ψόφησε…

Η συζήτηση για τον πολύπαθο ΟΣΕ, τον πιο καθυστερημένο σιδηροδρομικό οργανισμό της Ευρώπης, με σιδηροδρομικό δίκτυο ελάχιστο και ελαφρά μικρότερο από εκείνο του Χαρίλαου Τρικούπη (σχεδόν πριν 2 αιώνες...). Η πρόσφατη κρίση ανέδειξε και την παθολογία του ΟΣΕ, που αξιοποιήθηκε κατά τον γενικό κανόνα… Η παρουσία των κάποιων υψηλόμισθων χαραμοφάηδων (που ασφαλώς ήταν δικά μας παιδιά, γιατί  εμείς διορίσαμε για να κάθονται και να μην δουλεύουν) υπήρξε το άλλοθι για την γενική επίθεση ενάντια στους εργαζόμενους αλλά και την εθνική υπόσταση του τόπου μέσα από το γενικό ξεπούλημα των υποδομών της χώρας.  
Η ιστορία του Ελληνικού σιδηρόδρομου ακολουθεί και στοιχειοθετεί την ιστορία της Ελληνικής μεταπρατικής αστικής τάξης, που μίσησε τα μέσα σταθερής τροχιάς και ανέδειξε την χώρα σε αδέσποτο χωράφι των ΚΤΕΛατζήδων και των φερυμποτατζήδων… Ετσι η Ελλάδα, που το 1900 διέθετε τραμ σε 7 Ελληνικές Πόλεις (Αθήνα, Πειραιάς, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Καλαμάτα, Βόλος και Καρλόβασι της Σάμου) κατήντησε το σιδηροδρομικό ανέκδοτο του κόσμου… Ας μην παραλειφθεί το σχετικό έργο του Εθνάρχη, που ξήλωνε τις γραμμές του τραμ σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και του ΟΣΕ στην Δυτική Ελλάδα, στο Λαύριο κ.λ.π. Σήμερα βέβαια το μέσης ταχύτητας τραίνο αποτελεί το γρηγορότερο μέσο σύνδεσης δύο πόλεων, που απέχουν μεταξύ τους μέχρι 800 χιλιόμετρα, λένε οι ειδικοί αλλά αυτά για την Ελλάδα αναβάλλονται για … «μερικά» χρόνια.   
Στις 2 τελευταίες 10ετίες γεμίσαμε από παχιές υποσχέσεις, για ηλεκτροκίνηση, για Τραίνα υψηλών ταχυτήτων, για Δυτικό Σιδηροδρομικό Αξονα, για τραμ σε Πάτρα, Καλαμάτα, Ρόδο, Ηράκλειο, Βόλο, Καβάλα, Ιωάννινα… Βέβαια, η γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου φτιάχτηκε χωρίς πρόβλεψη σιδηροδρομικής ζεύξης, παρά το σχετικό αίτημα όλης της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και των Κοινωνικών Φορέων Δυτικής και Βορειο-Δυτικής Ελλάδας. Και βέβαια η Γραμμή Κρυονέρι-Μεσολόγγι-Αγρίνιο, ρούφηξε μερικά εκατομμύρια Ευρώ για την επισκευή της  (όχι ασφαλώς η γραμμή αλλά οι εμπνευστές και υλοποιήσαντες την χωρίς σχεδιασμό επισκευή) για να χαρακτηρισθεί -μόλις επισκευάστηκε- ως ασύμφορη… Εξάλλου και η γραμμή: Κόρινθος-Τρίπολη – Καλαμάτα, μόλις επισκευάστηκε ξανάκλεισε, με χρέος της ένα θανατηφόρο ατύχημα κατά τις δοκιμές επαναλειτουργίας (2009), και ποτέ έκτοτε δεν ξαναλειτούργησε.
«Φυσικό» λοιπόν ήταν ο σιδηρόδρομος και ο φορές του ο ΟΣΕ να μην γλυτώσει από την … εκσυγχρονιστική και αναπτυξιακή πολιτική των μνημονίων με την λογική: πονάει κεφάλι-κόβει κεφάλι… Κατάργηση γραμμών, περιορισμός δρομολογίων, ελάττωση προσωπικού, εγκατάλειψη σχεδίων φυσικής επέκτασης του τραίνου προς την Δυτική Ελλάδα κ.λ.π. εβαφτίστηκαν εξυγίανση. Και να οι υποσχέσεις για παχυλά κέρδη και να οι υποσχέσεις για ανάπτυξη…  Οπως δημοσιεύεται (http://www.ypodomes.com), η ΤΡΑΙΝΟΣΕ οδεύει προς τους ιδιώτες με τα καθαρά κέρδη της μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2013 να υπολείπονται κατά πολύ των αρχικών προβλέψεων. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της εταιρείας τα καθαρά κέρδη ανήλθαν μόλις σε 364.000 ευρώ, έναντι προβλέψεων για ετήσια κέρδη (προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων) το 2013 ύψους 7,5 εκατ. ευρώ. Η καθίζηση αποδίδεται από την εταιρεία στην οικονομική ύφεση και τη σημαντική μείωσης της επιβατικής κίνησης…  
Ελα !!! Δεν το Πιστεύω!!! Με κουτσουρεμένα τα δρομολόγια σχεδόν στο μισό και με αυξημένα τα εισιτήρια σχεδόν στο διπλό μειώθηκε η κίνηση;;; Δεν το Πιστεύω… Θα πρόκειται μάλλον για αισχρή προπαγάνδα της αριστεράς…  Εκεί, που πανηγυρίζαμε για το μεγαλειώδες εκσυγχρονιστικό και αναγεννητικό έργο στον ΟΣΕ (ποιοι άραγε τον είχαν καταντήσει έτσι;;;) έρχεται η λογικά αναμενόμενη και ηλίου φαεινότερη σφαλιάρα της τεράστιας μείωσης του μεταφορικού έργου του ΟΣΕ.  Πάντως η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πάει για πούλημα και όπως αντιλαμβάνεστε, με τέτοια στοιχεία κερδοφορίας, οδεύει για ξεπούλημα…  Ενας σπουδαίος πυλώνας κάθε πραγματικής εθνικής, κοινωνικής, περιβαλλοντικής και οικονομικής ανάπτυξης πάει για τα περαμπέλια… Την εποχή, που τα Μέσα Σταθερής Τροχιάς είναι ικανά να μεταβάλλουν την ανθρωπογεωγραφία της Ελλάδας (φανταστείτε π.χ. το ταξίδι Ηγουμενίτσα-Αθήνα σε 2 ώρες με μέσης ταχύτητας τραίνο!!!) η …ανάπτυξη «καραδοκεί» μέσα από χαριστικές συμβάσεις προς εργολάβους για της μεγάλες Εθνικές Οδούς, που εξ ορισμού είναι και έργα μακρόπνοης απομύζησης… 
Δημοσίευση σχολίου