Ξανά για το σιδηροδρομικό δίκτυο Πελοποννήσου

Την 1 η Οκτωβρίου 2025 ασχοληθήκαμε με την πρόταση-απόφαση για την μετατροπή του σιδηροδρομικού δικτύου Πελοποννήσου σε ποδηλατό-τρενο… ( Σιδηρόδρομος ή ποδήλατο; Ποδήλατο…Ποδήλατο… ).  Εχουμε πολλές φορές διατυπώσει ενυπόγραφα την οργή μας για την χείριστη κατάσταση των Ελληνικών σιδηροδρόμων. Γι’ αυτό και ο τίτλος του άρθρου είναι προφανώς σαρκαστικός. Στο άρθρο αυτό υπήρξε απάντηση του φίλτατο Στέφανου Πάντου την οποία παρουσιάσαμε ολόκληρη την 3 η Οκτωβρίου ( Ενας γόνιμος αντίλογος για την σιδηροδρομική γραμμή Κόρινθος-Καλαμάτα )… Για να εξηγηθούμε από την αρχή: θεωρούμε, ότι: •είναι απαράδεκτο να μην διαθέτει η Πελοπόννησος ολοκληρωμένο και πλήρως λειτουργικό σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο •είναι σκάνδαλο πρώτης γραμμή η ανακαίνιση του δικτύου με κόστος 80 εκατομ. (το 2008) και η άμεση εγκατάλειψή του, μετά την ολοκλήρωση του έργου. Πριν καν τελειώσει το πρώτο του δρομολόγιο… •δεν είναι άσχετο προς την πολιτική θεώρηση και ιδεολογία των κυβερνητών της χώρας των μεταπρ...

Δίκιο καραβίσιο...

Η άλλως πως: νόμος είναι το δίκαιο των εφοπλιστών... Από ιδρύσεως του νεοελληνικού κράτους, οι μεταπράτες "καραβοκυραίοι" ορίζουν την μορφή της ελληνικής οικονομίας, επιβάλλουν ήθος και νόμους και δίνουν μορφή στην Ελληνική Διοίκηση...  Το μοντέλο μίας αυτόνομης παραγωγικά χώρας είναι πολύ "αριστερό" για τα μέτρα τους... Ας παράγουν οι άλλοι και ας τα κουβαλάμε εμείς για να οικονομάμε...
Σε αυτό το γενικό πλαίσιο βρίσκεται ενταγμένη και η πρόσφατη θαλάσσια τραγωδία του "Norman Atlantic". Σκίστηκαν όλα τα ΜΕΓΑλα κανάλια για να μας τονίσουν ότι δεν ανήκε στην Ελληνική πλοιοκτησία που ..."απλά" το είχε νοικιάσει για τη γραμμή... Καλά κάνουν, γιατί μπορεί να υπάρχουν και ηλίθιοι, που αυτό μπορεί να τους φανεί ικανή η παραπάνω δικαιολογία. 
Εν τω μεταξύ και παρά την προφανή επιχείρηση συσκότισης ευθυνών όλο και νεότερα μαθαίνονται... Οπως π.χ. ότι ήξεραν οι Ελληνικές αρχές για τις ελλείψεις του πλοίου σε σχεδιασμό αντιμετώπισης έκτακτων αναγκών... Επικράτησε όμως η εθνοσωτήριος διοικητική πρακτική του ¨ντάξει   μωρέ τώρα". Μεταφέρουμε από τον ιστότοπο Nooz.gr

"Χωρίς σχέδιο έκτακτης ανάγκης" το Norman Atlantic

Οι ελληνικές αρχές ήταν ενημερωμένες για τις ελλείψεις του Norman Atlantic, αποκαλύπτει έγγραφο που φέρνει στο φως η Real News της Κυριακής. Συγκεκριμένα, η έλλειψη σχεδίου έκτακτης ανάγκης είχε επισημανθεί οκτώ ημέρες πριν το μοιραίο ταξίδι, σε όλους τους αρμόδιους φορείς.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας, από το έγγραφο με ημερομηνία 19 Δεκεμβρίου, φαίνεται πως το πλοίο δεν διέθετε θεωρημένο "σχέδιο συνεργασίας για περιστατικά έρευνας-διάσωσης", που πρέπει να ενεργοποιηθεί σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, βάσει των διεθνών κανονισμών ναυσιπλοΐας.

Για την έλλειψη το Λιμεναρχείο της Πάτρας φέρεται να είχε ενημερώσει το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, το Λιμενικό και το Κέντρο Επιχειρήσεων, ενώ είχε δώσει διορία 14 ημερών για την αποκατάσταση του σχεδίου.

Επίσης, σημειώνεται ότι χάθηκαν έξι πολύτιμες ώρες, μέχρι να αποφασιστεί αν οι ιταλικές ή οι ελληνικές αρχές, θα αναλάμβαναν τον συντονισμό της διάσωσης των επιβατών του φλεγόμενου πλοίου.

Όπως αναφέρεται, η διορία έληγε στις 2 Ιανουαρίου, δηλαδή πέντε μέρες μετά την τραγωδία.
  

Σχόλια