Δεν ωφελεί τους κατασκευαστές;;; Απορρίπτεται



Στα τέλη του 2019 η σχετική είδηση είχε περάσει μάλλον στα ψιλά ενώ της άξιζε κάτι πολύ παραπάνω: Με περίπου 5.000 ευρώ μια εταιρεία Start-Up στη Γαλλία, η Transition One μετατρέπει το παλιό ρυπογόνο αυτοκίνητό σας σε ηλεκτρικό.

Η είδηση θα έπρεπε να προκαλέσει χαράς ευαγγέλια, αφού πολύ απλά σήμαινε μία οικολογική μεταρρύθμιση τεραστίων διαστάσεων. Αυτή η χωρίς προηγούμενο ταχεία βελτίωση των δυσμενών περιβαλλοντικών όρων μοιάζει μάνα εξ ουρανού για τον βαριά νοσούντα πλανήτη εξαιτίας της καπιταλιστικής αδηφαγίας…

Η Εταιρεία προσέφερε την μετατροπή στο κόστος των 8500 Ευρώ, που πρακτικά έπεφτε στις 5000 μετά την κρατική ενίσχυση, που υποσχέθηκε η Γαλλική κυβέρνηση.

Ο ιδρυτής της εταιρείας Aymeric Libeau είχε δηλώσει, πως το σχέδιο του προσφέρει στους λιγότερο εύπορους την δυνατότητα να αποκτήσουν με αυτό το ποσό ένα καινούργιο ηλεκτρικό αυτοκίνητο με μέσο κόστος τα 20000 ευρώ. Προσωπικό το παράδειγμα του που κυκλοφορεί με ένα Renault Twingo του 2009, που το έχει μετατρέψει σε ηλεκτρικό.

Το παράδειγμα αυτό, που θα έπρεπε να σαλπίσει θριαμβικούς παιάνες ελπίδας για την αποκατάσταση της οικολογικής ισορροπίας χάθηκε εκεί, που του άξιζε: στα καλάθι των αχρήστων πληροφοριών, που πρέπει όχι μόνον να αγνοούνται αλλά να μην προλάβουν να …μολύνουν τους αυτόχθονες ιθαγενείς με …κακές ιδέες.

Φυσικά, μία τέτοια λύση αντιστρατεύεται ευθέως τα συμφέροντα των γιγάντων της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, που εδώ και αιώνες διαμορφώνουν κατά το συμφέρον τους και μόνον τους τρόπους των μετακινήσεών μας.

Η πρόσφατη ‘περιβαλλοντική’ τους ευαισθητοποίηση είναι μία ακόμη έξυπνη ιδέα άγριου θησαυρισμού και καθόλου δεν έχει να κάνει με δήθεν αγωνίες για το περιβάλλον, τις οποίες ΔΕΝ διαθέτουν, όπως έχουν επανειλημμένα αποδείξει… Ο ‘οικολογικός’ προγραμματισμός της παραγωγής τους δεν αποτελεί ανταπόκριση στην βούληση των αστικών πολιτικών κυβερνήσεων… Ακριβώς το αντίθετο: Οι …ανεξάρτητοι από συμφέροντα κυβερνώντες πειθαρχούν στις επιταγές των εταιρειών, προσαρμόζοντας τις σχετικές νομοθεσίες και το χρονικά όρια εφαρμογής τους.

Δεν γνωρίζουμε ακριβώς την εξέλιξη της υπόθεσης αλλά απ’ ό,τι φαίνεται το σχέδιο της Γαλλικής εταιρείας, έπεσε στο σκοτάδι… Γιατί αν ήταν αλλιώς, οι κυβερνήσεις της φιλελεύθερης Ευρώπης, που αποδεικνύονταν, μέχρι την ενεργειακή κρίση, πολύ πρόθυμες να αντικαταστήσουν τα ορυκτά καύσιμα με ΑΠΕ, δεν έτειναν ευήκοα ώτα προς την ιδέα αυτή… Η κυβέρνησή μας π.χ. που αναφέρεται σε μία χώρα με πολίτες βαριά λαβωμένους από τα ‘ευεργετικά’ μνημόνια.

Είναι πασίγνωστο εξάλλου, πως ο στόλος των κυκλοφορούντων αυτοκινήτων στην Ελλάδα είναι από τους πιο γερασμένους και αυτό σημαίνει -ανάμεσα στα άλλα- μεγαλύτερη συμβολή στην ατμοσφαιρική ρύπανση… Όμως, στην χώρα ούτε κουβέντα… Αν ψάξετε στο διαδίκτυο θα βρείτε του κόσμου τις αναρτήσεις γεμάτες σχέδια και υποσχέσεις… Ευτυχώς, κατοικούμε εδώ και έχουμε ιδίαν αντίληψη. Οποια πρακτική συζήτηση γίνεται αφορά τα πανάκριβα καινούργια αυτοκίνητα, που θα τα καμαρώνουμε οδηγώντας τα αποδεικνύοντας την …κοινωνική μας καταξίωση και ταυτόχρονα την πολιτική μας ανωριμότητα, σαν άτομα και σαν κοινωνία…

Ο καπιταλισμός, αποδεικνύει με κάθε ευκαιρία, ότι αδιαφορεί και, όποτε 'χρειαστεί', εχθρεύεται την αληθινή πρόοδο στην ποιότητα της ζωής πάνω στον ταλαιπωρούμενο πλανήτη. Αποφεύγουμε να επεκταθούμε στα τεκμήρια της συνειδητής …ολιγωρίας των φιλελεύθερων κυβερνήσεων, που επί ολόκληρες δεκαετίες προσποιούνται άγνοια για την πρόοδο της σχετικής τεχνογνωσίας. Αυτής, που θα έπρεπε να ευνοούν και να ενισχύουν παντοιοτρόπως αν είχαν την παραμικρή αγωνία για την κλιματική και περιβαλλοντική βλάβη…

  

Σχόλια