Χρειαζόμαστε και άλλους "προαστιακούς"



Το επιτυχημένο παράδειγμα του "προαστιακού" της Πάτρας, δηλαδή η χρησιμοποίηση Rail-bus πάνω στην υπάρχουσα παλιά μετρική γραμμή και προσφάτως αχρηστευμένη από την αγρία μνημονιακή επίθεση στις σιδηροδρομικές συγκοινωνίες της χώρας, έχει προφανή αξία και δυνατότητα γενίκευσης. Δεν αισιοδοξούμε βέβαια αφελώς, γιατί και αυτός ο ίδιος ο Προαστειακός της Πάτρας μόλις πριν από λίγες μέρες επεκτάθηκε πέραν του Ρίου, μέχρι τον Αγιο Βασίλειο ενώ παραμένει οραματική ακόμη η αυτονόητη επέκταση του προς τον Ψαθόπυργο αλλά και προς την Κάτω Αχαγιά, δηλαδή την άλλη (ΝοτιοΔυτική) κατεύθυνση της πόλης... Χρειάζεται ακόμη η πύκνωση των δρομολογίων και ένας καλύτερος σχεδιασμός συνδυασμού του προαστιακού με το Αστικό ΚΤΕΛ... Ομως, παρά τις ελλείψεις του, ο εν τοις πράγμασι "προαστιακός της Πάτρας έτυχε -πολύ φυσιολογικά- μεγάλης και θετικότατης υποδοχής από το επιβατικό κοινό της πόλης...

Πρόσφατες είναι οι δηλώσεις του Δημάρχου Βόλου, πως η αναβάθμιση και η ηλεκτροκίνηση της σιδηροδρομικής ζεύξης Λάρισσας-Βόλου είναι υψίστης προτεραιότητας έργο υποδομής για την περιοχή, με προοπτική για ένα σύγχρονο δίκτυο σιδηροδρομικής περιφερειακής ζεύξης όλης της Θεσσαλίας, που θα συμπεριλάμβάνει και τα άλλα δύο μεγάλα αστικά κέντρα της Περιοχής, -δηλαδή Καρδίτσα και Τρίκαλα- και όχι μόνο...

Το πολύ πρόσφατα επισκευασμένο και σκανδαλωδώς εγκαταλειμμένο δίκτυο της Πελοποννήσου, προσφέρει την δυνατότητα για άλλες τέτοιου τύπου "προαστιακές" συνδέσεις. Κορυφαία παραδείγματα οι γραμμές Αργος-Ναύπλιο και Καλαμάτα-Μεσήνη... Αντίστοιχες γραμμές θα μπορούσαν να υλοποιηθούν και ανάμεσα στα μεγάλα αστικά κέντρα της Μακεδονίας...

Μιλάμε για έργα με ουσιαστικά μηδενικό κόστος υποδομών, που θα μπορούσαν να ευνοήσουν τις τοπικές διασυνδέσεις με πολλαπλάσια οικονομικά, οικολογικά και πολιτισμικά ωφέλη. Θα ήταν δηλαδή μία "εύκολη" προσπάθεια για να καταπολεμηθεί στην πράξη η κουλτούρα της "πάρτης μου" στις μεταφορές, που τόσο πολύ υποβαθμίζει την χώρα, πίσω από τις αστραφτερές λαμαρίνες πολυάλογων, πανάκριβων, ενεργειοβόρων και συχνάκις τραυματιζόντων ή φονευόντων Ι.Χ...

Η λειτουργία αυτών των γραμμών καθόλου δεν καταργεί την σκοπιμότητα της κατασκευής δικτύου Τραμ στις μεγάλες πόλεις της Περιφέρειας (Πάτρα, Βόλος, Ιωάννινα, Ηράκλειο κ.λ.π.). Εντούτοις η παρούσα οικονομική συγκυρία χρησιμοποιείται σταθερά ως άλλοθι για την πολιτική "μίσους" προς τα μέσα σταθερής τροχιάς στην χώρα. Οι προτεινόμενοι, όμως (και άλλοι) "προαστιακοί" θάπρεπε να γίνουν σημαία διεκδίκησης των τοπικών κοινωνιών αφού τα προσχήματα κόστους δεν ισχύουν...
...Κι΄ύστερα ξυπνήσαμε , θα πείτε και θα έχετε δίκιο...

Σχόλια