Παλιότερα, μετά από φυσικές καταστροφές, οι εκάστοτε κυβερνώντες μαυρογιαλούροι δήλωναν με πάθος, πως όσο και αν κοστίσει η αποκατάσταση θα είναι πλήρης στο 1000%. Όλα θα γίνουν καλύτερα από πριν και πως σύντομα οι πληγέντες θα αποκατασταθούν… Βέβαια, πάντοτε η αποκατάσταση ήταν ελλειπέστατη. Γι’ αυτό και το κουφάρι αυτής της χώρας φέρει βαριά τα σημάδια θεοηνιών η κοινωνικών συφορών, όπως ο εμφύλιος… Ουδέποτε εξ άλλο επιχειρήθηκε ένας μακρόπνοος χωροταξικός σχεδιασμός. Αυτό το κράτος και ειδικότερα η κυρίαρχη αστική του τάξη βγάζει σπυράκια όταν ακούει για σχεδιασμό. Κάτι τέτοιο είναι ολέθριο για την διατήρηση και διεύρυνση των κοινωνικών της προνομίων και των οικονομικών της ‘επιτευγμάτων’. Η αλήθεια είναι πως τα τελευταία χρόνια, τα μνημονιακά, αυτού του τύπου το δούλεμα έχει περιορισθεί… Είναι σαφώς πιο δύσκολο να πεισθεί ο λαός από ‘μεγαλόπνοες’ υποσχέσεις και ταυτόχρονα είναι πιο δεκτικός, πιο ρεαλιστής για την φθορά και την σήψη, που κατακλύζει τη ζωή μας… Οι σεισμόπληκτοι τ...
Μέχρι πριν μερικά χρόνια ο υπογραφόμενος είχε πραγματοποιήσει κάποιες φορές την σιδηροδρομική διαδρομή Παρίσι-Νανσύ (περίπου 404 χιλιόμετρα) σε σύνολο χρόνου, που έφτανε περίπου τις 3:20 ώρες... Χρόνος ανέγγιχτος βέβαια μέχρι σήμερα για τα Ελληνικά δεδομένα αλλά πολύ αργός για τα Γαλλικά... Ετσι εδώ και 4 περίπου χρόνια, μία νέα γραμμή Παρίσι-Νανσύ (Βορειο-Ανατολική Γαλλία, πρωτεύουσα της Λορραίνης) κατασκευάαστηκε από την ΚΡΑΤΙΚΟΤΑΤΗ Γαλλική επιχείρηση σιδηροδρόμων, την SNCF, αφού προηγουμένως είχαν εξεταστεί με κάθε λεπτομέρεια όλες οι οικονομικές προϋποθέσεις αλλά και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις του έργου... Το νέο τραίνο super TGV (τραίνο υψηλής ταχύτητας) άν και συμβατικό (όχι μαγνητικό) έπιασε ρεκόρ ταχύτητας 585 χιλιόμετρα την ώρα!!! Την ταχύτητα αυτή βέβαια δεν την χρησιμοποιεί στις συνήθεις εμπορικές και επιβατικές διαδρομές αλλά τα 350-400 χιλιόμετρα τα φτάνει για αρκετό κομμάτι του ταξιδιού... Αποτέλεσμα: η διάρκεια της διαδρομής κατέβηκε στις 1:25 ώρες... δηλαδή πρακτικά υπο-υποδιπλασιάστηκε... Μία τέτοιας διάρκειας σιδηροδρομικό ταξείδι (το πιο άνετο αφού μπορείς να σηκωθείς, να πας στο μπάρ, στο εστιατόριο, να διαβάσεις να χρησιμοποιήσεις τον PC σου κ.λ.π.) έχει αλλάξει την νοοτροπία των κατοίκων της περιοχής για επίσκεψη του Παρισιού και όχι μόνο... Τέτοιες γραμμές κατασκευάζονται και προς ΟΛΕΣ τις γεωγραφικές κατευθύνσεις του "Εξαγώνου" (από το σχήμα του γεωγραφικού ανάγλυφου της μητοπολιτικής Γαλλίας) και έχουν μικρύνει απίστευτα τον αναγκαίο χρόνο των αντίστοιχων ταξειδιών...
Φανταστείτε π.χ. την διαδρομή Ηγουμενίτσα-Αθήνα (η σιδηροδρομική αυτή γραμμή θα ήταν λιγότερο από 400 χιλιόμετρα), που μας είχαν υποσχεθεί επανειλημμένως τόσον οι "σοσιαλισταί" όσο και οι "επάρατοι" να πραγματοποιείται έστω σε 2, έστω σε 3 ώρες... Θα άλλαζε ή όχι η προσβασιμότητα της βορειο-Δυτικής Ελλάδας προς το κέντρο και τούμπαλιν; Η ακόμα ή επικοινωνία με άλλες περιοχές της χώρας (Μακεδονία-Θράκη-Πελοπόννησο κ.λ.π.);
Ευτυχώς, όμως, που πράσινοι και γαλάζιοι μας προσγειώνουν, λίγο ανώμαλα είναι αλήθεια- στην Ελληνική μας πραγματικότητα (μην πη κανείς Βαλκανική, γιατί οι βαλκανικές χώρες πλην Αλβανίας διαθέτουν ηλεκτρικά τραίνα εδώ και μισό αιώνα)... Οχι βέβαια, που δεν το τραβάει και ο οργανισμός μας... Κυριαρχημένοι από την κουλτούρα των ενεργειοβόρων και επικίνδυνων αλόγων μας ξεχυνόμαστε στους σημερινούς αυτοκινητοδρόμους του χτές για να δείξουμε, βρε αδελφέ, ποιοί είμαστε, τέλος πάντων...
Και καλή μας νύχτα...
Σχόλια