Στην επιστήμη της στατιστικής ο χαρακτηρισμός: ατύχημα δηλώνει την αστοχία πραγμάτωσης ενός πιθανού συμβάντος όταν όλες οι παράμετροι συνηγορούν υπέρ της πραγματοποίησης του. Ένα πρακτικό παράδειγμα είναι η πρόσφατη σοβαρή βλάωη του αγωγού αποχέτευσης στην οδό Αρσενίου… Γιατί ήταν εδώ και χρόνια προφανές, πως η συχνότατη διέλευση των ‘επιβατικών νταλικών’ πάνω από το οδόστρωμα της περιοχής προκαλεί συνεχή συμπίεση του υπεδάφους … Αργησε πολύ να γίνει αλλά τελικά …οι πιθανοτήτες δικαιώθηκαν… Αυτό βέβαια έχει ήδη ξανασυμβεί στο ίδιο μέρος… Εχει ξανασυμβεί και μπροστά στο ΑΚΤΑΙΟΝ, προφανώς για ίδιους λόγους… Η τότε δημοτική αρχή όμως το αντιμετώπισε ‘πρωτοποριακά’ με την μέθοδο της …συγκάλυψης… Ακριβώς αυτό έκανε: κάλυψε το βούλιαγμα του οδοστρώματος με υλικό επιχωμάτωσης και τελική ασφαλτόστρωση… Αν θυμάστε, μάλιστα το είχε …παρακάνει… Αποτέλεσμα ήταν η …κάλυψη των φρεατίων των ομβρίων και χρειάστηκε μία μικρή…διόρθωση για να ξανανοίξουν… Σκηνές κωμωδίας Ιταλικού νεορεαλισ...
😏Ουδεμία γνωστική σχέση έχουμε με την αρχαιολογική επιστήμη, την οποία πολύ σεβόμαστε και θαυμάζουμε… Κατά συνέπεια θα ήταν γελοίο να διατυπώσουμε ίδια κρίση για την τύχη των αρχαιοτήτων στο μετρό της Θεσσαλονίκης…
Υπάρχουν, όμως πλευρές του ζητήματος, που παρακάμπτουν την απαίτηση ειδικής
γνωστικής επάρκειας και ανάγονται στην σφαίρα της κοινής λογικής… Π.χ. είναι
αυτονόητο, πως είναι πολύ προτιμότερο να αφήσεις ένα μνημείο ανέγγιχτο, στον
τόπο της εύρεσής του αν αυτό δεν είναι σε βάρος της συντήρησής του…
Στην περίπτωσή μας, αυτό το ζήτημα αντιμετωπίστηκε επί μακρόν
και η λύση της επί τόπου παραμονής των αρχαιοτήτων προτιμήθηκε μετά πολλών
επαίνων από αρμόδιους φορείς και ειδικούς επιστήμονες διεθνούς κύρους…
Εντυπωσιακή μάλιστα είναι η υποστήριξη της λύσης από το εξωτερικό… Διαπρεπείς
βυζαντινολόγοι, διεθνείς φορείς συντήρησης μνημείων, διανοούμενοι της γης,
έχουν καταθέσει την δική τους τεκμηριωμένη προτίμηση.
Μία από τις πρώτες αναγγελίες της παρούσας κυβέρνησης ήταν ο
συνολικός επανασχεδιασμός του έργου του μετρό της Θεσσαλονίκης. Η νέα λύση προϋποθέτει
την μεταφορά των αρχαιοτήτων κατά το διάστημα
κατασκευής του σταθμού Βενιζέλου. Εργο με υψηλότερο κόστος και σημαντική
παράταση χρόνου… Περιμέναμε, λοιπόν, να ακούσουμε κάποιο ή κάποια συντριπτικά επιχειρήματα,
που να καταξιώνουν μία επιλογή περισσότερο χρονοβόρα και κοστοβόρα σε βάρος της
προηγούμενης αποφασισμένης και ήδη υλοποιούμενης. Και όμως δεν υπήρξε ΚΑΝΕΝΑ
τέτοιο επιχείρημα παρά μικροπολιτική σύγκρουση με λεκτικές πομφόλυγες και φραστικές
αερολογίες…
Η παράσταση συνεχίζεται με την προβλεπόμενη ημερομηνία έναρξης
του μετρό να “σπρώχνεται” συνέχεια προς τα εμπρός…
Για το θέμα ρωτήθηκε και ο Υφυπουργός Μακεδονίας Θράκης, που
προφανώς επηρεασμένος από τον βαρύνοντα αρχαιολογικό χαρακτήρα του ζητήματος,
απάντησε σε δωρική διάλεκτο (οι Μακεδόνες ήταν δωρικό φύλο): The case is over…
Κάγκελο, όσοι δεν γνωρίζουν δωρικά… Ομως, είναι πατριωτικό
καθήκον η δωρική διάλεκτος να μπαίνει όλο και περισσότερο στον καθημερινό λόγο. Ιδιαίτερα σε τέτοιους
καιρούς, που περνάμε…
And good wines, στην δωρική,
ήτοι και καλά κρασιά στην νεοελληνική.
Σχόλια