ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΥ

Παρασκευή, 19 Δεκεμβρίου 2014

"ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΕΡΙΘΩΡΙΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΔΗΜΑΡ ΜΕ ΤΟΝ ΣΥΡΙΖΑ" ...

Ετσι, διατείνεται, ο Κώστας Ησυχος μέλος της Πολιτικής Γραμματείας του ΣΥΡΙΖΑ και υπεύθυνος για την Eξωτερική Πολιτική. Αυτό προκύπτει από την συνέντευξη, που παραχώρησε στην εφημερίδα ΒΡΑΔΥΝΗ... Αναδημοσιεύουμε αππο τον ιστότοπο ISKRA.

-Γιατί, κατά την άποψη σας, η κυβέρνηση επέσπευσε τη διαδικασία εκλογής του Προέδρου της Δημοκρατίας;
Η επίσπευση της διαδικασίας εκλογής Προέδρου από την κυβέρνησης είναι μια σαφής ένδειξη της πολιτικής και προγραμματικής της ήττας. Η κυβέρνηση Σαμαρά- Βενιζέλου εδώ και πολύ καιρό είχε αυτοπαγιδευθεί σε μια επικοινωνιακή λογική που έλεγε φεύγουμε από το μνημόνιο. Όταν διαψεύσθηκαν οικτρά από την τρόικα, ότι δηλαδή κάθε άλλο φεύγουμε από το μνημόνιο, αλλά μπαίνουμε σε ένα άλλου είδους μνημόνιο, ήταν αυτονόητο ότι αυτόν τον σταυρό δεν μπορούσαν να το κουβαλήσουν προεκλογικά μέχρι τις 15 Φεβρουαρίου και έπρεπε να επιλέξουν με βάση τη δική τους φιλοσοφία και πολιτική στόχευση, ανάμεσα σε μια συντριβή ή ανάμεσα σε μια διαχειρίσιμη ήττα.
Από ότι φαίνεται έπαιξαν με υψηλό ρίσκο στη διαχειρίσιμη ήττα, αν κι εμείς πιστεύουμε ότι θα υπάρξει σοβαρότατη ηθική, πολιτική και προγραμματική συντριβή και καταποντισμός των δυο κομμάτων στις επερχόμενες εκλογές.
-Δηλαδή πιστεύετε ότι δεν θα συγκεντρωθούν οι 180 βουλευτές;
Για την εκλογή του Προέδρου με βάση τις μέχρι τώρα εκτιμήσεις μας η κυβέρνηση υπολείπεται αρκετά από το να φτάσει στον αριθμό 180.
-Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει συνομιλίες και με άλλους ανεξάρτητους βουλευτές εκτός από αυτούς που έχει δει ο κ. Τσίπρας;
Με δημόσιο και διαφανή λόγο απευθυνόμαστε σε όλους τους βουλευτές του ελληνικού κοινοβουλίου έξω από λογικές επικοινωνιακής «προσχώρησης» ή εκλογικής λογικής. Θεωρούμε ότι η ευθύνη του κάθε βουλευτή απέναντι στις ιστορικές στιγμές που διανύει η χώρα είναι μια ευθύνη που τον βαραίνει με μια αρνητική ψήφο προκειμένου αυτή η χώρα να απαλλαγεί από τις πολιτικές εξαθλίωσης. Πιστεύουμε ότι αν όχι οι περισσότεροι αλλά ένας αρκετά μεγάλος αριθμός των ανεξάρτητων βουλευτών θα επιλέξει το δρόμο της πολιτικής ευθύνης απέναντι στις επερχόμενες πολιτικές εξελίξεις.
- Πώς αξιολογείτε την υποψηφιότητα του κ. Δήμα;
Δεν είναι θέμα ονόματος. Ο κ. Δήμας είναι ένας αξιοπρεπής αστός πολιτικός, που παραδοσιακά καταγράφεται στο χώρο της κεντροδεξιάς. Ακόμη, όμως και να ήταν και ο ίδιος ο κ. Τσίπρας για πρόεδρος, όπως έχει πει και ο ίδιος, δεν θα ψηφίζαμε για πρόεδρο. Επομένως, με τα δικά μας μέτρα και τα δικά μας κριτήρια δεν έχει να κάνει με την ονοματολογία, αλλά ρόλο έχει η συνολική αντίληψη που έχουμε για την πολιτική που ακολουθείται, μια πολιτική εξόντωσης κι εξαθλίωσης του ελληνικού λαού.

