Τα Ελγίνεια στην Αγγλία!!!

Η Μεγάλη Βρετανία, ως γνωστόν, δεν είναι καμία βάρβαρη απολίτιστη χώρα της Ανατολής, Εγγύς, Μέσης και Απω… Είναι μία διάσημη αυτοκρατορία (ή ό,τι απέμεινε από αυτήν) με βασιλιά, βασίλισσα, δούκες, λόρδους, ανάκτορα, φρουρές, παρελάσεις, λόμπι, σίτι, απογευματινό τσάι και ένα σωρό παρόμοια, που δίνουν αξία στην ζωή και ξεχωρίζουν τους πολιτισμένους από τους βαρβάρους…

Αυτήν τους την ανωτερότητα την γνώριζαν καλά οι Αγγλοι ευγενείς από αιώνων… Ετσι σκέφτηκαν, πως ό,τι υπάρχει που να αξίζει ανά τον κόσμο, έπρεπε να μεταφερθεί στο Lundenwic ή Londinium.

Ενας εξ αυτών, ο κόμης Thomas Bruce Elgin και διάσημος πλέον ως Ελγιν είδε τον Παρθενώνα και ...'αλληθώρισε'… Για λόγους ιστορικής ακρίβειας να θυμηθούμε, ότι πρόκειται για τον έβδομο κόμη του Έλγιν και ενδέκατο κόμη του Κινκάρντιν… Ή όπως θα λέγαμε σε βάρβαρη νεοΕλληνική: χε@@@@@ ή φοράδα στο αλώνι…

Αμέσως ενεργοποιήθηκαν τα πολιτισμένα του αντανακλαστικά και σκέφτηκε: Αυτά τα καταπληκτικά μάρμαρα πρέπει να τα σώσω στο Λονδίνο… Δεν είπε να τα αρπάξω ούτε να τα βουτήξω ή να τα κλέψω… Η έννοια της διάσωσης και μόνον κυριαρχούσε στην ευγενική του ψυχή…

Και ακριβώς για να μην παρεξηγηθεί ως διακατεχόμενος από πνεύμα πονηρό, πριν τα …συσκευάσει ρώτησε τον αρμόδιο καϊμακάμη, ήτοι ανώτερο διοικητικό υπάλληλο της οθωμανικής αυτοκρατορίας, Σεγούτ Αβδουλάχ...Τί είμαστε… Σαλταδόροι να τα αρπάξουμε χωρίς έγκριση! Για όνομα!

Κατάφερε, λοιπόν και απέσπασε το ανάλογο φιρμάνι,  προφανώς με το ανάλογο μπαξίσι… 

Συνήθεια τιμημένη εις την Αυτοκρατορία του Οσμάν η οποία μεταλαμπαδεύτηκε και εις τους νεοέλληνες ως ο λεγόμενος καφές… Όλα γίνονται και εις την ημεδαπή έναντι …ενός καφέ!!!

Πρέπει να ήταν καλό το μπαξίσι γιατί ο κόμης Ελγιν …’διάσωσε’ 255 γλυπτά!!! Ούτε ένα ούτε δύο!!! Αν αρχίσουμε να τα ονοματίζουμε θα πιάσουμε πολλές σελίδες…

Ετσι  κατάφερε να …’διασώσει’ τον Παρθενώνα και να προσθέσει αυτά τα …ελάχιστα στην πλούσια, πλουσιότατη αρχαιολογική παρακαταθήκη της αυτοκρατορίας…

Για λόγους οικονομίας θα κάνουμε ένα ιστορικό άλμα για να έλθουμε στο σήμερα, όπου κατά καιρούς διάφορες προσωπικότητες του τόπου, πολιτικοί και πολιτικάντηδες, αιτούνται την επιστροφή των μαρμάρων στην Ελλάδα ως -άκουσον, άκουσον- κλαπέντων… Αν είναι δυνατόν!!!

Τέλος πάντων… Οι αρμόδιοι Βρετανοί, πάντοτε με την χαρακτηριστική τους φλεγματική ευγένεια αρνούνται κατηγορηματικά και ‘κάθετα’ (κατά την νεοελληνικήν) την επιστροφή τους εις τον Παρθενώνα…

Σήμερα, πια, μπορούμε να αναφωνήσουμε, ευτυχώς!!!

Σε ποιο μέρος του κόσμου μπορούν να τύχουν τα μάρμαρα αυτής της φροντίδας, αυτής της προσοχής αυτής της φύλαξης… 
Υπάρχει, ρε, ασφαλέστερο μέρος στον κόσμο από το Βρετανικό μουσείο;;; Ούτε διόμισυ χιλιάδες κομμάτια δεν εξαφανίστηκαν από τις συλλογές του και αμέσως παραιτήθηκε ο Διευθυντής του και, απ’ ό,τι μαθαίνουμε, ετοιμάζεται να παραιτηθεί και ο υποδιευθυντής. Τέτοιος χαμός ευαισθησίας, δηλαδή…

Απ’ ότι μάλιστα, πληροφορούμαστε, αυτές οι μικρές …δυσλειτουργίες, παρουσιάσθηκαν γιατί η σεβαστή και άμεμπτη διεύθυνση του ιδρύματος έριξε όλο της το βάρος στην φύλαξη των Ελγινείων!!!

Κατόπιν αυτού, η ΦΑΙΑΚΙΑ αναλαμβάνει εκστρατεία παραμονής των Ελγινείων γλυπτών στο Βρετανικό Μουσείο… Ηδη δημιουργήσαμε σχετική επιτροπή και προβαίνουμε εις την συλλογή υπογραφών… Κάτω τα χέρια από τα Ελγίνεια! Τα μάρμαρα να μείνουν εκεί που ανήκουν, δηλαδή στην Μ. Βρετανία… Είναι δική της αρχαιολογική κληρονομιά, που την απέκτησε με πολύ κόπο και φιλότιμη προσπάθεια…

Νάχουμε και μείς το κεφάλι μας ήσυχο βρε αδελφέ!!!


ΥΓ Τα Ελγίνεια δεν είναι μάρμαρα!!! Είναι γλυπτά!!!Το μάρμαρο είναι ορυκτό υλικό!!! Τέτοιο πήρε ο Φειδίας και οι συνεργάτες του και με την απαράμιλλη τέχνη τους το μετέτρεψαν σε θησαυρό της παγκόσμιας κληρονομιάς… Προάγγελοι της δημιουργικής απελευθέρωσης του ανθρώπου… Της κοινωνίας των ποιητών…

 

   

Σχόλια

Ο χρήστης Πολυχρόνης Ιωάννου είπε…
Το ουσιαστικότερο σημείο του άρθρου, κατά την γνώμη μου βρίσκεται στο Υ.Γ.:

" ΥΓ Τα Ελγίνεια δεν είναι μάρμαρα!!! Είναι γλυπτά!!!Το μάρμαρο είναι ορυκτό υλικό!!! Τέτοιο πήρε ο Φειδίας και οι συνεργάτες του και με την απαράμιλλη τέχνη τους το μετέτρεψαν σε θησαυρό της παγκόσμιας κληρονομιάς… Προάγγελοι της δημιουργικής απελευθέρωσης του ανθρώπου… Της κοινωνίας των ποιητών…"