ΕΚΑΣ ΟΙ ΒΕΒΗΛΟΙ !!!

Εκθέτει τον …εύλογο ενθουσιασμό του για τις …τσιμεντένιες χαριτωμένες παρεμβάσεις του Υπουργείου Πολιτισμού  στον χώρο της Ακρόπολης ο φίλτατος Δημήτρης Λεβέντης… Δείγμα μίας νέας …προχωρημένης αισθητικής, που διαπαιδαγωγεί τους επισκέπτες στο …διαχρονικό μήνυμα των μνημείων… Αυτό το “τσιμεντάκι” μας ανεβάζει αισθητικά, ποιοτικά…  

Η ΦΑΙΑΚΙΑ αναπαράγει, γιατί συμμερίζεται τον …ίδιο θαυμασμό και ενθουσιασμό για τα λαμπρά έργα των κυβερνώντων…     

 

ΕΚΑΣ* ΟΙ ΒΕΒΗΛΟΙ !!!


 

Εκεί που φύτρωνε φλισκούνι κι άγρια μέντα

κι έβγαζε η γη το πρώτο της κυκλάμινο

τώρα χωριάτες παζαρεύουν τα τσιμέντα

και τα πουλιά πέφτουν νεκρά στην υψικάμινο.

 


Οι στίχοι του Γκάτσου έρχονται και ξανάρχονται για να στοιχειώσουν πιότερο τις εικόνες της σύλησης του ιερού βράχου

ενώ εντείνεται η ίδιας φύσης βιαιοπραγία στον Άγιο Κοσμά και το Ελληνικό στον Ερημίτη στο μετρό της Θεσαλονίκης στη Δασιά στην Ιερισσό ,, χωρίς αισχύνη χωρίς μισό θεμελιωμένο επιχείρημα από τον θίασο ποικιλιών που κυβερνά. και συνηγορεί τους υπερφίαλους επενδυταράδες .

Η Στέλλα Μενδώνη λόγω των γενικευμένων αντιδράσεων πήρε τον λόγο και πέλυσε τις μπαρούφες της κι όποιον πάρει ο Χάρος...

 

- Είναι αρχιτεκτονικό το σκυρόδεμα είπε έχει περιεκτικότητα μόνον 12%σε τσιμέντο ...

Λές και υπάρχουνε μη αρχιτεκτονικά σκυροδέματα ...δηλαδή και Ιατρικά Δικηγορικά Κηπουρικά κ,α

Σαφέστατα προσποιείται η κυρά Τσιμεντώνη ότι αγνοεί πώς η αναφορά της στο "ειδικό αυτό υλικό "

αφορά την τελική επίστρωση με ένα είδος ταρτάν με ψηφίδα κι εμπλουτισμένο με ρητίνες-περίπου σαν κι αυτό που βάζουμε στα γήπεδα τέννις και στους διαδρόμους των στίβων και δεν υπερβαίνει σε ύψος τα 1.5- 3 cm

Όμως το υπόβαθρό επι του οποίου επικάθηται είναι σκυρόδεμα τουλάχιστον 20 cm πάχους οπλισμένου με ισχυρά διπλά πλέγματα έτσι όπως μετρήθηκαν από παρατηρητές τεχνικούς που φωτογράφησαν τις εργασίες στο πρώτο τους στάδιο .

Και επικαλέσθηκε το κύρος των διπλωμάτων και της σοφίας των επιστημόνων του κεντρικού αρχαιολογικού συμβουλίου

--όχι κυρία μου δεν σεβόμαστε ούτε τον Μανόλη Κορρέ ούτε τα μέλη του ΚΑΣ που έχουν ασελγήσει επανειλημμένα σε μνημεία -όχι μόνο της αρχαιότητας αλλά και του περασμένου αιώνα - ενώ ζητάνε τον ουρανό με τ΄άστρα άν θέλεις ν΄αλλάξεις μια σγόρνα απέναντι από τον Άγιο. ή (άκουσον άκουσον!) απαγορεύουν να τοποθετηθούν πυροσβεστικές φωλιές και κρουνοί στη παλιά πόλη που ο πυρήνας της είναι ανοχύρωτος σε πυρκαγιά.

Κανένας σεβασμός σε καθηγητάδες και συμβουλάτορες όταν επιχείρημα γι΄αυτή τη λεωφόρο που ανοίχτηκε και τις υποπλατείες που χαράχθηκαν είναι η κυκλοφορία των αμαξιδίων Αμεα, ...σα “σπουδαγμένοι” έπρεπε να είναι ενήμεροι για τις υπάρχουσες σεμνές κι αναστρέψιμες λύσεις που αφορούν αυτό το ζήτημα....

