Μερικά ερωτήματα για το εγκληματικό σιδηροδρομικό δυστύχημα.

Δεν υπάρχουν λόγια για να περιγράψεις το έγκλημα στα Τέμπη…

Τριάντα έξη οι νεκροί μέχρις στιγμής αλλά ο αριθμός συνεχώς ανεβαίνει… Και πώς να μην ανέβει όταν δύο μεγάλες αμαξοστοιχίες με ταχύτητα περίπου 160 χιλιόμετρα την ώρα συγκρούστηκαν μετωπικά χωρίς καμία διαδικασία πέδησης…

Η πλειοψηφία των επιβατών των πρώτων βαγονιών εκατέρωθεν κιμαδοποιήθηκε!!!

Σταματάμε εδώ τις περιγραφές, γιατί έτσι θα χαθεί η ουσία. Αυτό κάνουν και τα κανάλια από το πρωί νωρίς… Μέσα από την υπερπροβολή της φρίκης επιδιώκουν την σιγή εγκεφάλων και στομάτων…

Εμείς απλά θα θέσουμε μερικά ερωτήματα… Τα έχουμε ξαναβάλει πολλές φορές γράφοντας για την απαράδεκτη κατάσταση των σιδηροδρόμων στην χώρα… Δυστυχώς η οργή για το σημερινό έγκλημα μας υποχρεώνει να τα επαναλάβουμε με περισσότερη οργή από ποτέ…  Ρητορικά, ασφαλώς, γιατί οι απαντήσεις είναι γνωστές, πασίγνωστες…

1. Είναι ή δεν είναι αλήθεια, ότι η χώρα διαθέτει μικρότερο σιδηροδρομικό δίκτυο από εκείνο, που είχε δημιουργήσει ο Χαρίλαος Τρικούπης (19ος αιώνας!);;;

2. Είναι ή δεν είναι αλήθεια, ότι σήμερα … ευελπιστούμε και ονειρευόμαστε την επαναλειτουργία γραμμών, που καταργήθηκαν στον τελευταίο μισό αιώνα περίπου. Μιλάμε για τα δρομολόγια του Λαυρίου, Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας-Κορίνθου-Αργους-Ναυπλίου, Πάτρας-Πύργου-Καλαμάτας, Κατακώλου-Ολυμπίας κ.λ.π.

3. Είναι ή δεν είναι αλήθεια, ότι οι σιδηροδρομικές συγκοινωνίες της Ελλάδας είναι οι κατά πολύ χειρότερες σε ολόκληρη την Ευρώπη από άποψη εξυπηρέτησης, συχνότητας δρομολογίων, ποιότητας συρμών, ταχύτητας μεταβάσεων (με μόνη εξαίρεση την Αλβανία, που ακολουθεί το δικό μας μοντέλο);

4. Είναι ή δεν είναι αλήθεια, ότι το χάλασμα των σιδηροτροχιών (τραμ και τραίνου) χαρακτηρίστηκαν και προβλήθηκαν στην 10ετία του 60 ως έργο …προόδου και εκσυγχρονισμού των συγκοινωνιών, με εθναρχική πρωτοβουλία και εντολή;;;

5. Είναι ή δεν είναι αλήθεια ότι όλες οι Ευρωπαϊκές χώρες -Δυτικές και Ανατολικές- διαθέτουν εδώ και πολλές δεκαετίες ηλεκτροκίνητα σιδηροδρομικά δίκτυα ενώ εμείς θεωρούμε μεγάλη κατάχτηση το γεγονός, πώς μόνον μία γραμμή (Αθήνα-Θεσσαλονίκη) ηλεκτροδοτήθηκε λίαν προσφάτως;;;

6. Είναι ή δεν είναι αλήθεια, ότι η Μεγάλη Βρετανία από χώρα-υπόδειγμα σε ταξιδιωτική ασφάλεια των τρένων μετατράπηκε σε κόλαση συχνών ατυχημάτων, όταν ο Βρετανικός οργανισμός σιδηροδρόμων ιδιωτικοποιήθηκε;;;