-Αν δεν εκλεγεί πρόεδρος θα προτείνετε άλλον υποψήφιο ή θα μπορούσε να παραμείνει ο κ. Δήμας;
Αν έχουμε μια κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ την επομένη προβλέπει το Σύνταγμα την εκλογή ενός νέου προέδρου. Είναι αυτονόητο ότι σε εκείνη την συγκυρία, ανάλογα με τους κοινοβουλευτικούς συσχετισμούς ο ΣΥΡΙΖΑ θα προχωρήσει σε μια πρόταση Προέδρου που θα προσπαθεί να εκφράζει την πλειονότητα του ελληνικού λαού με βάση τα νέα δεδομένα τα πολιτικά της επόμενης ημέρας.
Τα κριτήρια του προσώπου του Προέδρου πρέπει να συσχετίζονται με την κοινωνική και πολιτική πραγματικότητα. Ο κ. Δήμας μπορεί να είναι αξιοπρεπής αστός πολιτικός όμως «η κυβερνητική πλειοψηφία» σήμερα βρίσκεται σε απόλυτη αναντιστοιχία με τη λαϊκή πλειοψηφία.
- Η δίμηνη παράταση στο μνημόνιο πως επηρεάζει τα πολιτικά πράγματα;  
Η δίμηνη παράταση εντάσσεται σε μια προσπάθεια της τρόικας και των δανειστών να συνεχίσουν να αναμειγνύονται στα εσωτερικά της χώρας μας αναδεικνύοντας ταυτόχρονα   η επόμενη κυβέρνηση, που πιθανολογούν οι ίδιοι ότι θα είναι η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, να τεθεί μπροστά σε τετελεσμένα και μπροστά σε ασφυκτικά χρονικά περιθώρια. Εγώ θα πω μόνο ότι λογαριάζουν χωρίς τον ξενοδόχο. Και στην θέση του ξενοδόχου είναι ο ελληνικός λαός.    
-Πώς θα βλέπατε το ενδεχόμενο ενσωμάτωσης της ΔΗΜΑΡ στα ψηφοδέλτια του ΣΥΡΙΖΑ;  
Δεν πιστεύω ότι υπάρχουν αυτά τα περιθώρια μιας και η ΔΗΜΑΡ είναι ένα αυτοτελές κόμμα με το δικό της κόμμα και τη δική της πορεία, που αξιολογήθηκε και αξιολογείται σήμερα από τους έλληνες πολίτες. Αυτό δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση ότι δεν θα συζητάμε με όλο το τόξο των δημοκρατικών δυνάμεων που βρίσκονται σήμερα από την σοσιαλιστική αριστερά μέχρι την εξωκοινοβουλευτική αριστερά για να βρούμε δυνατότητες συμπόρευσης και σύγκλισης και συναντίληψης ακόμη και αν έχουμε ξεχωριστές διαδρομές ή ξεχωριστά ψηφοδέλτια. Αλλά θεωρώ εξαιρετικά απίθανο αυτό το γεγονός να συμβεί. Δηλαδή να υπάρξει, όπως με ρωτήσατε, ενσωμάτωση, επί της ουσίας της ΔΗΜΑΡ στα ψηφοδέλτια του ΣΥΡΙΖΑ.    
-Συμφωνείτε με αυτό που πρότεινε ο Τούρκος Πρωθυπουργός κ. Νταβούτογλου για συνδιαχείριση του ενεργειακού πλούτου στο Αιγαίο;   
Συμμεριζόμαστε και είμαστε αποφασισμένοι να τηρηθεί το διεθνές δίκαιο. Υπάρχουν διεθνείς κανόνες που προβλέπουν πως γειτονικές χώρες οριοθετούν την ΑΟΖ. Οι διαπραγματεύσεις είναι η καλύτερη οδός. Θα διαφωνήσω όμως με προσεγγίσεις της τουρκικής πολιτικής ελίτ που λένε ότι το εθιμικό δίκαιο ή το δίκαιο του ισχυρού είναι αυτό που καθορίζει τις σχέσεις μεταξύ των χωρών. Σε καμία περίπτωση εμείς δεν δεχόμαστε μια τέτοια λογική και ένα τέτοιο δόγμα. Εμμένουμε στο διεθνές δίκαιο, στο ότι έχουν υπογράψει οι χώρες που δεσμεύονται από διεθνείς συνθήκες και από την ιδρυτική χάρτα του ΟΗΕ. Αυτό αφορά και τις χώρες των Βαλκανίων που υπάρχει μια έξαρση εθνικισμού. Έχουμε μεγάλη γεωπολιτική αστάθεια στην περιοχή μας στην λεκάνη της ανατολικής μεσογείου. Δυστυχώς με ευθύνη της τουρκικής κυβέρνησης είχαμε τις παραβιάσεις του Μπαρμπαρός στην ΑΟΖ και την υφαλοκρηπίδα της Κύπρου. Επομένως για να έχουμε ομαλές καλές γειτονικές σχέσεις αυτό θα πρέπει να γίνει μόνο πάνω στη βάση που ορίζει το διεθνές δίκαιο.  
