ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΥ

Τετάρτη, 13 Αυγούστου 2014

Η Ανατολή στην Δύση και η Δύση στην Ανατολή...

Κινέζοι δισεκατομυριούχοι επενδύουν στην αλλαγή του γερωγραφικού και εμπορικού χάρτη του πλανήτη... Την ίδια ώρα, που ουρανοξύστες αποβλήτων στην Κίνα δίνουν το στίγμα της οικολογικής αντίληψης των πραγμάτων... ΑνατολικοΔυτικός καπιταλισμός και Αγιος ο Θεός....
Γράφει ο φίλτατος ΠΑΠ και τον αναπαράγουμε προθύμως...

ΚΙΝΕΖΙΚΕΣ ΜΕΓΑΛΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ

Πριν από ένα μήνα η Νικαράγουα έδωσε την έγκρισή της για τη κατασκευή ενός μεγαλόπνοου σχεδίου. Συγκεκριμένα πρόκειται για τη διώρυγα ή αλλιώς  το “κανάλι της Νικαράγουα” που φιλοδοξεί να κατασκευάσει ο Κινέζος δισεκατομμυριούχος Wang Jing.
Το κανάλι θα είναι προγραμματισμένο να έχει την ικανότητα να φιλοξενήσει πλοία των 400.000 τόνων, θα είναι μεγαλύτερο από το Κανάλι του Παναμά), με μήκος 278 χιλιομέτρων, κατά μήκος του Ισθμού της Νικαράγουας και θα αλλάξει κατά πάσα πιθανότητα το τοπίο του θαλάσσιου εμπορίου στον κόσμο.