7. Ισχύει ή δεν ισχύει το ίδιο και για άλλες χώρες, ιδιαίτερα τις Ανατολικές που ανακάλυψαν πρόσφατα τις …αρετές της ιδιωτικής πρωτοβουλίας;;;

8. Είναι ή δεν είναι αλήθεια, πως το σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου, που επισκευάστηκε πριν από 2 δεκαετίες περίπου, σταμάτησε να λειτουργεί μετά το πρώτο δοκιμαστικό ταξίδι στις γραμμές, όπου και σημειώθηκε θανατηφόρο δυστύχημα;;;

9. Είναι ή δεν είναι αλήθεια, ότι η από εποχής Τρικούπη γραμμή: Κρυονέρι-Μεσολόγγι-Αγρίνιο, που καταργήθηκε το 1960 ‘επισκευάστηκε’ το 2000 για να προλάβει να ‘λειτουργήσει’ μισή φορά λόγω των πολλών εκτροχιασμών του τραίνου πάνω στην ‘ανακαινισμένη’ γραμμή;;;

10. Είναι ή δεν είναι αλήθεια ότι η παραπάνω γραμμή χαρακτηρίστηκε ως μη βιώσιμη αμέσως μετά τα ‘εγκαίνια’ και εγκαταλείφθηκε;;;

11. Είναι ή δεν είναι αλήθεια, ότι μεγάλο μέρος της χώρας (Δυτική Στερεά Ελλάδα, Ηπειρος, Δυτική Μακεδονία είναι αποκλεισμένες από κάθε είδους σιδηροδρομική συγκοινωνία;;;

12. Είναι ή δεν είναι αλήθεια, ότι με πρόσχημα τον εκσυγχρονισμό του, ο ΟΣΕ πουλήθηκε αντί πινακίου φακής εδώ και μίας πενταετία;;;

13. Είναι ή δεν είναι αλήθεια, ότι στις περισσότερες Ευρωπαϊκές χώρες οι ταχύτητες των 250 km/h θεωρούνται συνηθισμένες;;;

14. Είναι ή δεν είναι αλήθεια, ότι το μοναδικό, κάπως σύγχρονο δρομολόγιο της χώρας (Αθήνα-Θεσσαλονίκη) φιλοδοξεί, όταν λυθούν πολλά προβλήματα υποδομής (σιδηροτροχιές, σηματοδότηση κ.λ.π.) να πιάνει 200 km/h, ταχύτητες εντυπωσιακές …κατά την 10ετία του 1960;;;

15. Είναι ή δεν είναι αλήθεια, ότι από τα πρώτα μνημονιακά θύματα υπήρξαν οι σιδηροδρομικές συγκοινωνίες, με απολύσεις, εγκατάλειψη υλικού, κατάργηση δρομολογίων, γραμμών και υπηρεσιών;;;

16. Είναι ή δεν είναι αλήθεια πώς αυτή η περίφημη γραμμή Αθήνας-Θεσσαλονίκης, έχει αντιμετωπίσει εκατοντάδες φορές προβλήματα καθυστερήσεων και βλαβών κατά την εκτέλεση των ‘γρήγορων’ δρομολογίων της, χωρίς καμία εξήγηση από μεριάς Ιταλικής μητρικής Εταιρείας;;;

17. Πόσες φορές μέχρι σήμερα έχει αναγγελθεί προεκλογικά η ‘σιδηροδρομική Εγνατία’, που στην πράξη σημαίνει μία γραμμή 120 χιλιομέτρων μεταξύ Καλαμπάκας και Ηγουμενίτσας;;;

18. Είναι ή δεν είναι αλήθεια, πως ο πολυχρονεμένος ετοιμάζεται να την αναγγείλει για μία ακόμη φορά;;;

Και τελειώνοντας: Σε ένα τέτοιο κλίμα λειτουργίας του σιδηροδρόμου στην Ελλάδα πόσο περίεργα, ξαφνικά και απρόσμενα είναι δυστυχήματα σαν τον χτεσινό;;;

Είναι ή όχι ηθικά υπεύθυνοι όσοι πολιτικοί και πολιτικές κρατήσαν τον σιδηρόδρομο στον 19ο αιώνα;;;

   

Σχόλια