Την 1 η Οκτωβρίου 2025 ασχοληθήκαμε με την πρόταση-απόφαση για την μετατροπή του σιδηροδρομικού δικτύου Πελοποννήσου σε ποδηλατό-τρενο… ( Σιδηρόδρομος ή ποδήλατο; Ποδήλατο…Ποδήλατο… ). Εχουμε πολλές φορές διατυπώσει ενυπόγραφα την οργή μας για την χείριστη κατάσταση των Ελληνικών σιδηροδρόμων. Γι’ αυτό και ο τίτλος του άρθρου είναι προφανώς σαρκαστικός. Στο άρθρο αυτό υπήρξε απάντηση του φίλτατο Στέφανου Πάντου την οποία παρουσιάσαμε ολόκληρη την 3 η Οκτωβρίου ( Ενας γόνιμος αντίλογος για την σιδηροδρομική γραμμή Κόρινθος-Καλαμάτα )… Για να εξηγηθούμε από την αρχή: θεωρούμε, ότι: •είναι απαράδεκτο να μην διαθέτει η Πελοπόννησος ολοκληρωμένο και πλήρως λειτουργικό σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο •είναι σκάνδαλο πρώτης γραμμή η ανακαίνιση του δικτύου με κόστος 80 εκατομ. (το 2008) και η άμεση εγκατάλειψή του, μετά την ολοκλήρωση του έργου. Πριν καν τελειώσει το πρώτο του δρομολόγιο… •δεν είναι άσχετο προς την πολιτική θεώρηση και ιδεολογία των κυβερνητών της χώρας των μεταπρ...
Μέσα σε μία 20ετία τα δίδακτρα ανώτατων σπουδών στην Λαϊκή Δημοκρατία της Κίνας έχουν αυξηθεί κατά 25 φορές... Δωρεάν μέχρι το 1980 έχει φτάσει σήμερα το μέσο κόστος διδάκτρων γύρω στις 4660 ευρώ. Οι ανισότητες ευκαιριών και δυνατοτήτων προφανείς σε οικονομικό επίπεδο αλλά όχι μόνον... Η μαζική μετανάστευση σε μεγάλες πόλεις -λόγω εκβιομηχάνισης- δημιουργεί ένα μεγάλο νεανικό κοινό υποψηφίων φοιτητών, που έχουν μειωμένες πιθανότητες εισαγωγής στα δημόσια Πανεπιστήμια λόγω μη εντοπιότητας.Την ίδια ώρα, που το μέσο επίπεδο αμοιβών ανά Κινέζο είναι λιγότερο από το μισό του παραπάνω...Την ίδια ώρα, που στην Κίνα οι εκατομμυριούχοι (δεν ξέρω τι ακριβώς σημαίνει αυτή η κατηγοριοποίηση) ξεπερνούν τα 100 εκατομμύρια... Την ίδια ώρα, που στην Δύση (Ευρώπη και ΗΠΑ) ο αγώνας φοιτητών και εκπαιδευτικών κλιμακώνεται στην κατεύθυνση της υπεράσπισης και διεύρυνσης της δωρεάν Παιδείας... Οι υπομνήσεις αυτές αρκούν, τα σχόλια περιττεύουν...
Σχόλια