Ο λόγος στην Μαρία Καρυστιανού !


Με το έγκλημα -χωρίς εισαγωγικά- των Τεμπών έχουμε ασχοληθεί αρκετές φορές στην ΦΑΙΑΚΙΑ. Και πάντα έχουμε το συναίσθημα, πως δεν έχουμε μιλήσει όσο θάπρεπε, γατί είναι τόση η οργή που μας πλημυρίζει επειδή:

● Ο σιδηρόδρομος στην χώρα του παρασιτικού καπιταλισμού απολαμβάνει μόνον την αδιαφορία των φιλελεύθερων κυβερνώντων… Είναι κατεξοχήν λαϊκό μέσο μαζικής μεταφοράς, ριζικά αντίθετο προς το όραμα της ΄μεγάλης’ ιδιωτικής κουρσάρας, που αρτιώνει τις προσδοκίες όσων ελπίζουν στην ατομική τους επιτυχία… Η ιστορία των σιδηροδρόμων στην Ελλάδα γράφει την ίδια την ιστορία του νέο-Ελληνικού κράτους με την φωτεινή αλλά ατελή εξαίρεση ενός γνήσιου μεταρρυθμιστή, του Χαρίλαου Τρικούπη. Αυτού, που νομοτελειακά ατύχησε στο κράτος των κοτσαμπάσηδων και των καραβοκυραίων…

● Η θανατηφόρα αυτή σιδηροδρομική σύγκρουση ήταν απλά ζήτημα χρόνου να συμβεί αν λάβει κανείς υπόψη του το επίπεδο ενδιαφέροντος, προσοχής και μέριμνας της Πολιτείας για τις σιδηροδρομικές συγκοινωνίες της χώρας τουλάχιστον σε όλη την μεταπολεμική περίοδο.

● Η χώρα μας, δικαιότατα χαρακτηριζόμενη ως η τελευταία από άποψη σιδηροδρομικών συγκοινωνιών, κατέχει αυτό τον τίτλο όχι μόνον για τους απίστευτους χρόνους που χρειάζονται τα σιδηροδρομικά ταξίδια στη χώρα… Είναι η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ σε όλους τους τομείς, που συνθέτουν την πραγματοποίηση ενός δρομολογίου και ιδιαίτερα στην ΑΣΦΑΛΕΙΑ.

●Κατά ‘ευτυχή’ συγκυρία, μόλις ΜΙΑ εβδομάδα πριν από την μοιραία σύγκρουση ο υπουργός Συγκοινωνιών της χώρας διαβεβαίωνε για την απόλυτη ασφάλεια των τραίνων στην Ελλάδα, κατηγορώντας ταυτόχρονα (άκουσον-άκουσον!!!) για λασπολογία και επικίνδυνη εθνικά φημολογία τους ενιστάμενους για την κατάσταση ασφάλειας στα δρομολόγια Αθήνας-Θεσσαλονίκης!!!

●Ο ίδιος ο Υπουργός, που επιδοκιμάστηκε από τον λαό της περιοχής του πανηγυρικά, λαμβάνοντας έτσι -σύμφωνα με κυβερνητικούς παράγοντες- την απαλλαγή για κάθε πολιτική ευθύνη, κατέθεσε, πως σχετικό υπηρεσιακό  έγγραφο που έλαβε αναφερόνταν …σε ζητήματα ασφαλείας!!! Μωραίνει κύριος…

Πλατειάσαμε αν και είμαστε σίγουροι ότι θάπρεπε να καταγγείλουμε τόσα και άλλα τόσα και άλλα τόσα…

Στην ανάρτηση αυτή ας δώσουμε τον λόγο στην Μαρία Καρυστιανού, που μας έχει ήδη δώσει δείγματα λόγου και ήθους με την κατάθεσή της στην ειδική επιτροπή του Ελληνικού κοινοβουλίου… Χτες μίλησε σε σχετική εκδήλωση, που διοργανώθηκε στις Βρυξέλες. Δεν έχουν σημασία οι οργανωτές ή ο χώρος -το Ευρωπαϊκό κοινοβούλιο- για το οποίο μόνον εισαγωγικά χωρούν αφού αποτελεί οιωνεί κοινοβούλιο (virtual parliament)… Όπως γνωρίζουμε εκεί όλοι δικαιούνται να λένε ότι θέλουν και τίποτε δεν αποτελεί απόφαση προς υλοποίηση…

Στεκόμαστε λοιπόν μόνον στην κατάθεση της Μαρίας Καρυστιανού, προσπαθώντας να συμμεριστούμε -έστω και στο ελάχιστο δυνατό- το μέγεθος του πόνου και της οργής της… Επιλέγουμε:

Είμαι μια μητέρα από την Ελλάδα. Απευθύνομαι σε όλες τις μητέρες και τους γονείς του κόσμου. Έρχομαι στην Ευρώπη γιατί η Ελλάδα είναι μέρος της ιστορίας της Ευρώπης.

