Είναι αποφασισμένοι…

Τί θα σήμαινε για μία ευνομούμενη πολιτεία η ύπαρξη τμημάτων με λιγότερους μαθητές σε κάποια σχολεία όσα και αν είναι αυτά;;; Θα ήταν μία χαρμόσυνη είδηση, γιατί θα έδινε την δυνατότητα καλύτερης διδασκαλίας, εκπαιδευτικής και παιδαγωγικής εποπτείας των αυριανών πολιτών της χώρας… Τί σημαίνει, όμως για την συγκεκριμένη αγριοφιλελεύθερη κυβέρνησή μας;;; Μία θαυμάσια ευκαιρία για να περιορίσουμε το κόστος διδασκαλίας, περιορίζοντας διδακτικό και βοηθητικό προσωπικό, εποπτικά μέσα διδασκαλίας και ό, τι άλλο συνεπάγεται οικονομικό τίμημα…  Γιατί, το ‘ευλογημένο’ μας κοινωνικό status έχει ως μέγιστη και ύψιστη αρχή την ελαχιστοποίηση του κόστους λειτουργίας των κοινωνικών του λειτουργιών, ει δυνατόν και την κατάργησή τους ή την παράδοσή τους στο ιδιωτικό κεφάλαιο ώστε αυτό να κερδοσκοπήσει ασύστολα και οι κυβερνώντες να ονομάζουν το φαινόμενο: ανάπτυξη. Επόμενο, λοιπόν είναι, αυτοί που αντιτίθενται στην επικερδή ‘σύμπτυξη’ εκπαιδευτικοί και γονείς να έχουν την μοίρα των εχθρών τη...

Franceco Rossi: Τα χέρια πάνω στην πόλη (Le Mani Sulla Città).



Άλλη μία πολιτική ταινία του αγαπημένου της ΦΑΙΑΚΙΑΣ Φραντσέσκο Ρόσι, που αποτελεί μία συγκλονιστικά ακριβή και αναλυτική περιγραφή των κυκλωμάτων της πολιτικής διαπλοκής και διαφθοράς, που αναπτύχθηκε (και) στην Ιταλία μετά το Β’ παγκόσμιο πόλεμο… Ακριβώς τα ίδια χρόνια, που στην χώρα μας θεμελιώθηκε και άνθισε το: χτίστε, χτίστε, χτίστε… Τότε, που φτιάχτηκαν τα μεγάλα εργολαβικά τζάκια.

Κινηματογραφικά τέλειο, με ύφος ντοκυμαντέρ και με εξαιρετική την απόδοση του μεγάλου Ροντ Στάιγκερ αλλά και όλων των Ιταλών ηθοποιών που παίρνουν μέρος, ο Φραντσέσκο γύρισε την ταινία το 1963 με την συνεργασία των  Ραφαέλε Λα Κάπρια και Έντσο Φορσέλλα στο σενάριο.

Είτε το έχετε ξαναδεί είτε όχι θα διαπιστώσετε την συγκλονιστική του διαχρονικότητα...

Η version, που σας προτείνουμε δεν έχει ελληνικούς υπότιτλους αλλά μπορείτε να ενεργοποιήσετε από τις ρυθμίσεις την αυτόματη μετάφραση… Ετσι γράφονται οι Ελληνικοί υπότιτλοι, με μέτρια όμως μεταφραστική επιτυχία.

Το έργο, βραβεύτηκε με τον χρυσό λέοντα του φεστιβάλ της Βενετίας (1963) , με πολλές υποψηφιότητες για τους επιμέρους τομείς βράβευσης.


 

Σχόλια