Κι αν δεν υπήρχαν αεροπλάνα;

Το ζήτημα μπήκε -έστω και υποθετικά στην ακραία του συνέπεια- την προηγούμενη εβδομάδα, που η τέφρα του Ισλανδικού Ηφαίστειου ανέστειλε μεγάλο μέρος των αεροπορικών επικοινωνιών απειλώντας πολύ μεγαλύτερο. Η απειλή παραμένει ανοιχτή σύμφωνα με την γνώμη των ειδικών, αφού το ίδιο ηφαίστειο ή/και άλλα μπορεί να συνεχίσουν την δράση τους…
Εκατοντάδες χιλιάδες επιβάτες λοιπόν αποκλείστηκαν μακρυά από τους προορισμούς τους για λίγες μέρες και το ζήτημα μπήκε: Μήπως θα ήταν δυνατόν μέρος των αεροπορικών συγκοινωνιών να αντικατασταθούν από άλλες, χερσαίες ή θαλάσσιες;
Το ζήτημα βέβαια δεν μπαίνει για μας του έξυπνους και πονηρούς της «γηραιάς Ηπείρου» με τα χειρότερα τραίνα στην Ευρώπη. Οι σκέψεις προέκυψαν για χώρες ‘κουτόφραγκων’ , που διαθέτουν τις υποδομές για να εκχωρήσουν μέρος των συγκοινωνιακών τους αναγκών σε ανθρώπους και εμπορεύματα από τα αεροπλάνα στα τραίνα… Κάτι βέβαια, που δεν θα γίνει με την προθυμία των αεροπορικών εταιρειών, που για τα συμφέροντά τους δεν θα διστάσουν να ματώσουν… τους άλλους. Θα χρειαζόταν ουσιαστική ενημέρωση των ίδιων των λαών αλλά και μαζική και συνειδητή δράση κινημάτων πολιτών στον πλανήτη… Ας έχουμε υπόψη μας, ότι οι αεροπορικές συγκοινωνίες ευθύνονται για το 3% του παγκόσμια παραγόμενου CO2 και ότι η μεταφορά ανθρώπου ή εμπορεύματος κοστίζει περιβαλλοντικά 19 φορές περισσότερο με το αεροπλάνο παρά με το τραίνο.
Ατυχώς, το ίδιο το κοινωνικό σύστημα σαμποτάρει μαζικά τις καταχτήσεις της επιστήμης και της τεχνολογίας. Στην Γαλλία λειτουργεί, εδώ και μία 2ετία το τραίνο Παρίσι-Νανσύ και Παρίσι-Μετζ, που έχει ρεκόρ ταχύτητας τα 585 χλμ την ώρα. Πρόκειται για ρεκόρ συμβατικού τραίνου αφού το ηλεκτρο-μαγνητικό τραίνο ξεπερνά τα 660 χλμ. και ήδη λειτουργεί στην σύνδεση της Καντώνας με το αεροδρόμιό της. Τέτοιες επιδόσεις θα μπορούσαν να μετατρέψουν τιε χερσαίες συγκοινωνίες σε παράδεισο άνεσης και οικολογικού οφέλους… Σήμερα, όμως προτιμάμε, την δικαίωση του ατομικισμού μας μέσα στα ενεργειοβόρα ατίθασα άλογα των απαστραπτόντων SUV, όπως το σύστημα μας εκπαιδεύει σε βαθμό εγκεφαλικής πλύσης από την νηπιακή έως την βαθειά γεροντική ηλικία από τις πρώτες πρωϊνές έως τις προχωρημένες βραδυνές ώρες.
Μακάρι τα πράγματα να αλλάξουν χωρίς την ‘διδακτική’ παρέμβαση των ηφαιστειακών εκρήξεων…

Σχόλια