-Σε δήλωση σας παλιότερα είχατε πει ότι κάποιοι φλερτάρουν με θερμό θερμόμετρο Ελλάδας –Τουρκίας προς όφελος της εσωτερικής πολιτικής. Εμμένετε στην άποψη αυτή;    
Σε μια συγκεκριμένη περίοδο που είχε εισέλθει το Μπαρμπαρός στην κυπριακή ΑΟΖ είχα αναφέρει ότι κύκλοι γύρω από τον κ. Σαμαρά, κυρίως ακροδεξιοί κύκλοι, θα μπορούσαν να φλερτάρουν ενδεχόμενα με την αναβάθμιση του θερμόμετρου ανάμεσα στις δυο χώρες. Ελλάδας και Τουρκίας. Εμμένω σε αυτή τη δήλωση. Θεωρώ ότι είχε έστω και ένα μικρό αποτέλεσμα το ότι η κυβέρνηση κάποια στιγμή με τρόπο ανοιχτό είπε ότι δεν πρόκειται να αξιοποιήσει τέτοια ζητήματα για την εσωτερική πολιτική προσκαλώντας τις πολιτικές δυνάμεις να έχουν ενιαίο μέτωπο στα ζητήματα τα εθνικά. Εύχομαι και πιστεύω δεν θα υπάρξει εκμετάλλευση τέτοιων θεμάτων για να υπάρξει ενίσχυση στην εσωτερική πολιτική σκακιέρα που θα μπορούσαν να την εκμεταλλευθούν ακραίοι κύκλοι.  
-Έχετε στοιχεία για αυτό ή το πιθανολογείτε;
Είμαστε σε μια χώρα που κανείς δεν είναι αγγελικά πλασμένος σε ότι αφορά την άσκηση της εξωτερικής πολιτικής. Τα δικά μας τα στοιχεία είναι ότι ιστορικά έχει αποδειχθεί σε αυτή τη χώρα ότι κάποιοι, κάποτε έπαιξαν με τους θεσμούς και με τη δημοκρατία, έπαιξαν ακόμη και με τα εθνικά θέματα. Είμαι ιδιαίτερα ανακουφισμένος από τις διαβεβαιώσεις της σημερινής πολιτικής ηγεσίας ότι δεν θα υπάρξει κάτι τέτοιο σήμερα.    
-Τι μέτρα θα πάρετε ώστε να διασφαλίσετε να υπάρξει διαφάνεια στα εξοπλιστικά;
Καίριο το ερώτημα σας. Θα έλεγα ότι είναι ένα από τα πιο σημαντικά ερωτήματα που τίθενται σε μια κυβέρνηση της αριστεράς. Τα ζητήματα της αδιαφάνειας των εξοπλισμών μεταπολιτευτικά έχουν αναδειχθεί σε ένα από τα μεγάλα καρκινώματα, που έχουν πλήξει βάναυσα τη δημοκρατία. Δυστυχώς η πολιτική που ασκείται στη χώρα μας για την απόκτηση ενός αναγκαίου όγκου εξοπλισμών για την αποτρεπτική ικανότητα της πατρίδας μας δεν έχει υπηρετηθεί. Έχει υπηρετηθεί η ιδιοτελής στρατηγική της αδιαφάνειας και της ρεμούλας. Από την πρώτη στιγμή θα προσπαθήσουμε και θα επιβάλουμε καθεστώς απόλυτης διαφάνειας και κοινοβουλευτικού δημοκρατικού ελέγχου. Οι εξοπλισμοί όταν αυτοί είναι αναγκαίοι θα γίνονται με απόλυτη διαφάνεια, με τον Συνήγορο του Στρατιωτικού και την Οικονομική Επιθεώρηση που προτείνουμε ότι πρέπει να έχει το στράτευμα και το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας. Η συμπαραγωγή όπου είναι δυνατή θα προχωρά και θα ενισχύεται η δημόσια εγχώρια βιομηχανία της άμυνας σε όλους τους τομείς. Κάτι που το κάνει η Τουρκία. Το 45% των εξοπλισμών που γίνονται από τη γειτονική χώρα γίνονται με συμβάσεις συμπαραγωγής και απόκτησης τεχνολογίας και τεχνογνωσίας.
Δημοσίευση σχολίου