Εδώ δεν πρόβλεψαν, όταν ρίχναν τα μπετά την αποροή ομβρίων που ποτέ δεν λίμνασαν στον χώρο αυτό αλλά οι πάνσοφοι τα κατάφεραν κι εκεί...να γελάνε μαζί τους και οι παραγυιοί των υδραυλικών με τις πρώτες βροχάδες όταν πλημμύρησε ο τόπος μιας και τα νερά δεν καταπίνονται από τα σκεπασμένα καρσικά κενά για να φτάσουν στις υπώρειες κι αναμένουμε να ιδούμε τις επιπτώσεις από την ισχυρή αντηλιά και την θερμοσυσώρευση στις νέες κατασκευές

Ο χώρος πάντως είναι έτοιμος να δεχτεί Πάρκινγκ επισήμων, καντίνα, τραπεζοκαθίσματα, συντριβάνι, πασαρέλα…

Αναλογισθείτε ποια θα ήταν η θέση της Διαμάντως Ρηγάκου και της τοπικής εφορείας αρχαιοτήτων αν προτεινόταν παρόμοιοι διάδρομοι δίπλα στα κοβολάδα των φρουρίων ή στα μονοπάτια του Αγγελόκαστρου ή του Γαρδικιού.




Ακρόπολη δεν είναι μόνο τα μαρμάρινα αριστουργήματα του Ιερού Βράχου, αλλά δεκάδες μοναδικά κτίρια που στολίζουν τον μανδύα του και υποστηρικτικές κατασκευές όπου η πρόσβαση παρέμεινε η ίδια αιώνες χαραγμένη σε φυσικούς διαδρόμους, γιατί η είσοδος σε ναούς της σκέψης και της αποθέωσης της Τέχνης απαιτούν κόπο και προσήλωση .... Αυτή η διαμόρφωση απομονώνει την πρόσβαση στον συνδετικό ιστό ανάμεσα στα λείψανα των μνημείων από τα οποία σώζονται κυρίως οι θεμελιώσεις (Βραυρώνειο, Χαλκοθήκη, Αρχαίος Ναός κτλ).

Τα περιφερειακά μνημεία χάνουν το ζωτικό τους περιβάλλον που επιτρέπει τόσο στους ειδικούς όσο και στους απλούς επισκέπτες να αντιλαμβάνονται τον αρχαιολογικό χώρο ως ενότητα

Και τολμούν και μιλούν αυτοί που δεν έχουν λάβει καμία πρόνοια γι΄αυτές τις απροσπέλαστες για Αμεα πόλεις

Τα άτομα με κινητικές δυσκολίες και αμαξίδια, είναι αναγκασμένα να ζουν σε μια χώρα που έχει προσαρμόσει την καθημερινότητα του χωρίς αυτούς.

Αν κάποιος επισκέπτης της Αθήνας, της Κέρκυρας, της Λάρισας περπατήσει στους δρόμους θα νομίσει ότι δεν υπάρχουν άτομα με αμαξίδια!!! Δεν ξέρει απλά ότι δεν υπήρξε ποτέ αρκετή μέριμνα για εκείνα… Οτι τους έχουμε καταντήσει επαίτες του δημοσίου χώρου που έπρεπε να κάνει την καθημερινότητα τους καλύτερη…Οτι έχουμε ασυνείδητους που παρκάρουν μπροστά σε ράμπες αναπήρων… Οτι τους χαρίζουμε στην καρδιά του κάθε αστικού κέντρου μια πλάκα πεζοδρομίου για να κινηθούν.

Οι άνθρωποι αυτοί είναι ήρωες γιατί από τη στιγμή που θα βγουν από το σπίτι τους η μετακίνηση τους είναι σπαρμένη από εμπόδια.

Αφήστε τα προσχήματα και τις φθηνές δικαιολογίες και δείτε τι είδους κόσμο χαρίζετε και για ποιους, γιατί η πονοψυχία σας είναι φάλτσα, ηχεί ψεύτικη

Να υπάρχει δίκαιη πρόσβαση σε όλους, ναι!!! Οι “διευκολύνσεις” όμως αυτές είναι σε βάρος της ουσίας της ανάγνωσης των μνημείων.

Αλλά κάπου στοχεύει όλη αυτή η ξετσιπωσιά αφού νοικιάζονται τ΄αγάλματα, γιατί να μη νοικιαστεί ο χώρος για ιδιωτικά πάρτυ με σοπράνες από το Μπίγκ Μπράδερ;;;

Η Ακρόπολη δεν φτιάχτηκε να μπορεί να δεχτεί όλο αυτό το φορτίο του κόσμου της κρουαζιέρας, η Ακρόπολη δεν είναι ένα προϊόν, είναι αξία παναθρώπινη!!!

______

*Παράγγελμα αποτρεπτικό, που συνηθιζόταν στην τελετουργία των «Ελευσινίων μυστηρίων». Απαγόρευε να πλησιάζουν στο μυστήριο όσοι δεν ήταν έτοιμοι ακόμη. «Βέβηλοι», ήταν οι ακάθαρτοι, οι λερωμένοι, οι μιασμένοι. Το «εκάς» (επίρρημα τοπικό) σημαίνει μακράν, μακριά. Στις συγκριτικές φωτο παρατηρείται από το ίδιο σημείο η Ακρόπολη πριν και από την επέμβαση του Τραυλού και σήμερα, τυλιγμένο σε ένα σκηνικό που μοιάζει βιομηχανικό.

  

Σχόλια