Δύσκολο να αποχαιρετήσεις τον Ευτύχη Μπιτσάκη…

… που μας άφησε, έχοντας διατρέξει 98 χρόνια του βίου του… Σκέφτεσαι ποιες φράσεις, ποιες λέξεις θα ήταν οι πιο κατάλληλες για να αποδώσουν την πρέπουσα τιμή στον αποχωρήσαντα… Είναι πράγματι δύσκολο να τις βρεις όταν θέλεις να μιλήσεις για το ήθος, το έργο, τη στάση ζωής, την απλότητα μέσα στην συγκλονιστική συνθετότητα του Ευτύχη Μπιτσάκη Το σύντομο αυτό αποχαιρετιστήριο δεν έχει σκοπό να αναφερθεί λεπτομερειακά στους σταθμούς της ζωής και της δράσης του. Πολλοί άλλοι θα το κάνουν με επιμέλεια και πληρότητα… Θυμόμαστε τις φορές που μάθαμε από τον χαρισματικό του λόγο να διευρύνουμε και να διευθετούμε τις γνώσεις μας σε δύο γνωστικά αντικείμενα φαινομενικά απέχοντα και ουσιαστικά άρρηκτα και αλληλοϋποστηρικτικά διαπλεκόμενα: την φυσική και την μαρξική φιλοσοφία. Τον θυμόμαστε ακόμα όταν σε κάποιες κρίσιμες ώρες και γενικότερους προβληματισμούς μας μίλησε με γνήσιο ενδιαφέρον με αυθεντικότητα και με αγάπη… Όπως συνήθιζε πάντοτε να κάνει με όσους είχαν την επιθυμία να συνδιαλλ...

Επιδημία προτάσεων ... για ποδηλατοδρομοποίηση του σιδηροδρομικού δικτύου


Το διαβάσαμε την προηγούμενη εβδομάδα, πως ομάδα τοπικών παραγόντων της Αρκαδίας σε συνεργασία με κοινβουλευτικό εκπρόσωπο έκαναν πρόσταση για την "αξιοποίηση" των σταθμών και του σιδηροδρομικού δικτύου της Αρκαδίας για εμπορική χρήση και ως ποδηλατοδρόμου... Μιλάμε για το δίκτυο, που επισκευάστηκε ριζικά με υψηλότατο κόστος για να αποδειχθεί, ότι η όλη επισκευή ήταν τόσο καλή ώστε στο πρώτο ταξείδι αμαξοστοιχίας από το Ναύπλιο προς την Τρίπολη, το τραίνο εκτροχιάστηκε με θύμα έναν νέο οικογενειάρχη επιβάτη... Φυσικά ούτε λόγος για πολιτική ή/και ποινική ευθύνη αυτών που σχεδίασαν, επέβλεψαν και παρέλαβαν το έργο... Ενα σωρό λεφτά πεταμένα στο καλάθι χωρίς πάτο και ένα επιτελείο ανευθυνοϋπεύθυνων, που έχει ήδη εξασφαλίσει την λήθη και θα την εδραιώσει μετά την ποδηλατοδρομοποίηση του δικτύου της Αρκαδίας, που δημιούργησε ο Τρικούπης και η ...Ελλας του 2000 το καταργεί...

Παρόμοιες προτάσεις για το επίσης αμαρτωλό δίκτυο της ΑιτωλοΑκαρνανίας, το Σιδηρόδρομο Βορειοδυτικής Ελλάδος, που αχρηστεύτηκε στην δεκαετία του 1960 κάτω από την επέλαση των λεωφορείων και των ΙΧ... Επισκευάστηκε πριν λίγα χρόνια... Ανορθολογικά και σπάταλα, αφού παρέμεινε μία μονή μετρική γραμμή και δεν προβλέφθηκε μία νέα χάραξη διπλής σύγχρονης γραμμής, που να αποτελέσει το πρώτο τμήμα του Δυτικού Σιδηροδρομικού Αξονα... Εστω και έτσι, όμως θα μπορούσε να αποτελέσει την υλικοτεχνική υποδομή για την λειτουργία του Προαστιακού της Αιτωλοακαρνανίας συνδέοντας τις κύριες πόλεις της περιοχής (Μεσολόγγι και Αγρίνιο) δίνοντας μία πνοή εκσυγχρονισμού στην περιοχή και μία προοπτική ανάπτυξης... Η θετική εμπειρία από το έστω και ατελές πείραμα του Προαστιακού της Αχαΐας θα μπορούσε να είναι ισχυρό επιχείρημα για μία τέτοια απόπειρα, έστω και δοκιμαστική. Αντ' αυτού, όμως ...πυκνώνουν οι φωνές, που θέλουν την υποδομή των αείμνηστων Σιδηροδρόμων Βορειο-Δυτικής Ελλάδας (ΣΒΔΕ) για ποδηλατόδρομο...

Ετσι μετατρέπουμε την χώρα σε καρικατούρα φραγκολεβαντινισμού... Στην χώρα, που ποδήλατο και ποδηλάτης είναι αυστηρά διωκόμενοι, προτείνουμε την χρησιμοποίηση της φτωχικής μας σιδηροδρομικής υποδομής ως βάση ποδηλατοδρόμου για να τα ξεπαστρέψουμε και τα δύο... Και τραίνο και ποδήλατο... Ας θυμίσουμε, όμως σε όσους μας δουλεύουν, ότι σε ΚΑΜΜΙΑ χώρα της Ευρώπης με μεγάλη παράδοση στο ποδήλατο δεν καταργήθηκαν σιδηροδρομικές γραμμές για να γίνουν ποδηλατόδρομοι...

Σχόλια