Σχολεία ανύπαρκτα, παιδιά υπό δίωξη

Στο τέλος του Β’ Παγκόσμιου πόλεμου, όταν η ανθρωπότητα μάζευε τα κομμάτια της, η κατασκευή σχολείων και η μεγαλύτερη δυνατή συγκέντρωση παιδιών σε αυτά ήταν μία από τις πιο σημαντικές ελπίδες για πρόοδό… Σήμερα, 80 χρόνια μετά, οι αριθμοί της παγκόσμιας κοινότητας για την διατάραξη ή και την πλήρη στέρηση παιδιών και εφήβων από την βασική εκπαίδευση σχεδόν τρομάζει… Το Ταμείο των Ηνωμένων Εθνών για την Εκπαίδευση σε Ζώνες Κρίσης, υπολογίζει πως περίπου 258 εκατομμύρια παιδιά δεν δέχονται κανονικές υπηρεσίες εκπαίδευσης… Ανάμεσά τους 93 εκατομμύρια, λίγο πάνω από το 1/3 στερείται κάθε επαφής με βασική σχολική  παιδεία. Υπάρχουν ακόμη χειρότερα: Οι αριθμοί διογκώνονται εκπληκτικά τον τελευταίο καιρό. Μέσα στους τελευταίους 18 μήνες ο αριθμός της παγκόσμιας ντροπής αυξήθηκε κατά 21 εκατομμύρια… Γενικά, συρράξεις, εκτοπισμοί, κλιματικά σοκ και παρατεινόμενες κοινωνικο-οικονομικές κρίσεις είναι το περιβάλλον της αποκοπής των νέων από το σχολείο στις κρίσιμες ηλικίες. Χαρακτηρ...

Δίκιο καραβίσιο...

Η άλλως πως: νόμος είναι το δίκαιο των εφοπλιστών... Από ιδρύσεως του νεοελληνικού κράτους, οι μεταπράτες "καραβοκυραίοι" ορίζουν την μορφή της ελληνικής οικονομίας, επιβάλλουν ήθος και νόμους και δίνουν μορφή στην Ελληνική Διοίκηση...  Το μοντέλο μίας αυτόνομης παραγωγικά χώρας είναι πολύ "αριστερό" για τα μέτρα τους... Ας παράγουν οι άλλοι και ας τα κουβαλάμε εμείς για να οικονομάμε...
Σε αυτό το γενικό πλαίσιο βρίσκεται ενταγμένη και η πρόσφατη θαλάσσια τραγωδία του "Norman Atlantic". Σκίστηκαν όλα τα ΜΕΓΑλα κανάλια για να μας τονίσουν ότι δεν ανήκε στην Ελληνική πλοιοκτησία που ..."απλά" το είχε νοικιάσει για τη γραμμή... Καλά κάνουν, γιατί μπορεί να υπάρχουν και ηλίθιοι, που αυτό μπορεί να τους φανεί ικανή η παραπάνω δικαιολογία. 
Εν τω μεταξύ και παρά την προφανή επιχείρηση συσκότισης ευθυνών όλο και νεότερα μαθαίνονται... Οπως π.χ. ότι ήξεραν οι Ελληνικές αρχές για τις ελλείψεις του πλοίου σε σχεδιασμό αντιμετώπισης έκτακτων αναγκών... Επικράτησε όμως η εθνοσωτήριος διοικητική πρακτική του ¨ντάξει   μωρέ τώρα". Μεταφέρουμε από τον ιστότοπο Nooz.gr

"Χωρίς σχέδιο έκτακτης ανάγκης" το Norman Atlantic

Οι ελληνικές αρχές ήταν ενημερωμένες για τις ελλείψεις του Norman Atlantic, αποκαλύπτει έγγραφο που φέρνει στο φως η Real News της Κυριακής. Συγκεκριμένα, η έλλειψη σχεδίου έκτακτης ανάγκης είχε επισημανθεί οκτώ ημέρες πριν το μοιραίο ταξίδι, σε όλους τους αρμόδιους φορείς.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας, από το έγγραφο με ημερομηνία 19 Δεκεμβρίου, φαίνεται πως το πλοίο δεν διέθετε θεωρημένο "σχέδιο συνεργασίας για περιστατικά έρευνας-διάσωσης", που πρέπει να ενεργοποιηθεί σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, βάσει των διεθνών κανονισμών ναυσιπλοΐας.

Για την έλλειψη το Λιμεναρχείο της Πάτρας φέρεται να είχε ενημερώσει το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, το Λιμενικό και το Κέντρο Επιχειρήσεων, ενώ είχε δώσει διορία 14 ημερών για την αποκατάσταση του σχεδίου.

Επίσης, σημειώνεται ότι χάθηκαν έξι πολύτιμες ώρες, μέχρι να αποφασιστεί αν οι ιταλικές ή οι ελληνικές αρχές, θα αναλάμβαναν τον συντονισμό της διάσωσης των επιβατών του φλεγόμενου πλοίου.

Όπως αναφέρεται, η διορία έληγε στις 2 Ιανουαρίου, δηλαδή πέντε μέρες μετά την τραγωδία.
  

Ετικέτες

Εμφάνιση περισσότερων