'Πρόγραμμα ΚΑΑΝ': γεωπολιτικές ανατροπές στην Ανατολική Μεσόγειο

Τον τελευταίο καιρό, συμβαίνουν σοβαρότατες μεταβολές των ισορροπιών της περιοχής, που κατοικούμε και οι οποίες προοιωνίζουν …δύσκολες ώρες. Καθοριστική είναι η επελθούσα πρόσφατα ριζική ανατροπή των σχέσσων με την κυβέρνηση της Βεγγάζης. Η αναθέρμανση των σχέσεων με την Άγκυρα με προτελευταία κορύφωση το Τουρκολιβυκό μνημόνιο και τελευταία την ανακοίνωση της Λιβύης για πρόσκληση της Τουρκίας σε έρευνες για υδρογονάνθρακες στα εθνικά ύδατα της χώρας.    Ενας άλλος ‘σύμμαχος’ η Αίγυπτος, την οποία η Ελληνική πλευρά διαφημίζει σαν δεδομένη φίλη ανακοινώνει την πρόθεσή της να λάβει μέρος στην κατασκευή του πολεμικού αεροπλάνου KAAN , που σχεδιάζει η Τουρκία να ξεκινήσει μέσα στην επόμενη χρονιά. Η ‘υπόθεση KAAN ’ είναι για την Τουρκία πολύ ευρύτερη από το μαχητικό αυτό όπλο. Είναι ένα συνολικό γεωπολιτικό και γεωστρατηγικό σχέδιο, που επιδιώκει να συσπειρώσει δυνάμεις της περιοχής. Εντονο είναι το ενδιαφέρον και των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων για συμμετοχή ενώ και άλλα κράτη,...

Το τραίνο αλλάζει την ανθρωπογεωγραφία του κόσμου...



Μέχρι πριν μερικά χρόνια ο υπογραφόμενος είχε πραγματοποιήσει κάποιες φορές την σιδηροδρομική διαδρομή Παρίσι-Νανσύ (περίπου 404 χιλιόμετρα) σε σύνολο χρόνου, που έφτανε περίπου τις 3:20 ώρες... Χρόνος ανέγγιχτος βέβαια μέχρι σήμερα για τα Ελληνικά δεδομένα αλλά πολύ αργός για τα Γαλλικά... Ετσι εδώ και 4 περίπου χρόνια, μία νέα γραμμή Παρίσι-Νανσύ (Βορειο-Ανατολική Γαλλία, πρωτεύουσα της Λορραίνης) κατασκευάαστηκε από την ΚΡΑΤΙΚΟΤΑΤΗ Γαλλική επιχείρηση σιδηροδρόμων, την SNCF, αφού προηγουμένως είχαν εξεταστεί με κάθε λεπτομέρεια όλες οι οικονομικές προϋποθέσεις αλλά και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις του έργου... Το νέο τραίνο super TGV (τραίνο υψηλής ταχύτητας) άν και συμβατικό (όχι μαγνητικό) έπιασε ρεκόρ ταχύτητας 585 χιλιόμετρα την ώρα!!! Την ταχύτητα αυτή βέβαια δεν την χρησιμοποιεί στις συνήθεις εμπορικές και επιβατικές διαδρομές αλλά τα 350-400 χιλιόμετρα τα φτάνει για αρκετό κομμάτι του ταξιδιού... Αποτέλεσμα: η διάρκεια της διαδρομής κατέβηκε στις 1:25 ώρες... δηλαδή πρακτικά υπο-υποδιπλασιάστηκε... Μία τέτοιας διάρκειας σιδηροδρομικό ταξείδι (το πιο άνετο αφού μπορείς να σηκωθείς, να πας στο μπάρ, στο εστιατόριο, να διαβάσεις να χρησιμοποιήσεις τον PC σου κ.λ.π.) έχει αλλάξει την νοοτροπία των κατοίκων της περιοχής για επίσκεψη του Παρισιού και όχι μόνο... Τέτοιες γραμμές κατασκευάζονται και προς ΟΛΕΣ τις γεωγραφικές κατευθύνσεις του "Εξαγώνου" (από το σχήμα του γεωγραφικού ανάγλυφου της μητοπολιτικής Γαλλίας) και έχουν μικρύνει απίστευτα τον αναγκαίο χρόνο των αντίστοιχων ταξειδιών...
Φανταστείτε π.χ. την διαδρομή Ηγουμενίτσα-Αθήνα (η σιδηροδρομική αυτή γραμμή θα ήταν λιγότερο από 400 χιλιόμετρα), που μας είχαν υποσχεθεί επανειλημμένως τόσον οι "σοσιαλισταί" όσο και οι "επάρατοι" να πραγματοποιείται έστω σε 2, έστω σε 3 ώρες... Θα άλλαζε ή όχι η προσβασιμότητα της βορειο-Δυτικής Ελλάδας προς το κέντρο και τούμπαλιν; Η ακόμα ή επικοινωνία με άλλες περιοχές της χώρας (Μακεδονία-Θράκη-Πελοπόννησο κ.λ.π.);


Ευτυχώς, όμως, που πράσινοι και γαλάζιοι μας προσγειώνουν, λίγο ανώμαλα είναι αλήθεια- στην Ελληνική μας πραγματικότητα (μην πη κανείς Βαλκανική, γιατί οι βαλκανικές χώρες πλην Αλβανίας διαθέτουν ηλεκτρικά τραίνα εδώ και μισό αιώνα)... Οχι βέβαια, που δεν το τραβάει και ο οργανισμός μας... Κυριαρχημένοι από την κουλτούρα των ενεργειοβόρων και επικίνδυνων αλόγων μας ξεχυνόμαστε στους σημερινούς αυτοκινητοδρόμους του χτές για να δείξουμε, βρε αδελφέ, ποιοί είμαστε, τέλος πάντων...


Και καλή μας νύχτα...

Σχόλια