Κάνουμε την αυτοκριτική μας…

😎Γιατί, χωρίς να έχουμε το αντίστοιχο επιστημονικό υπόβαθρο και γνωστική επάρκεια, με …χαρακτηριστική προχειρότητα και επιπολαιότητα μιλάμε για ένα  ... τόσο δύσκολο και καθόλου προφανές επιδημιολογικό ζήτημα: τον συνωστισμό των πολιτών στα λεωφορεία ως χώρου υψηλής διαμόλυνσης



Εκεί, που νομίζαμε, ότι είναι ηλίου φαεινότερο, πως οι δημόσιες συγκοινωνίες (λεωφορεία, τρόλευ, μετρό) υπό συνθήκες πυκνότατου συγχρωτισμού αποτελούν τον ιδανικότερο χώρο πολλαπλής διάδοσης του κορονοϊού (δερματικές επαφές, αναπνοή, ομιλία, βήχας κ.λ.π.) παρατηρήσαμε, ότι το συμβούλιο των ειδικών δεν κάνει καμία επίσημη ανακοίνωση, τοποθέτηση, πρόταση για το ζήτημα… Αυτό έπρεπε έγκαιρα να μας προβληματίσει… Αλλά δεν μας προβλημάτισε… Κάνουμε την αυτοκριτική μας…

Βέβαια, διάφορα μέλη της επιτροπής των ειδικών σχολίαζαν αρνητικά τα φαινόμενα “σαρδελοποίησης” σε στάσεις, σταθμούς και οχήματα αλλά η επιτροπή των ειδικών επιστημόνων ως σώμα δεν έχει εκφραστεί επί του θέματος… Εχουμε ακούσει βέβαια την κ. Αθηνά Λινού και τον κ. Δημοσθένη Σαρηγιάννη να σχολιάζουν άκρως αρνητικά το φαινόμενο αλλά αυτοί δεν είναι μέλη της …Συνόδου. Ετσι, κάνοντας την αυτοκριτική μας, ομολογούμε, πως η εμμονή μας για …δήθεν πρόκληση και εμπαιγμό, που συνιστά η κατάσταση στις δημόσιες συγκοινωνίες, δεν είχε το ανάλογο επιστημονικό κύρος…

Εκείνο μάλιστα, που μας αποστόμωσε και μας υποχρεώνει σε δημόσια αυτομαστίγωση είναι η προ 10μέρου, δήλωση του επικεφαλής της ομάδας των ειδικών, πως… είναι αδύνατο αυτή τη στιγμή να επενδύσουμε σε περισσότερη και μεγαλύτερη άνεση στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς !!!

Αυτή η τοποθέτηση του επικεφαλής των ειδικών επιστημόνων είναι που μας συνέτριψε… Διότι, είναι αλήθεια, πως … με περισσό θράσος, χωρίς βιβλιογραφική στήριξη, χωρίς τεκμηριωμένα αποτελέσματα υποστηρίξαμε θερμά, από τον μήνα Φεβρουάριο, την ανάγκη ριζικής αναβάθμισης των δημόσιων συγκοινωνιών σε όλη την Ελλάδα και πόσο μάλλον σε Αθήνα – Θεσσαλονίκη, τόσο για τότε όσο και για το βέβαιο κατά το φθινόπωρο δεύτερο και μεγαλύτερο κύμα της πανδημίας (ήλθε και λίγο πιο γρήγορα), που οι ειδικοί μας διαβεβαίωναν ότι θάρθει…

Νομίζοντας, λοιπόν, με περισσή επιπολαιότητα, πως οι δημόσιες συγκοινωνίες είναι conditio sine qua non για να μην βρεθεί σε lockdown η χώρα, επιμέναμε, έτσι …επιπόλαια και αστήριχτα, πως η απόδειξη επαρκούς πολιτικής κατά της πανδημίας δεν είναι η “εύκολη” απόφαση για τη πρώτη καραντίνα αλλά (μεταξύ πολλών άλλων) η εξασφάλιση ασφαλούς μεταφοράς εκατοντάδων χιλιάδων εργαζόμενων προς και από τον χώρο εργασίας… Πιστεύαμε, λοιπόν, χωρίς να το … έχουμε διερευνήσει με την απαιτούμενη επιστημονικότητα, πώς κάθε διάθεση πραγματικής αντιμετώπισης του κορονοϊού συνεπάγονταν (μεταξύ άλλων) άμεσο πρόγραμμα επισκευής και εφοδιασμού οχημάτων καθώς και διορισμού αντίστοιχου αριθμού απαραίτητων οδηγών… Που αν είχε ξεκινήσει από τότε, θα είχαμε τώρα την δυνατότητα ενός συστήματος απολύτως επαρκούς (μαζί με την μέγιστη δυνατή επέκταση της τηλε-εργασίας και “σπασίματος” του ωραρίου) για την ασφαλή και αξιοπρεπή (τόχουμε ξεχάσει αυτό!!!)  μεταφορά του κοινού…

Κυριολεκτικά συντετριμμένοι από … τα απανωτά λάθη και αδυναμίες μας έχουμε την συνείδηση του βάρους του ατοπήματός μας… Πώς να γίνουν τώρα επενδύσεις σε περισσότερη και μεγαλύτερη άνεση στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς… Η επιδημιολογική έρευνα έχει τοποθετηθεί ξεκάθαρα σε αυτό… Ακου τώρα επενδύσεις για ΜΜΜ !!! Αγνοούμε το αλφα-βήτα της επιδημιολογίας… Λαϊκίζουμε απαράδεκτα…

Και αφού κάναμε έστω και μία επιπόλαιη αυτοκριτική πρέπει να την βαθύνουμε ακόμη περισσότερο αφού γνωρίζουμε, ότι ο επικεφαλής της ομάδας των ειδικών τυγχάνει της στήριξης και από αρμόδια στελέχη της αξιωματικής αντιπολίτευσης… Από την αρχή και έως και τώρα!!! Αυτό ανεβάζει αυτομάτως το κύρος των απόψεων για την αδυναμία επενδύσεων, έστω και τώρα, στο δημόσιο σύστημα μεταφορών…   

Και καλή μας νύχτα !!!

  

 

Σχόλια