Κυρίες και κύριοι βουλευτές… είναι ευθύνη όλων των ευρωπαϊκών κρατών να βοηθούν το ένα το άλλο στην απόδοση δικαιοσύνης και να λειτουργούν μέσα σε ένα ενιαίο θεσμικό πλαίσιο όπου η τήρηση των κανόνων από όλους είναι ιερή. Ήρθαμε για να μιλήσουμε για την αξία της ζωής, των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, της δικαιοσύνης, της ελευθερίας του λόγου καθώς και το δικαίωμα της ασφαλούς μετακίνησής, δηλαδή όλα αυτά που έχουν πληγεί στη χώρα μου.

Θα σας μιλήσω για ένα έγκλημα όπου οι υπεύθυνοι αντί να εφαρμόζουν τους νόμους και να προστατεύουν τους πολίτες, μας παραπλανούσαν και μας κορόιδευαν…. ότι όλα λειτουργούν καλά στην Ελλάδα, την χώρα που σύμφωνα με την τελευταία έκθεση επιτροπής διεθνούς διαφάνειας, είναι μία από τις πιο διεφθαρμένες χώρες της Ευρώπης. Αλλά ουδόλως νοιάζονται για αυτό.

Σκοτώθηκαν 57 επιβάτες και τραυματίστηκαν 180, σε μια μετωπική σύγκρουση δύο τρένων, ενός επιβατικού και ενός εμπορικού που βρίσκονταν αντίθετα στην ίδια γραμμή για 19 λεπτά περίπου χωρίς κανείς να αντιληφθεί τίποτα. Αδιανόητο να κατανοήσουμε πως είναι δυνατόν να συμβεί μετωπική σύγκρουση τρένων εν έτη 2023 με τόσα συστήματα ασφαλείας που υποτίθεται υπήρχαν και τόσες επενδύσεις που υποτίθεται είχαν γίνει. Γιατί εμείς τέτοια ακούγαμε τόσα χρόνια.

 

Συγκλονιστήκαμε όταν διαπιστώσαμε ότι δεν υπήρχε κανένα σύστημα ασφαλείας σε λειτουργία στο κύριο μέσο μαζικής μετακίνησης της χώρας. Το Υπουργείο μεταφορών γνώριζε το πρόβλημα και παρόλα αυτά επέτρεπε τη λειτουργία. Ο πρώην υπουργός όμως υπέπεσε και σε άλλες παραβάσεις όπως δεν προχώρησε στην σύσταση επιτροπής διερεύνησης αεροπορικών και σιδηροδρομικών ατυχημάτων, ως όφειλε από το χρόνο που ανέλαβε αλλά ούτε φρόντισε να θεσπίσει τους εθνικούς κανόνες ασφαλείας που έχουν όλα τα κράτη υποχρεωτικά.

Κι όμως ο πρώην Υπουργός Μεταφορών δηλώνει χωρίς ντροπή αθώος και θεωρεί ότι δικαιούται να κρατήσει το δικαίωμα της ασυλίας, να μην χρειαστεί δηλαδή ούτε καν να απολογηθεί και μπορεί ατιμώρητος να συνεχίσει τη ζωή και την καριέρα του.

Πώς δόθηκε άδεια λειτουργίας από την Ελληνική Ρυθμιστική Αρχή και πώς μπόρεσε αυτή να πείσει την αντίστοιχη Ευρωπαϊκή Αρχή για την ασφάλεια λειτουργίας των σιδηροδρόμων στην Ελλάδα;

 …

Σε αυτό το πολύνεκρο δυστύχημα η πραγματογνωμοσύνη συντάχθηκε μέσα από γραφεία. Οι πραγματογνώμονες ΔΕΝ ΠΗΓΑΝ ΠΟΤΕ στον χώρο του εγκλήματος! Αποφάνθηκαν χωρίς αυτοψία!

Μάλιστα έγραψαν ένα ημιτελές πόρισμα, γνωστοποιώντας μας ότι ΔΕΝ θα ασχοληθούν με την έκρηξη.

