Είναι πραξικόπημα ...

Πόσο πιο πλήρες θα μπορούσε να είναι ένα κείμενο που θα καλούνταν να περιγράψει το πολιτικό-πολιτισμικό κλίμα της εποχής… Θαυμάζουμε και ζηλεύουμε τον ‘ κυκλοθυμικό ’ σαν συγγραφέα, που έχει λέξεις και φράσεις μαχαιριές για να μην αφήσουν τίποτε απέξω… Ευχαριστούμε το φίλτατο Στέφανο Πάντο , που μας το κοινοποίησε... Εμείς 'προσφέρουμε' αυθαίρετα την εικονογράφηση...   Κι ως τέτοιο πρέπει να αντιμετωπίζεται. Ναι ξέρω έχουμε συνηθίσει. Έχουν γίνει memes, ποστ, σκετς σε επιθεωρήσεις, dad jokes, τραγούδια, ταινίες, ατάκες σε σήριαλ, έχει φτιαχτεί ολόκληρο λεξικό όρων στην καθημερινή μας γλώσσα. Ρουσφέτι, βύσμα, εξυπηρέτηση, φακελάκι, γρηγορόσημο, θείος στην Κορώνη, κομματάρχης, κομματόσκυλο, πρασινοφρουρός, γαλάζιο παιδί, κουμπάρος, κομματόσκυλο, Γκρούεζας. Ακόμα κι οι πολιτικοί, ειδικά όσοι είναι οι πατριάρχες των βυσμάτων, μιλάνε για το βαθύ κράτος, πού όλο το ξηλώνουν κι όλο θεριεύει σαν το γιοφύρι της Άρτας ένα πράγμα. Δεν είναι σκάνδαλο. Δεν σκανδαλίζει το λαό, ...

Δίκιο καραβίσιο...

Η άλλως πως: νόμος είναι το δίκαιο των εφοπλιστών... Από ιδρύσεως του νεοελληνικού κράτους, οι μεταπράτες "καραβοκυραίοι" ορίζουν την μορφή της ελληνικής οικονομίας, επιβάλλουν ήθος και νόμους και δίνουν μορφή στην Ελληνική Διοίκηση...  Το μοντέλο μίας αυτόνομης παραγωγικά χώρας είναι πολύ "αριστερό" για τα μέτρα τους... Ας παράγουν οι άλλοι και ας τα κουβαλάμε εμείς για να οικονομάμε...
Σε αυτό το γενικό πλαίσιο βρίσκεται ενταγμένη και η πρόσφατη θαλάσσια τραγωδία του "Norman Atlantic". Σκίστηκαν όλα τα ΜΕΓΑλα κανάλια για να μας τονίσουν ότι δεν ανήκε στην Ελληνική πλοιοκτησία που ..."απλά" το είχε νοικιάσει για τη γραμμή... Καλά κάνουν, γιατί μπορεί να υπάρχουν και ηλίθιοι, που αυτό μπορεί να τους φανεί ικανή η παραπάνω δικαιολογία. 
Εν τω μεταξύ και παρά την προφανή επιχείρηση συσκότισης ευθυνών όλο και νεότερα μαθαίνονται... Οπως π.χ. ότι ήξεραν οι Ελληνικές αρχές για τις ελλείψεις του πλοίου σε σχεδιασμό αντιμετώπισης έκτακτων αναγκών... Επικράτησε όμως η εθνοσωτήριος διοικητική πρακτική του ¨ντάξει   μωρέ τώρα". Μεταφέρουμε από τον ιστότοπο Nooz.gr

"Χωρίς σχέδιο έκτακτης ανάγκης" το Norman Atlantic

Οι ελληνικές αρχές ήταν ενημερωμένες για τις ελλείψεις του Norman Atlantic, αποκαλύπτει έγγραφο που φέρνει στο φως η Real News της Κυριακής. Συγκεκριμένα, η έλλειψη σχεδίου έκτακτης ανάγκης είχε επισημανθεί οκτώ ημέρες πριν το μοιραίο ταξίδι, σε όλους τους αρμόδιους φορείς.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας, από το έγγραφο με ημερομηνία 19 Δεκεμβρίου, φαίνεται πως το πλοίο δεν διέθετε θεωρημένο "σχέδιο συνεργασίας για περιστατικά έρευνας-διάσωσης", που πρέπει να ενεργοποιηθεί σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, βάσει των διεθνών κανονισμών ναυσιπλοΐας.

Για την έλλειψη το Λιμεναρχείο της Πάτρας φέρεται να είχε ενημερώσει το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, το Λιμενικό και το Κέντρο Επιχειρήσεων, ενώ είχε δώσει διορία 14 ημερών για την αποκατάσταση του σχεδίου.

Επίσης, σημειώνεται ότι χάθηκαν έξι πολύτιμες ώρες, μέχρι να αποφασιστεί αν οι ιταλικές ή οι ελληνικές αρχές, θα αναλάμβαναν τον συντονισμό της διάσωσης των επιβατών του φλεγόμενου πλοίου.

Όπως αναφέρεται, η διορία έληγε στις 2 Ιανουαρίου, δηλαδή πέντε μέρες μετά την τραγωδία.
  

Σχόλια