Την 1 η Οκτωβρίου 2025 ασχοληθήκαμε με την πρόταση-απόφαση για την μετατροπή του σιδηροδρομικού δικτύου Πελοποννήσου σε ποδηλατό-τρενο… ( Σιδηρόδρομος ή ποδήλατο; Ποδήλατο…Ποδήλατο… ). Εχουμε πολλές φορές διατυπώσει ενυπόγραφα την οργή μας για την χείριστη κατάσταση των Ελληνικών σιδηροδρόμων. Γι’ αυτό και ο τίτλος του άρθρου είναι προφανώς σαρκαστικός. Στο άρθρο αυτό υπήρξε απάντηση του φίλτατο Στέφανου Πάντου την οποία παρουσιάσαμε ολόκληρη την 3 η Οκτωβρίου ( Ενας γόνιμος αντίλογος για την σιδηροδρομική γραμμή Κόρινθος-Καλαμάτα )… Για να εξηγηθούμε από την αρχή: θεωρούμε, ότι: •είναι απαράδεκτο να μην διαθέτει η Πελοπόννησος ολοκληρωμένο και πλήρως λειτουργικό σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο •είναι σκάνδαλο πρώτης γραμμή η ανακαίνιση του δικτύου με κόστος 80 εκατομ. (το 2008) και η άμεση εγκατάλειψή του, μετά την ολοκλήρωση του έργου. Πριν καν τελειώσει το πρώτο του δρομολόγιο… •δεν είναι άσχετο προς την πολιτική θεώρηση και ιδεολογία των κυβερνητών της χώρας των μεταπρ...
Η μικροπολιτικολογία είναι καθιερωμένη
και εμείς εξοικειωμένοι σε αυτήν... Ομως, είναι αβάσταχτα προκλητική, όταν, όπως τώρα, έχει επικαθίσει σαν τυμβωρυχία πάνω σε σκορπισμένα
μέλη, εξαερωμένα κορμιά και βασανιζόμενες δια βίου ψυχές…
Τις ώρες αυτές, λοιπόν παρακολουθήσαμε
την ...τιτανοτεράστια σύγκρουση κυβέρνησης και αξιωματικής αντιπολίτευσης για τα
ποσοστά του συστήματος ασφαλείας, που είχε εγκαταστήσει η κάθε μια τους …
Σχεδόν δύο τρίτα ισχυρίζεται η
αντιπολίτευση και χρεώνει την κυβέρνηση για πλήρη εγκατάλειψη και αδιαφορία…
Εβδομήντα τόσο τοις εκατό του συστήματος ασφαλείας των σιδηροδρόμων είναι έργο
δικό της απαντάει η κυβέρνηση…
Και οι δύο αποφεύγουν, όπως ο διάολος
το λιβάνι, να αναφερθούν στις συστημικές ευθύνες και ακόμα πιο συγκεκριμένα
στην διάλυση του κοινωνικού ιστού και των κρατικών δομών που επέβαλλαν οι
μνημονιακοί κανόνες… Αυτούς τους κανόνες, που ακολούθησαν και οι μεν και οι
δεν… Ισως με διαφορετική προθυμία αλλά με ισότιμη αποτελεσματικότητα… Το
αναγνωρίζει και ο Βόλφγκαγκ.
Στην περίπτωση αυτή δεν έχουμε απλά να
κάνουμε με τις συνήθεις κονταρομαχίες και τα εκτοξευόμενα εκατέρωθεν βέλη…
Φαίνεται, ότι αισθάνονται, ακόμη τουλάχιστον, αρκετά ασφαλείς για να
πετσοκόβουν την λογική και να κάνουν τα κομμάτια της ...επιχειρήματα…
Βρε, αθεόφοβοι!
Είναι δυνατόν να τεμαχίζεται η ασφάλεια ενός σιδηροδρομικού
δρομολογίου;;;
Επιτρέπεται να πραγματοποιείται ταξίδι
τραίνου υπό κανονικές συνθήκες με …ασφάλεια
κατά τμήματα;;;
Από την στιγμή, που ένα σύστημα
ασφαλείας κρίνεται αναγκαίο σύμφωνα με τα σύγχρονα δεδομένα της σχετικής
τεχνολογίας, ποια συναίσθηση ευθύνης και προστασίας των πολιτών αφήνει …’τα
τραίνα να περνούν’ σε ολόκληρη την διαδρομή;;;
Δουλεύοντάς μας χοντρά, οι αρμόδιοι
των δύο κυβερνήσεων (πρώην και νυν) διαγκωνίζονται για το ‘ασφαλέστερο’ ταξίδι… Όχι για το ασφαλές…
Λέγονται και γράφονται δικαιολογίες
πολλές του τύπου: …δεν προλάβαμε, η γραφειοκρατία φταίει, και
άλλες προκλητικές ανοησίες, απλά φιλοδοξούν να τις καταπιούμε αμάσητες… Για
τόσους και τέτοιους μας λογίζουν…
Το προφανές ότι: διακόπτουμε τα δρομολόγια και κλείνουμε την γραμμή
μέχρι την πλήρη και δοκιμασμένη λειτουργία του συστήματος ασφαλείας,
τους …ξεφεύγει…
Κάποιοι δικοί τους, στα τηλεοπτικά
παράθυρα, κάνουν το λάθος να το καταθέσουν -ο ένας εναντίον του άλλου- όταν
ανάψει η κουβέντα. Γενικά, όμως, το
παρακάμπτουν…
Κοινόν γαρ ήταν το …άγχος για την
παρουσίαση της γραμμής …υψηλών ταχυτήτων, που μας μπάζει στην …πρώτη γραμμή των
σιδηροδρομικών συγκοινωνιών στην Ευρώπη! Με τα αποσυρμένα από όλη την Ευρώπη
τραίνα της Ιταλικής Εταιρείας Σιδηροδρόμων κάναμε την …’φιγούρα’ του
εκσυγχρονισμού για να το πιστέψουν οι αφελείς αυτόχθονες ιθαγενείς…
Μήπως πρέπει να σταματήσουμε να τα …καταπίνουμε
αμάσητα;;;





Σχόλια