«Το έργο είναι το μεγαλύτερο έργο υποδομής στην ιστορία του ανθρώπου από την άποψη της τεχνικής δυσκολίας, τις επενδύσεις κλίμακας, το φόρτο εργασίας και τις παγκόσμιες επιπτώσεις του» δήλωσε ο Wang στους δημοσιογράφους, προσθέτοντας ότι όσον αφορά τη χρηματοδότηση του έργου, που θα στοιχίσει περίπου 50 δισεκατομμύρια δολάρια, και για την οποία φαίνεται αρκετά σίγουρος: "Αν μπορεί κανείς να προσφέρει, θα βρει όλα τα χρήματα του κόσμου στη διάθεσή του".
Μην ανησυχείτε για τη συντήρηση: «Έχουμε δικαίωμα εκμετάλλευσης 100 ετών, θα είμαστε υπεύθυνοι για τον εαυτό μας, και θα είμαστε εκεί για να χτίσουμε και όχι να καταστρέψουμε», εξήγησε ο Wang.
Το κανάλι της  Νικαράγουα, το οποίο είναι περίπου τέσσερις φορές μεγαλύτερο σε μήκος από τη  Διώρυγα του Παναμά, μετά την ολοκλήρωσή του θα συνδέσει τον Ατλαντικό με τον Ειρηνικό Ωκεανό. «Η πόρτα του φράγματος  θα έχει πάχος 15 μέτρα από σκληρό χάλυβα. Φανταστείτε το μέγεθος της. Θα είναι η μεγαλύτερη στον κόσμο» είπε ο 41χρονος Wang. Το έργο αυτό στη Νικαράγουα είναι μόνο ένα από τα πολλά γιγαντιαία έργα υποδομής που ξεκίνησαν από τους Κινέζους σε ολόκληρο τον κόσμο.
Υπάρχουν τουλάχιστον άλλες πέντε μεγαλοκατασκευές που επί του παρόντος βρίσκονται σε προγραμματισμό ή υπό κατασκευή, συμπεριλαμβανομένου και του ύψους των 32 δισεκατομμυρίων δολαρίων οικονομικού διαδρόμου Κίνας-Πακιστάν και του 1.700.000.000 δολ. “Μαργαριταριού της Βαλτικής”, σύμφωνα με τις αναφορές των μέσων ενημέρωσης.
Η Εταιρεία του Wang εξασφάλισε μια σύμβαση παραχώρησης 50 ετών για το κανάλι και το δικαίωμα επέκτασης της για άλλα 50 χρόνια. Ο Wang απέρριψε τις εικασίες ότι το κανάλι που κατασκευάζει θα γίνει ανταγωνιστής της Διώρυγας του Παναμά. Διάφορα ναυπηγεία στον κόσμο έχουν ήδη αρχίσει έργα έρευνας για το σχεδιασμό και την κατασκευή πλοίων,  για το μελλοντικό “κανάλι της  Νικαράγουα”. Ο Wang εκτιμά ότι η εταιρεία του θα μπορούσε να συλλέξει αρκετά δισεκατομμύρια δολάρια από την αξία των διοδίων σε ετήσια βάση. "Το κανάλι θα προσφέρει τεράστια οφέλη για το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο.. Θα δημιουργήσει μεγάλης κλίμακας, χαμηλού κόστους και υψηλής απόδοσης εμπόριο, ανάμεσα στην Ανατολή και τη Δύση, απελευθερώνοντας τη ζήτηση" δήλωσε ο Wang. “Η συνεχώς αναπτυσσόμενη κινεζική οικονομία και η αυξανόμενη στη Λατινική Αμερική δημιουργούν μια αυξανόμενη παγκόσμια οικονομία με τεράστιο όγκο στον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών," δήλωσε ο Zhang Yongfeng, ένας εμπειρογνώμονας για τη ναυτιλία με έδρα στη Σαγκάη.
Για τους κατοίκους της Νικαράγουα, ένα βασικό μέλημα υπήρξε η ανησυχία σχετικά με τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις από τη κατασκευή της τεχνητής διώρυγας στη Λίμνη Νικαράγουα, τη μεγαλύτερη λίμνη γλυκού νερού στην Κεντρική Αμερική.Όταν ο Wang ρωτήθηκε σχετικά με τους αμερικανούς "Μήπως ανησυχήσουν επειδή κάποιος σκάβει ένα κανάλι στη “πίσω αυλή” των ΗΠΑ;" απάντησε : "Όχι το δωρεάν, ευημερούν θαλάσσιο εμπόριο ωφελεί τους πάντες, συμπεριλαμβανομένων και των ΗΠΑ".
Έξω λοιπόν πάμε καλά θα ΄λεγε κανείς βλέποντας όλες αυτές τις τεράστιες κινεζικές επενδύσεις, τα μεγαλόπνοα και φιλόδοξα σχέδια και τις γιγαντιαίας κλίμακας κατασκευές.
Άραγε συμβαίνει κάτι αντίστοιχο και μέσα στη Κίνα και συνεπώς ο κινεζικός τρόπος ανάπτυξης – αν υπάρχει βέβαια τέτοιος ανεξάρτητος και δεν θυμίζει καθόλου τον καπιταλιστικό, αφού μάλιστα μέσα στα δικά του ασφυκτικά περιθώρια μεγάλωσε και κινείται – κατάφερε να λύσει τις κοινωνικές ανισότητες και αν όχι μήπως είναι θέμα χρόνου ;;;
Οι επόμενες φωτογραφίες μας δίνουν ενδεχομένως την απάντηση.

Πρόκειται και εδώ για μεγαλοκατασκευή υψηλού κόστους, δίπλα στις υπόλοιπες της πόλης Shijiazhuang, στην επαρχία Hebei στη κεντρική Κίνα, και μάλιστα “άκρως λειτουργική”. Με τη διαφορά ότι στον “πύργο” αυτό της χωματερής έχουν απορροφηθεί και τα τρισεκατομμύρια των μη εξυπηρετούμενων δανείων, που αφού ξοδεύτηκαν για τη κατασκευή του, ενσωματώθηκαν πλέον ως απόβλητα !!!!!


Δημοσίευση σχολίου