Την 1 η Οκτωβρίου 2025 ασχοληθήκαμε με την πρόταση-απόφαση για την μετατροπή του σιδηροδρομικού δικτύου Πελοποννήσου σε ποδηλατό-τρενο… ( Σιδηρόδρομος ή ποδήλατο; Ποδήλατο…Ποδήλατο… ). Εχουμε πολλές φορές διατυπώσει ενυπόγραφα την οργή μας για την χείριστη κατάσταση των Ελληνικών σιδηροδρόμων. Γι’ αυτό και ο τίτλος του άρθρου είναι προφανώς σαρκαστικός. Στο άρθρο αυτό υπήρξε απάντηση του φίλτατο Στέφανου Πάντου την οποία παρουσιάσαμε ολόκληρη την 3 η Οκτωβρίου ( Ενας γόνιμος αντίλογος για την σιδηροδρομική γραμμή Κόρινθος-Καλαμάτα )… Για να εξηγηθούμε από την αρχή: θεωρούμε, ότι: •είναι απαράδεκτο να μην διαθέτει η Πελοπόννησος ολοκληρωμένο και πλήρως λειτουργικό σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο •είναι σκάνδαλο πρώτης γραμμή η ανακαίνιση του δικτύου με κόστος 80 εκατομ. (το 2008) και η άμεση εγκατάλειψή του, μετά την ολοκλήρωση του έργου. Πριν καν τελειώσει το πρώτο του δρομολόγιο… •δεν είναι άσχετο προς την πολιτική θεώρηση και ιδεολογία των κυβερνητών της χώρας των μεταπρ...
Παραφράζοντες τον τίτλο του γνωστού πονήματος του Νίκου Μπογιόπουλου (Είναι ο καπιταλισμός βρε ηλίθιε!) ο φίλτατος της ΦΑΙΑΚΙΑΣ ΠΑΠ μας πληροφορεί για έναν νέο εξορυκτικό τομέα στην Βολιβία και εξαιρετικά ελπιδοφόρο για την οικονομία της...
Είναι το λίθιο ηλίθιε ΚΑΙ όχι το Τ.Χ.Π.Δ.Ν.Τ.Π.Τ.
Πολλοί είναι αυτοί που αναρωτιόνται πως θα μπορέσει άραγε ο επανεκλεγείς με συντριπτική πλειοψηφία μετά από δύο επιτυχείς θητείες, πρόεδρος της Βολιβίας Evo Morales να καταφέρει να βγάλει τη χώρα του από τα οικονομικά αδιέξοδα και ταυτόχρονα να την απαλλάξει από τις ασφυκτικές εξαρτήσεις των “αγορών”, μέσα από την απάτη του δανεισμού και του δημόσιου χρέους, που λειτουργεί “αποτελεσματικά” χάρις στο σύμπλεγμα των διεθνών οργανισμών αλληλοβοήθειας (ΔΝΤ, Παγκόσμια τράπεζα) και του τραπεζοχρηματοπιστωτικού συστήματος (Τ.Χ.Π.Δ.Ν.Τ.Π.Τ.).
Την ώρα που οι διεθνείς γύπες περιμένουν στα κάγκελα με νύχια και με δόντια ακονισμένα, ο πρόεδρος βάζει μπροστά το σχέδιο αξιοποίησης των πλουτοπαραγωγικών πηγών της χώρας του και συγκεκριμένα την αξιοποίηση της ερήμου άλατος της γνωστής Salar de Uyuni.
Όχι βέβαια με τον τρόπο που φαντάζεσται και που δείχνει η φωτογραφία δηλαδή αξιοποιώντας το αλάτι, αυτό άλλωστε κάνει κακό στον οργανισμό και μάλιστα στην υπέρταση !!!!
Η έρημος άλατος Salar de Uyuni που βρίσκεται στις Άνδεις σε υψόμετρο 3.650 μέτρων, κρύβει από κάτω της και μάλιστα σε μερικά μόλις μέτρα, τα μεγαλύτερα αποθέματα λιθίου. Δεν ξέρω αν ο Evo Morales, με αυτό τον τρόπο θα καταφέρει να ανταγωνιστεί το “success story” του Σαμαρά, πάντως αυτό που ξέρω είναι ότι το λίθιο, με διπλάσια πυκνότητα από το νερό, έχει τεράστιες εφαρμογές στη βιομηχανία, (γυαλί, κεραμικά, λιπαντικά) κυρίως όμως στη παραγωγή μπαταριών.
Και ενώ η χρήση των μπαταριών λιθίου παραμένει ακόμη προς το παρόν περιορισμένη στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, τα κινητά τηλέφωνα και άλλες ηλεκτρονικές συσκευές, η επικείμενη εισβολή του ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα έχει σαν αποτέλεσμα την αύξηση της ζήτησης του λιθίου.
Σύμφωνα με μελέτες από 30.000 τόνους που είναι σήμερα υπολογίζεται να αυξηθεί σε 50.000 τόνους μέχρι το 2020.
Όσον αφορά τα διαθέσιμα παγκόσμια αποθέματα αυτά υπολογίζονται σε 39 εκ. τόνους, τα περισσότερα από τα οποία βρίσκονται στη Βολιβία και στη Χιλή και είναι πολύ περισσότερα από εκείνα που υπάρχουν στη Κίνα, στην Αυστραλία και στις ΗΠΑ.
Η προοπτική αυτή της εκμετάλλευσης του λιθίου δεν θα αποτελούσε απλά και μόνο μια σοβαρή λύση στο πρόβλημα της ανάπτυξης της Βολιβίας, αλλά θα σηματοδοτούσε και το απαραίτητο πέρασμα στην οικολογική επανάσταση και ενδεχόμενα και τη σωτηρία του πλανήτη από τις καταστροφικές συνέπειες που έχουν για το παρόν και το μέλλον του οι μέχρι στιγμής τεχνολογίες που δεν σέβονται το περιβάλλον.
Σχόλια