Τριάντα έξη οι νεκροί μέχρις στιγμής αλλά ο αριθμός
συνεχώς ανεβαίνει… Και πώς να μην ανέβει όταν δύο μεγάλες αμαξοστοιχίες με ταχύτητα
περίπου 160 χιλιόμετρα την ώρα συγκρούστηκαν μετωπικά χωρίς καμία διαδικασία
πέδησης…
Η πλειοψηφία των επιβατών των πρώτων βαγονιών
εκατέρωθεν κιμαδοποιήθηκε!!!
Εμείς απλά θα θέσουμε μερικά ερωτήματα… Τα έχουμε
ξαναβάλει πολλές φορές γράφοντας για την απαράδεκτη κατάσταση των σιδηροδρόμων
στην χώρα… Δυστυχώς η οργή για το σημερινό έγκλημα μας υποχρεώνει να τα
επαναλάβουμε με περισσότερη οργή από ποτέ… Ρητορικά, ασφαλώς, γιατί οι απαντήσεις είναι
γνωστές, πασίγνωστες…
1. Είναι ή δεν είναι αλήθεια, ότι η χώρα διαθέτει
μικρότερο σιδηροδρομικό δίκτυο από εκείνο, που είχε δημιουργήσει ο Χαρίλαος
Τρικούπης (19ος αιώνας!);;;
3. Είναι ή δεν είναι αλήθεια, ότι οι σιδηροδρομικές
συγκοινωνίες της Ελλάδας είναι οι κατά πολύ
χειρότερες σε ολόκληρη την Ευρώπη από άποψη εξυπηρέτησης, συχνότητας δρομολογίων,
ποιότητας συρμών, ταχύτητας μεταβάσεων (με μόνη εξαίρεση την Αλβανία, που
ακολουθεί το δικό μας μοντέλο);
4. Είναι ή δεν είναι αλήθεια, ότι το χάλασμα των
σιδηροτροχιών (τραμ και τραίνου) χαρακτηρίστηκαν και προβλήθηκαν στην 10ετία
του 60 ως έργο …προόδου και εκσυγχρονισμού των συγκοινωνιών, με εθναρχική πρωτοβουλία
και εντολή;;;
6. Είναι ή δεν είναι αλήθεια, ότι η Μεγάλη Βρετανία
από χώρα-υπόδειγμα σε ταξιδιωτική ασφάλεια των τρένων μετατράπηκε σε κόλαση
συχνών ατυχημάτων, όταν ο Βρετανικός οργανισμός σιδηροδρόμων ιδιωτικοποιήθηκε;;;
7. Ισχύει ή δεν ισχύει το ίδιο και για άλλες χώρες, ιδιαίτερα
τις Ανατολικές που ανακάλυψαν πρόσφατα τις …αρετές της ιδιωτικής πρωτοβουλίας;;;
8. Είναι ή δεν είναι αλήθεια, πως το σιδηροδρομικό
δίκτυο της Πελοποννήσου, που επισκευάστηκε πριν από 2 δεκαετίες περίπου,
σταμάτησε να λειτουργεί μετά το πρώτο δοκιμαστικό ταξίδι στις γραμμές, όπου και
σημειώθηκε θανατηφόρο δυστύχημα;;;
10. Είναι ή δεν είναι αλήθεια ότι η παραπάνω γραμμή χαρακτηρίστηκε
ως μη βιώσιμη αμέσως μετά τα ‘εγκαίνια’ και εγκαταλείφθηκε;;;
11. Είναι ή δεν είναι αλήθεια, ότι μεγάλο μέρος της χώρας (Δυτική Στερεά Ελλάδα,
Ηπειρος, Δυτική Μακεδονία είναι αποκλεισμένες από κάθε είδους σιδηροδρομική
συγκοινωνία;;;
13. Είναι ή δεν είναι αλήθεια, ότι στις περισσότερες
Ευρωπαϊκές χώρες οι ταχύτητες των 250 km/h θεωρούνται συνηθισμένες;;;
14. Είναι ή δεν είναι αλήθεια, ότι το μοναδικό, κάπως
σύγχρονο δρομολόγιο της χώρας (Αθήνα-Θεσσαλονίκη) φιλοδοξεί, όταν λυθούν πολλά
προβλήματα υποδομής (σιδηροτροχιές, σηματοδότηση κ.λ.π.) να πιάνει 200 km/h,
ταχύτητες εντυπωσιακές …κατά την 10ετία του 1960;;;
15. Είναι ή δεν είναι αλήθεια, ότι από τα πρώτα μνημονιακά
θύματα υπήρξαν οι σιδηροδρομικές συγκοινωνίες, με απολύσεις, εγκατάλειψη
υλικού, κατάργηση δρομολογίων, γραμμών και υπηρεσιών;;;
17. Πόσες φορές μέχρι σήμερα έχει αναγγελθεί
προεκλογικά η ‘σιδηροδρομική Εγνατία’, που στην πράξη σημαίνει μία γραμμή 120
χιλιομέτρων μεταξύ Καλαμπάκας και Ηγουμενίτσας;;;
18. Είναι ή δεν είναι αλήθεια, πως ο πολυχρονεμένος
ετοιμάζεται να την αναγγείλει για μία ακόμη φορά;;;
Και τελειώνοντας: Σε ένα τέτοιο κλίμα λειτουργίας του σιδηροδρόμου
στην Ελλάδα πόσο περίεργα, ξαφνικά και απρόσμενα είναι δυστυχήματα σαν τον
χτεσινό;;;
Είναι ή όχι ηθικά υπεύθυνοι όσοι πολιτικοί και
πολιτικές κρατήσαν τον σιδηρόδρομο στον 19ο αιώνα;;;
Σχόλια