Μία απλή, ωμή αλήθεια

Το 1972 ήτα μία χρονιά, που σημαδεύτηκε από το περίφημο σκάνδαλο Watergate … Όχι πως δεν συνέβαιναν αλλά σπουδαία πράγματα στον πλανήτη. Ο πόλεμος στο Βιετνάμ είχε αρχίσει να παίρνει στροφή υπέρ των λαών της ινδοκίνας και σε βάρος των γιάνκι Ιμπεριαλιστών.  Εκτός από τους Ασιάτες είχαν απέναντί τους και ένα ρωμαλέο αντιπολεμικό κίνημα της νεολαίας σε ολόκληρη τη Δύση και ιδιαίτερα στις ίδες τις ΗΠΑ με μαζικές καθημερινές διαδηλώσεις, καταλήψεις πανεπιστημίων, δημόσιο μαζικό σκίσιμο των προσκλήσεων επιστράτευσης κ.λ.π.  Στις ΗΠΑ το σύστημα βρέθηκε αντιμέτωπο με ένα σκάνδαλο πρώτης γραμμής… Ετσι, αξιολογήθηκε εκείνη την εποχή. Ανθρωποι των ρεπουμπλικανών είχαν παγιδεύσει τα γραφεία του Δημοκρατικού κόμματος στο μέγαρο Watergate με κοριούς αλλά συνελήφθησαν. Και δεν φτάνει αυτό αλλά άρχισε να ξετυλίγεται ένα μακρύ κουβάρι, που αφορούσε όλο και περισσότερους ανώτερους συνεργάτες του Νίξον. Ενώ το σκάνδαλο στις αρχικές του φάσεις δεν επηρέασε την δημοτικότητα του Νίξον, που πέτυχ...

Ε, λοιπόν μάγκες, ήρθε η σειρά μας!

Το κείμενο του Αρτέμη Ψαρομηλίγκου διαθέτει την μοναδική αρετή να αποδίδει στα πρόσωπα και στα γεγονότα το χρώμα, που τους ανήκει, χωρίς τα φουσκώματα ή τα ξεθωριάσματα των επιλογών του ιστορικού.
Μας ενδιαφέρει, τώρα, που ο ασύδοτος φραγκολεβαντινισμός, ονομάζει τους υπεύθυνους της πιο κυνικής, εγκληματικής συνεχιζόμενης προσπάθειας σύνθλιψης του Ελληνικού λαού, ως Ευρωπαίους Εταίρους... Την ώρα, που η ισοπέδωση στοιχειωδών εργασιακών δικαιωμάτων, ο στραγγαλισμός βασικών κοινωνικών κατακτήσεων, η μείωση μισθών και συντάξεων στο μη περαιτέρω του μη περαιτέρω  αποκαλούνται με περίσσιο θράσος δημοσιονομική εξυγίανση και κοινωνική μεταρρύθμιση. 
Παραθέτουμε

Κλίνω ευλαβικά το γόνυ προ των ενδόξων προγόνων

Ε, λοιπόν μάγκες, ήρθε η σειρά μας!

Οι γενιές μετά το 1950 έμαθαν (μάθαμε) να καταθέτουν στεφάνια. Να πηγαίνουμε συγκινημένοι και έμπλεοι εθνικού ή ταξικού ενθουσιασμού σε επετειακές εκδηλώσεις των μεγάλων γεγονότων της πρόσφατης ή απώτερης Ιστορίας μας.
Συνηθίσαμε να εκδηλώνουμε τελετουργικά το σεβασμό μας στους ενδόξους προγόνους. Στον Άρη, τον Σαράφη, τον Διαμαντή.
Οι δεξιοί, στον Μεταξά. Ή στον Δαβάκη.
Στον Παπαφλέσσα και τον Διάκο, όλοι.
Στον Μιλτιάδη και τον Κυναίγειρο οι αρχαιολάτρες.
Γενικά είμαστε (από 20 έως 70) γενιές των παρελάσεων. Όμως αρκετά τους τιμήσαμε, τοιουτοτρόπως. Ίσως μάλιστα να βαρέθηκαν να μας βλέπουν να εκφωνούμε πανηγυρικούς.
Δεν μας ζήτησε κανείς να γίνουμε Μεσολογγίτες και να τρώμε ποντίκια. Ούτε να υποδεχόμαστε τους νεκρούς μας – με σφιγμένα τα δόντια – από το αλβανικό μέτωπο. Ούτε να ανατινάξουμε τον Γοργοπόταμο εν γνώσει των απωλειών.
Λίγα πράγματα – πολύ λίγα σε σχέση με όσα ζητούσε στον παρελθόν – μας καλεί να κάνουμε σήμερα η Ιστορία. Ελπίζω οι μετα-μεθεπόμενες γενιές να έχουν κάτι καλό να πουν για τις σημερινές. Κι ας μη χρειαστεί ποτέ να μας «καταθέσουν στεφάνι».
Ε, λοιπόν μάγκες, ήρθε η σειρά μας!

Ετικέτες

Εμφάνιση περισσότερων