Από μια σπίθα και η «βαριά βιομηχανία» μας...


Σύντομο απολογισμό των ημερών της φωτιάς επιχειρεί ο φίλτατος Νίκος Μητσιάλης στο άρθρο του… Σε μία χώρα, που έχει προτίμηση στις ‘μονοκαλλιέργειες’. Στο τουρισμό, στην εξωτερική πολιτική… Παραθέτουμε.

 

Κάποτε η φωτιά φτάνει στη θάλασσα και εκεί σταματά, αφού βεβαίως στο διάβα της έχει κατακάψει τα πάντα! Ατίθαση ως συνήθως διέψευσε με το τραγικότερο τρόπο τις πρωθυπουργικές διαβεβαιώσεις πως ο κρατικός μηχανισμός είναι σε πλήρη ετοιμότητα, διαθέτοντας όλα τα μέσα για την αντιμετώπιση μιας ενδεχόμενης πύρινης απειλής.

Στο πλαίσιο αυτό ο Μητσοτάκης, μέρες πριν τη πτώση του Canadair CL-215 που πήρε στο θάνατο τους δυο χειριστές του, μιλώντας με πιλότους της 383 Μοίρας, τους διαβεβαίωνε πως «ο υπουργός θα τρέξει σφαίρα τα προγράμματα για αναβάθμιση των αεροπλάνων και την απόκτηση το συντομότερο δυνατόν καινούργιων Canadair, για αντικατάσταση των παλαιών!»

Πρωθυπουργικές υποσχέσεις μέσα σ’ ένα φλεγόμενο κατακαλόκαιρο, όταν είναι γνωστό πως λόγω οικονομικών προβλημάτων η Canadair έκλεισε το «μαγαζί» προ ετών! Το 2016 την αγόρασε η Viking Air και μέχρι αυτή τη στιγμή αεροσκάφος Canadair CL-515 δεν έχει παραχθεί. Ίσως να αρχίσει να παράγεται ως DHC-515, εάν εξασφαλίσει η εταιρεία ένα ικανό αριθμό παραγγελιών και τότε οι παραδόσεις στα τέλη της τρέχουσας δεκαετίας.

Τα Canadair CL-215 που πετούν έχουν ηλικία ζωής ακόμα και το διπλάσιο από εκείνες των πιλότων τους! Αυτά συμπληρώνουν σχεδόν μισό αιώνα από τη χρονολογία κατασκευής τους! Μέχρι τώρα έχουν συντριβεί έξι πυροσβεστικά αεροσκάφη, το τελευταίο προχτές, στοιχίζοντας τις ζωές 12 χειριστών. Σ’ αυτούς τους νεκρούς η χώρα κλίνει ευλαβικά το γόνυ και παράλληλα ο πρωθυπουργός υπόσχεται στους ζώντες πως «ο υπουργός θα τρέξει σφαίρα τα προγράμματα για την απόκτηση νέων Canadair...»

Ερωτήματα δημιουργεί η προτίμηση στα Καναδέζικα πυροσβεστικά αεροσκάφη εάν φυσικά αρχίσει κάποτε η παραγωγή τους ως DHC-515 πλέον, ενώ υπάρχουν σε παραγωγή Αμερικανικές εταιρείες, όπως και Βρετανικές και Ιαπωνικές, με διαφόρους τύπους αεροπλάνων πυρόσβεσης.

Ευκαιρίας δοθείσης ας θυμηθούμε και τα Ρωσικά «ιπτάμενα τάνκερ» Ilyushin Il-76, με δεξαμενές 42 τόνων νερού, ρίψης στη φωτιά από τα 50 μέτρα ύψος, μέσα σε οκτώ δευτερόλεπτα, καλύπτοντας μία επιφάνεια εδάφους 60.000 τ.μ! Αυτά και τα ελικόπτερα Mil Mi-8 που, μετά από αίτημα του πρωθυπουργού Μητσοτάκη το ’21 στο Πούτιν, εστάλησαν στη χώρα μας για τη κατάσβεση των πυρκαγιών εκείνου του καλοκαιριού!


Φέτος αυτά τα «ιπτάμενα τάνκερ» και τα ελικόπτερα Mil Mi-8, που θα βοηθούσαν καθοριστικά εκτός άλλων να γλυτώσει από το κάψιμο και η νησιωτική τουριστική βιομηχανία, ο πρωθυπουργός της χώρας δεν τα κάλεσε γιατί έχει κηρύξει το πόλεμο στη Ρωσία!

Η μονοκαλλιέργεια του τουρισμού, ως η βαριά βιομηχανία της χώρας, όπως την αποκαλούν κομπάζοντας οι «καλλιεργητές» του, απειλείται τώρα από τη «σπίθα» του κάθε «ανεύθυνου» ή του βαλτού εμπρηστή και του πυρομανή το βίτσιο.

Χαρακτηριστική η αγωνία που εκφράζει άρθρο του Οικονομικού Ταχυδρόμου αναφερόμενο στη Ρόδο: «Εκτός από τη φετινή σεζόν που βρίσκεται στον… αέρα μετά τις μαζικές ακυρώσεις, πολλοί είναι εκείνοι που μιλούν για μόνιμη και μη αναστρέψιμη ζημιά. Αρκετοί φοβούνται πως ο αριθμός των ξένων που επισκέπτονται το νησί θα ψαλιδιστεί αρκετά τα επόμενα χρόνια, διαλύοντας την τοπική οικονομία. Η οποία ειρήσθω εν παρόδω εξαρτάται σχεδόν αποκλειστικά από τον τουρισμό (υπολογίζεται πως αποτελεί το 70% του τοπικού ΑΕΠ).» Της μονοκαλλιέργειας γενικότερα το επίτευγμα!

Μέχρι που ολοκληρώνεται αυτό το κείμενο, πέντε οι νεκροί. Τα δύο παλικάρια χειριστές του πυροσβεστικού και τρείς δυστυχείς καρβουνιασμένοι συνάνθρωποί μας αφαίρεσαν της κυβερνητικής εξουσίας και τον συνήθη απαλλακτικό επίλογο: «ευτυχώς δεν θρηνήσαμε ανθρώπινα θύματα».

  

Σχόλια