Φουλ για την ‘τελική λύση’ !!!

… Η Γάζα θα γίνει μία θαυμάσια παραλία με πολλές ευκαιρίες για businessmen , που θα μπορούν να κάνουν χρυσές επενδύσεις!!!   Σε μια λωρίδα γης, που ‘φιλοξενεί’ 2.5 εκατομμύρια κατοίκους. ‘Η καλύτερα όσους έχουν απομείνει μετά την έναρξη της Ισραηλινής εισβολής. Εξαιρούνται δηλαδή, δολοφονημένοι, που μετρώνται ήδη σε δεκάδες χιλιάδες, λιμοκτονούντες, τραυματίες και βίαια εκπατρισμένοι. Αυτή είναι η τελική λύση, που προέβλεψαν και σχεδίασαν μαζί Ντόναλντ και Μπίμπι, Μπίμπι και Ντόναλντ… Και μαζί τους οι αφρόκρεμα της παγκόσμιας αδίστακτης συμμορίας εκτελεστών, που βλέπουν διαρκώς …’ευκαιρίες’. Η τελική λύση προβλέπει ασφαλώς την εξαφάνιση 2.5 εκατομμυρίων κατοίκων από προσώπου Γάζας… Κανείς δεν θα δικαιούται να παραμείνει και να θυμίζει στους ευδαίμονες επισκέπτες της το …σκοτεινό παρελθόν της…  Που εδώ δηλαδή έμεναν κάτι τρομοκράτες και δεν άφηναν ήσυχους τους περιούσιους να απολαμβάνουν τα επί 70 χρόνια λάφυρά τους…  Ξενοδοχεία, πισίνες, τζακούζι, νεροτσουλίθρες, γιωτ...

13.8.2025 Η τέχνη έχασε τον Θανάση Ρετζή

 


Αρκεί έστω και μία σύντομη ματιά το βιογραφικό σημείωμα του Θανάση για να πείσει, πως ο Ρετζής δεν ήταν απλά ένας σκηνοθέτης… Ισως δεν θέλησε καν να είναι… Προτίμησε να στοχάζεται πάνω σε κεφαλαιώδη ζητήματα μορφής και αλληλεξάρτησής τους με άλλους τομείς των εικαστικών τεχνών αλλά και της ποίησης.

Τρείς ταινίες του, το «Μαύρο-Άσπρο» (1973), το «Corpus» (1979) και ο «Ηλεκτρικός Άγγελος» (1981) εκθέτουν του προβληματισμούς του.

Αιρετικός και ‘πρόξενος συγκρούσεων’ ο Θανάσης Ρετζής πρωταγωνίστησε στην δημιουργία του Κέντρου Πειραματικού Κινηματογράφου και του αντιφεστιβάλ κινηματογράφου ενώ ήταν ιδιαίτερα ενεργός συνδικαλιστικά και πολιτικά.  

Γνώστης και ‘μύστης’ του φωτός και του ρόλου του στην σκέψη και τη ζωή ο Θανάσης μαζί με τον Ιάνη Ξενάκη έστησαν στον Πολύτοπο των Μυκηνών ένα οπτικο-ακουστικό δημιούργημα στηριγμένο σε ήχους, φωτισμούς και αρχαίες αναφορές…

Ο κινηματογράφος, η τέχνη, η διανόηση χάνουν έναν σταθερό εργάτη και δημιουργό.

 

 

 

Σχόλια