Στα μουλωχτά…

Ένα ζήτημα, που μοιάζει τοπικής εμβέλειας αλλά δεν είναι έτσι, είναι το μετρό της Θεσσαλονίκης

Το έργο αυτό, που η ιστορία του περιγράφει με τα κατάλληλα περιγελαστικά χρώματα την ιστορία του τόπου, έχει πολύ παρελθόν… Θυμηθείτε π.χ. τις τρύπες που είχε ανοίξει ο Κούβελας…

Εν πάσει περιπτώσει και για να μην πλατειάσουμε ας σταθούμε στην τελευταία δεκαετία, που είναι αρκετά χαρακτηριστική… Τα χρόνια του α’ και β’ μνημονίου κατεστάλη …ολίγον η υποσχεσιολογία διότι εύλογο  ήταν, πώς … εδώ ψωμί δεν έχουμε ραπανάκια για την όρεξη! Ακολούθησε η περίοδος του γ΄ μνημονίου, που, είναι αλήθεια, οι εργασίες για το μετρό πήραν πραγματικά μπροστά, με πρόγραμμα, έλεγχο και συγκεκριμένη πρόοδο, που αντιστοιχούσε στα χρονιά όρια…Η υπόσχεση λοιπόν, πως το μετρό θα λειτουργούσε στα τέλη του 2020 φαινόταν ρεαλιστική… Ας ήταν περίπου…

Όμως είναι η νεόκοπη κυβέρνηση, του έδωσε και κατάλαβε… Η αλήθεια είναι πως η παράταξη έχει μία σχέση με τα μέσα σταθερής τροχιάς κάπως ιδιαίτερη από την εποχή του εθνάρχη… Να την πεις: μη δω μπροστά μου γραμμές και τις ξηλώνω πάραυτα… Να την πεις: θα σας μικρύνω σημαντικά το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας… Να την πεις: θα δώσω τη δουλειά στους φίλους μου τους ΚΤΕΛατζήδες. Κάπω έτσι να την πεις, πέφτεις μέσα…

Επι του προκειμένου: το υπάρχον σχέδιο προέβλεπε: λειτουργία του συνολικού δικτύου μέχρι το τέλος του 2020 εκτός του σταθμού Βενιζέλου… Το τρένο θα τον προσπερνούσε μέχρι το 2023… Τότε θα ήταν έτοιμος… Οι εργασίες είχαν πρόσθετες δυσκολίες αφού τα αρχαία θα έμεναν στη θέση τους… Πράγμα που ενέκρινε η παγκόσμια κοινότητα των αρχαιολόγων… Θα αρκούσε βέβαια η κοινή λογική, πως όταν έναν αρχαιολογικό τόπο τον αφήνεις αμετάθετο, ασφαλώς προστατεύεις καλύτερα τα στοιχεία του ενώ δεν διασαλεύεις την ιστορικότητα του τόπου…

Εν πάσει περιπτώσει, το είπαν οι ειδικοί αλλά η κυβέρνηση το έγραψε στα παλιότερα των υποδημάτων της και έλαβε το 2019, δηλαδή 1 χρόνο πριν την προγραμματισμένη λειτουργία του μετρό, τροποποιητική απόφαση: Ξήλωσε και μετέφερε τα αρχαία του σταθμού Βενιζέλου και απλά … μετέθερε τον χρόνο λειτουργίας του μετρό κατά 4 χρόνια!!! Ήτοι το 2024… (Το 2023 είχε υποσχεθεί ενθουσιωδώς ο πολυχρονεμένος άλλα ήδη οι υπεύθυνοι του έργου αναγγέλλουν …παύση εργασιών έναν χρόνο μετά…)

Τότε, όμως θα λειτουργεί και ο σταθμός Βενιζέλου, που η …τιμή της ΝΔ δεν επέτρεπε να λειτουργήσει ξεχωριστά, μόνος του σαν ορφανός και καθυστερημένα…

Υπάρχει βέβαια και ένα παράπλευρο όφελος… Όχι των Θεσσαλονικέων αλλά των εργολάβων κατασκευαστών, που από την μετάθεση περάτωσης του έργου θα λαμβάνουν ένα εκατομμύριο ευρώ ανά μήνα καθυστέρησης από τον δημόσιο κορβανά…

Εχουμε, λοιπόν ένα έργο, που εκτελείται με αναίτια καθυστέρηση 4 ετών, με ανυπολόγιστη αρχαιολογική ζημιά σύμφωνα με την γνώμη της συντριπτικής πλειοψηφίας των ειδικών που δεν έχουν σχέση εργασίας εξαρτώμενη από το ΥΠΠΟ και με ανεβασμένο κόστος… Και το ανεχόμαστε… Πρώτα οι Θεσσαλονικείς και από κοντά όλοι μας…

Αντε, στην υγειά μας…

ΥΓ. Δεν θέλω να αδικήσω τους μάλλον λιγοστούς πολίτες της Θεσσαλονίκης, που έδωσαν το παρόν σε όσες σχετικές κινητοποιήσεις πραγματοποιήθηκαν… Τους τιμώ βαθύτατα… Και σέβομαι τη …μοναξιά τους… Εξάλλου και ο υπογραφόμενος ανήκει στους ανεχόμενους…

 

Σχόλια