Θέλει ο 'Μπίμπι' να κρυφτεί αλλά η χαρά δεν τον αφήνει…

Αν κανείς παρακολουθεί σχολαστικά τις δηλώσεις Νετανιάχου τουλάχιστον από την 7 η Οκτωβρίου 2023, οφείλει να παραδεχτεί πως δεν μασάει τα λόγια του… Ασφαλώς αυτό δεν το κάνει από κάποια έμφυτη αρετή ειλικρίνειας αλλά γιατί αυτό εξυπηρετεί ποικιλότροπα την πολιτική του… Προάγει τον εθνικισμό στην χώρα του, συσπειρώνει την ισχυρότατη Ισραηλινή ακροδεξιά γύρω του και κυρίως: ετοιμάζει τις γειτονικές του χώρες και την παγκόσμια κοινότητα να πληροφορηθεί και να ‘κατανοήσει’ τα σχέδιά του για το Μεγάλο Ισραήλ.  Σε καμία περίπτωση δεν προσποιήθηκε τον 'ειρηνιστή' τον 'φιλάνθρωπο', τον 'γεναιόψυχο'... Σε κάθε του δήλωση υπογράμμιζε με τον ένα ή τον άλλο τρόπο την αναγκαιότητα της ...τελικής λύσης...  Αυτή είναι η βασική του επιδίωξη και θα έλεγε κάποιος αντικειμενικός κριτής της ιστορικής 80χρονης διαδρομής του νεώτερου ισραηλινού κράτους πώς κάθε μέρα κάθε ώρα, που περνάει η επίσημη κρατική πολιτική εκεί είναι προσανατολισμένη αυτό το όραμα υπηρετεί…  Οι ελάχιστες...

Για μία Αφίσα

και την ιστορία της μας μιλάει το σημείωμα της φίλτατης Νέλυ Δεμέστιχα, που σας παρουσιάζουμε:

ΙΣΤΟΡΙΑ  ΜΙΑΣ  ΑΦΙΣΑΣ

Η προπαγανδιστική αφίσα της Πρώτης του Μάη  του Γκράνζουάν  είναι πασίγνωστη.
 Χρησιμοποιήθηκε ακόμη κι από την Αντίδραση. Το καθεστώς του Βισύ  αφού εσβησε στο αντίγραφο της λιθογραφικής πλάκας την ενοχλητική  διαδήλωση στο βάθος το 1943 κύρηξε τη Γιορτή της Εργσίας και της κοινωνικής Όμόνοιας. Η μουσολινική προπαγάνδα επίσης την αντέγραψε  τοποθετώντας πίσω μελανοχίτωνες  σαν αρχαίους παραιτωριανούς.
Το Συνέδριο της Γαλλικής Συνομοσπονδίας Εργατών (CGT)  αποφασίζει  στο Συνέδριο της Μπούρζ το 1904  να δυναμώσει  την εκστρατεία  για το 8ωρο. Ο αναρχικός -τότε-  γραφίστας και ζωγράφος  Ζύλ  Γκράνζουάν στρατεύθηκε  γι΄αυτό το σκοπό και  δημοσιεύει το εξώφυλλο  στην εβδομαδιαία σατυρική-ελευθεριακή Επιθεώρηση " L' assiette au  beurre" την Πρωτομαγιά του επόμενου χρόνου.
Τα τρία αλληγορικά κυρίαρχα  γυμνά  - Εργασία- Ψυχαγωγία- Ανάπαυση-  είναι οι τρεις Χάριτες των εργατικών  αγώνων.
Η κεντρική μορφή  είναι και η βάση, τα μαλλιά της ξετυλίγονται και μπλέκουν με τη διαδήλωση είναι ξένοιαστη, ξεκούραστη και είναι αυτή που κρατάει τα στεφάνια  με τον χαρακτήρα των άλλων δύο.
Αυτή λοιπόν η Ψυχαγωγία, η χαρούμενη "εκτροπή" της διασκέδασης, της μόρφωσης είναι αυτή που στηρίζει τις άλλες δύο κι οδηγεί το πλήθος.
Αν προσέξουμε τις λεπτομέρειες πίσω θα δούμε το πνεύμα των manif της εποχής.Η φλόγα του πυρσού που κρατά η γυναίκα στο δεξί άκρο μετατρέπεται-όχι τυχαία- σε άνθη κερασιάς. Η κερασιά, η εποχή των κερασιών με το τραγούδι του Ωγκύστ Πουατιέ "Les Temps de Cerises "  είναι ταυτισμένη με την εξέγερση  της Κομμούνας που είχε  συντριβεί 28 χρόνια πρίν  στο λόφο της Μονμάρτης και στο Στρασμπούρ Σαίν Ντενί όπου και τα τελευταία οδοφράγματα έπεσαν.
Κάτω και δεξιά από το δένδρο παρατηρούμε τα κοντάκια των ντουφεκιών και όχι τις κάνες. Μαρτυρία για τον ειρηνικό χαρακτήρα της διαδήλωσης,αφού τα στόμια βλέπουν έδαφος.Κάτι σαν κυνηγητικός περίπατος  αλλά με το όπλο παρά πόδα που θα έλεγαν και οι μιλιταροσπουδαγμένοι.Το όπλο που περιφρουρεί όμως τη συγκέντρωση και είναι έτοιμο να την προστατεύσει.
Αυτά από το 1905, ένα αιώνα και μία δεκαετία πίσω  τότε  που όλα  έδειχναν, ότι η ελπίδα της ανθρωπότητας ήταν ζωντανή ..

Ο Ζύλ ΓκρΑνζουάν πέθανε το 1968 στα 93 του χρόνια είχε περάσει στις γραμμές του PCF από το 1925 ονειρευόμενος μία  φουτουριστική σοβιετική Γαλλία για την οποία σχεδίασε και πέντε σειρές σπάνιων γραμματοσήμων μετά την Απελευθέρωση.

Σχόλια