Οι αστικές ..."συγκοινωνίες"



Θα αρκούσαν κάποιες φωτογραφίες σαν κι αυτές για να διαλύσουν τον μύθο της κοινωνικής φροντίδας για τον κορονοϊό… Για να απομυθοποιήσουν τις συστάσεις, τις οδηγίες και τα μέτρα ειδικών και πολιτείας…



Αν, λοιπόν, δεν θέλουμε γενική καραντίνα, χρειάζεται να πηγαίνει ο κόσμος στις δουλειές του… Και για να πηγαίνει ο κόσμος στις δουλειές του χρειάζονται αστικές συγκοινωνίες… Και εδώ βέβαια αρχίζει ο μύθος ενός μακρόχρονου δουλέματος και μίας εγκληματικής ταλαιπωρίας σε βάρος των εργαζόμενων αυτής της μακάβριας πόλης… Ενός τερατουργήματος, που συντελέστηκε μέσα σε λίγες δεκαετίες μετά τον εμφύλιο και μετέτρεψε μία όμορφη πρωτεύουσα σε ένα εφιαλτικό συνοθύλευμα… Γέννημα και θρέμμα της εθναρχικής ρήσης: χτίστε, χτίστε, χτίστε!!! Ενός απίστευτου και μοναδικού παγκόσμια αστικού υδροκεφαλισμού με συγκέντρωση του μισού πληθυσμού της χώρας στο λεκανοπέδιο της πρωτεύουσας!!!

Εκτός όλων των άλλων αρετών, ο εθνάρχης μισούσε με φανατισμό τα μέσα σταθερής τροχιάς… Ο ίδιος έπιανε στα χέρια του συμβολικά τον κασμά για το ξύλωμά τους…

Και ο άθλος συνετελέσθη… Η Αθήνα του 1936 με 400 χιλ. κατοίκους διέθετε 170 χιλιόμετρα σε σιδηροτροχιές… Η Αθήνα του 1990 με 4 εκατομμύρια κατοίκους διέθετε περί τα 40 χιλιόμετρα σε σιδηροτροχιές…

Ετσι, συγκροτήθηκε το συγκοινωνιακό θαύμα της πρωτεύουσας… Πριν 30 περίπου χρόνια ο μακαρίτης συνδικαλιστής του Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας Σταμούλος, είχε παρουσιάσει μία μελέτη, που τεκμηρίωνε, ότι ένας εργαζόμενος στην Αθήνα, στα 25 χρόνια εργασίας καταναλώνει 1.5 χρόνο της ζωής του στην μεταφορά του από και προς την δουλειά!!! Τότε!!! Σκεφτείτε, τώρα!!!

Δεν γνωρίζουμε πιο πρόσφατες μελέτες, που ασφαλώς θα αποδείκνυαν σημαντική επιδείνωση αυτής της τόσο καθοριστικής πλευράς της υγείας και της ποιότητας ζωής…

Μία από …τις “περενέργειες” της Ολυμπιάδας του 2004 ήταν η δημιουργία των γραμμών 2 & 3 του μετρό… Όταν εγκαινιάστηκαν οι γραμμές αυτές, με μικρότερο δίκτυο και λιγότερο επιβατικό κοινό από το σημερινό, η ροή των συρμών ήταν στα 2 περίπου λεπτά τις ώρες αιχμής και περίπου 3-4 λεπτά στον ηλεκτρικό… Ακολούθησαν τα “ευλογημένα” εκσυγχρονιστικά χρόνια των μνημονίων και …καταχτήθηκε το 10λεπτο αναμονής!!! Εγκατάλειψη σε υποδομές, συρμούς και προσωπικό επέφερε αυτό το θαύμα…

Μέχρι πρότινος δεν πείραζε… Ας ταλαιπωρούνται, ας σαρδελοποιούνται τα υποζύγια της …φιλελεύθερης ανάπτυξης. Ποιος χε@@@@@ !!!

Τώρα, λοιπόν, που ο κορονοϊός επιβάλλει τους δικούς του όρους προστασίας, τα θαύμα των δημόσιων συγκοινωνιών βρίσκεται ολάκαιρο μπροστά μας… Στίβαγμα, στρίμωγμα, συντρούμωξη είναι λέξεις ανεπαρκείς για να περιγράψουν την διαδικασία μεταφοράς των εργαζόμενων προς και από την δουλειά τους… Ο, τι δηλαδή μπορεί να αποτελέσει την …χαρά του κορονοϊού…

Αναρωτιέμαι, λοιπόν… Οι σοφοί της υγειονομικής Σιών αγνοούν αυτούς τους όρους μεταφοράς για τα εκατομμύρια εργαζομένων;;; Με πιο άλλοθι μακαρίας άγνοιας μπορούν να διατάζουν μέτρα κοινωνικής προστασίας όταν η ίδια η προσέλευση και αποχώρηση από την εργασία συνεπάγεται πλήρη ποδοπάτηση των στοιχειωδέστερων προϋποθέσεων υγιεινής…

Εν πάσει περιπτώσει, δικαιούμαστε να αισιοδοξούμε… Ο πολυχρονεμένος μας μας υποσχέθηκε προσθήκη διακοσίως λεωφορείων μέχρι το τέλος του χρόνου… Ούτε η μύγα μες το γάλα, δηλαδή…

Εμείς πάντως, έχοντας συλλάβει την ουσία του πρωθυπουργικού μηνύματος θέλουμε να σας τονίσουμε, ότι τα πάντα είναι θέμα …ατομικής ευθύνης… Διότι σε τελευταία ανάλυση εσείς φταίτε, που έχουν μείνει πίσω οι αστικές συγκοινωνίες… Αν δεν τα τρώγατε μαζί με …τον Πάγκαλο, δεν θα είχαμε χρεωκοπήσει και θα είχαμε τώρα δημόσιο σύστημα μεταφορών του κουτιού…

Γι’ αυτό παρακαλώ να προσέχετε!!! Να επιδεικνύετε …υψηλή ατομική υπευθυνότητα όταν σαρδελοποιείστε στα λεωφορεία, τα τρόλευ, το τραμ και το μετρό…

Ή όλοι θα νικήσουμε ή όλοι θα πεθάνετε!!!

 

 

Σχόλια