Σχολεία ανύπαρκτα, παιδιά υπό δίωξη

Στο τέλος του Β’ Παγκόσμιου πόλεμου, όταν η ανθρωπότητα μάζευε τα κομμάτια της, η κατασκευή σχολείων και η μεγαλύτερη δυνατή συγκέντρωση παιδιών σε αυτά ήταν μία από τις πιο σημαντικές ελπίδες για πρόοδό… Σήμερα, 80 χρόνια μετά, οι αριθμοί της παγκόσμιας κοινότητας για την διατάραξη ή και την πλήρη στέρηση παιδιών και εφήβων από την βασική εκπαίδευση σχεδόν τρομάζει… Το Ταμείο των Ηνωμένων Εθνών για την Εκπαίδευση σε Ζώνες Κρίσης, υπολογίζει πως περίπου 258 εκατομμύρια παιδιά δεν δέχονται κανονικές υπηρεσίες εκπαίδευσης… Ανάμεσά τους 93 εκατομμύρια, λίγο πάνω από το 1/3 στερείται κάθε επαφής με βασική σχολική  παιδεία. Υπάρχουν ακόμη χειρότερα: Οι αριθμοί διογκώνονται εκπληκτικά τον τελευταίο καιρό. Μέσα στους τελευταίους 18 μήνες ο αριθμός της παγκόσμιας ντροπής αυξήθηκε κατά 21 εκατομμύρια… Γενικά, συρράξεις, εκτοπισμοί, κλιματικά σοκ και παρατεινόμενες κοινωνικο-οικονομικές κρίσεις είναι το περιβάλλον της αποκοπής των νέων από το σχολείο στις κρίσιμες ηλικίες. Χαρακτηρ...

Προσβλέποντας στην Δευτέρα

Γράφει ο φίλτατος Δημήτρης Λεβέντης και παραθέτουμε.

ΣΚΥΛΙΣΙΑ ΔΕΥΤΕΡΑ

H εθνικοαπελευθερωτική αναμέτρηση της Κυριακής είναι πάνω απ'όλα ταξική.
Παλεύει η φτωχολογιά με τους τραπεζίτες.
ΟΙ φιμωμένοι με τα μεγάφωνα της εξάρτησης.
Oi σεμνοί καθημερινοί άνθρωποι με τα Celebrities.
Kαι τόσοι,άλλοι μιλιούνια ενάντια στους λίγους προύχοντες.
Αυτοί που μοιράζονται σε αρτοκλασία από τις 6.00 το πρωί τη παγκόσμια δυστυχία.
Όλοι τούτοι θα πάνε στο ξερό γήπεδο της Β' Εθνικής και θα περιμένουν αφού περάσουν από τα ταμεία να βάλει η ομάδα μισό γκόλ.
Μισό ας είναι, αλλά να είναι γκόλ στο πλεχτό,με φαόυλ με μελέ, με στίβα με τσεκουριές, παλουκιές, κόκκινες κάρτες, με ομάδα αποδεκατισμένη.
Οι άλλοι έχουν βεντέτες, ακριβοπληρωμένους ντιντήδες που φυλάνε τα ποδάρια τους.
Μη συγκινήστε απ'τις κραυγές τις κάλπικες μη δείξετε οίχτο !
Τη Δευτέρα θα μετρήσουμε απώλειες στην αναφορά της Ομάδας.
Κι είναι μεγάλη τούτη η ομάδα που δημιουργήθηκε στο ατσάλι της βάσης και πήρε την πρωτοβουλία από τους Φωτισμένους
Ταιριάξαν τα χνώτα μας.
Γελάσαμε με τα ίδια αστεία.
Πειράξαμε τις ίδιες κοπέλλες.
Βάλαμε ρεφενέ τα ψιλά μας για να αγοράσουμε κόκκινη μπογιά και να τυπώσουμε προκυρήξεις
Kολαστήκαμε βλαστημώντας τους ίδιους θεούς και δαίμονες στις νυχτερινές μας κόντρες
Αλλάξαμε τα βιβλία μας και τα γραφτά μας.
Θα είναι σκληρή η προσγείωση της Δευτέρας.
Πάλι στη καθημερινή φρίκη στο κυνήγι ενός άχαρου μεροκάματου.
Ας το διασκεδάσουμε όμως δεν μας μένουν και πολλά να χαρούμε.
Και μες τη Τέχνη πάλι από τη δουλεψή της Ξεκουράζομαι...
Κι ας είναι αυτή η Επιστήμη εκκαθάρισης εντερικών αποβλήτων σε κατουρίστρες και χέστρες
Τι είναι τούτο κι αναγκαίο και μεγάλο και σπουδαίο.
Ένα σκίτσο από την ακρόαση Κυριακάτικου Θεάτρου του Αρμπούζωφ με ολίγο Αλεξανδρινό και αναπολώντας την Έλλη να αποδίδει ένρινα τον στίχο.
https://www.youtube.com/watch?v=Dx02vGvvDMA

Ετικέτες

Εμφάνιση περισσότερων