Το ελληνικό Υπουργείο Μεταφορών αρνήθηκε την συμβολή της Ευρωπαϊκής Ρυθμιστικής Αρχής να βοηθήσει με εξειδικευμένο προσωπικό την κατάσταση…

Σε αυτό το πολύνεκρο δυστύχημα η πραγματογνωμοσύνη συντάχθηκε μέσα από γραφεία. Οι πραγματογνώμονες ΔΕΝ ΠΗΓΑΝ ΠΟΤΕ στον χώρο του εγκλήματος! Αποφάνθηκαν χωρίς αυτοψία!

Μάλιστα έγραψαν ένα ημιτελές πόρισμα, γνωστοποιώντας μας ότι ΔΕΝ θα ασχοληθούν με την έκρηξη.

Είναι απορίας άξιο πως ο ανακριτής, ο οποίος δεν επισκέφτηκε επίσης ΠΟΤΕ το χώρο του εγκλήματος ως όφειλε, παρά μόνο εννέα μήνες αργότερα, ΔΕΝ ενδιαφέρθηκε να μάθει την αιτία πρόκλησης αυτών των χημικών εγκαυμάτων. Ακόμα και όταν το Χημείο που Κράτους, μετέβη στην περιοχή για ελέγχους, ΜΕΤΑ ΑΠΟ επιμονή των συγγενών και ΟΧΙ του ανακριτή και με καθυστέρηση 40 ημερών, στον μπαζωμένο χώρο, εξέδωσε πόρισμα όπου καταγράφεται η ύπαρξη εκρηκτικών ουσιών όπως ξυλολίου αρχικά και ακολούθως σε δεύτερο έλεγχο επίσης με απαίτηση των συγγενών οχτώ μήνες αργότερα, την ύπαρξη και άλλων εκρηκτικών ουσιών όπως τολουλόλιου, προπάνιου και βουτάνιου, που βρέθηκαν σε ρούχα και αντικείμενα. Και παρόλο που είναι γνωστό ότι αυτές οι ουσίες χρησιμοποιούνται στην νοθεία καυσίμων, ο ανακριτής και οι εισαγγελείς, ΔΕΝ ενδιαφέρθηκαν να προβούν σε περαιτέρω έρευνες παρόλο που το γνώριζαν από το Δεκέμβριο.

Και ούτε τους έκανε εντύπωση γιατί η κυβέρνηση, σε κατάσταση πανικού απροκάλυπτα και χωρίς να έχει κανένα νομικό δικαίωμα προέβη στο μπάζωμα με σκοπό την συγκάλυψη ανεύρεσης αυτών των ουσιών».

το πλάνο της κυβέρνησης και των μέσων ενημέρωσης ήταν σιγά-σιγά το θέμα να σβήσει. Σταμάτησαν να ασχολούνται μόλις ένα μήνα μετά καθώς ξεκινούσε η προεκλογική περίοδος και η υπόθεση των Τεμπών δεν «βοηθούσε» την εικόνα της κυβέρνησης. Από κει και πέρα υπήρχε μόνο παραπληροφόρηση και στήριξη του πρωθυπουργού και των υπουργών που δημόσια βιάστηκαν να αποφανθούν ως άλλοι δικαστικοί λειτουργοί ότι το αίτιο για το έγκλημα ήταν το ανθρώπινο λάθος.

Δεν μιλώ κομματικά. Δεν έχω κάποιο όφελός και θα έδινα τα πάντα να μην ήμουν εδώ να μην σας μιλάω γι αυτό. Και ντρέπομαι που μιλάω για την υποβάθμιση της αξίας και των δικαιωμάτων του πολίτη στην χώρα μου… Μιλάω πολιτικά. Ως ενεργός πολίτης, που φωνάζει για το αυτονόητο. Μας ενδιαφέρει να τιμωρηθούν οι ένοχοι που σκότωσαν με την διαφθορά και την απραξία τους τα παιδιά μας, μας ενδιαφέρει να αποδοθεί δικαιοσύνη και δικαίωση, να ζούμε σε ένα Κράτος Δικαίου, με τις ίδιες υποχρεώσεις και τα ίδια δικαιώματα απέναντι στους νόμους, η κατάργηση της πολιτικής ασυλίας για εγκλήματα κατά της ζωής, η αδέσμευτη λειτουργία της Δικαιοσύνης.

  

Σχόλια