Ξανά για το σιδηροδρομικό δίκτυο Πελοποννήσου

Την 1 η Οκτωβρίου 2025 ασχοληθήκαμε με την πρόταση-απόφαση για την μετατροπή του σιδηροδρομικού δικτύου Πελοποννήσου σε ποδηλατό-τρενο… ( Σιδηρόδρομος ή ποδήλατο; Ποδήλατο…Ποδήλατο… ).  Εχουμε πολλές φορές διατυπώσει ενυπόγραφα την οργή μας για την χείριστη κατάσταση των Ελληνικών σιδηροδρόμων. Γι’ αυτό και ο τίτλος του άρθρου είναι προφανώς σαρκαστικός. Στο άρθρο αυτό υπήρξε απάντηση του φίλτατο Στέφανου Πάντου την οποία παρουσιάσαμε ολόκληρη την 3 η Οκτωβρίου ( Ενας γόνιμος αντίλογος για την σιδηροδρομική γραμμή Κόρινθος-Καλαμάτα )… Για να εξηγηθούμε από την αρχή: θεωρούμε, ότι: •είναι απαράδεκτο να μην διαθέτει η Πελοπόννησος ολοκληρωμένο και πλήρως λειτουργικό σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο •είναι σκάνδαλο πρώτης γραμμή η ανακαίνιση του δικτύου με κόστος 80 εκατομ. (το 2008) και η άμεση εγκατάλειψή του, μετά την ολοκλήρωση του έργου. Πριν καν τελειώσει το πρώτο του δρομολόγιο… •δεν είναι άσχετο προς την πολιτική θεώρηση και ιδεολογία των κυβερνητών της χώρας των μεταπρ...

Ενας εργάτης λιγότερος…

Ενας εργάτης λιγότερος στην ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του Περάματος… Που έχει βαρύ ιστορικό… Εδώ η εργασία εξυπηρετεί το πρυτανεύον εφοπλιστικό κεφάλαιο, που δεν αστειεύεται, δεν παίζει με τα κέρδη του… Από την ίδρυση του Ελληνικού κράτους ως και τα τώρα…

Γι’ αυτό και η υγεία, η ακεραιότητα, η ασφάλεια και η ζωή των εργαζόμενων έχει άλλη διαβάθμιση στο χρηματιστήριο αξιών του συστήματος….

Χτες, λοιπόν, ένας εργάτης λιγότερος κατά την διάρκεια εργασιών υπό συνθήκες εξαιρετικά αμφίβολης ασφάλειας…

Σοκ και αντιδράσεις των πρώτων στιγμών…

Σύσκεψη στο Υπουργείο εμπορικής Ναυτιλίας με μπόλικες συμμετοχές: του υπουργού, του γενικού γραμματέα Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, της γενικής γραμματέα Εργασιακών Σχέσεων του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, του διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Επιθεώρησης Εργασίας, υπηρεσιακών εκπρόσωπων και των δύο υπουργείων, εκπροσώπων των εργαζομένων στις Ναυπηγοεπισκευαστικές Ζώνες Πειραιά- Δραπετσώνας-Κερατσινίου και Περάματος-Σαλαμίνας.

Ενας ολόκληρος μηχανισμός ενεργοποιήθηκε για να προλάβει τα επόμενα ατυχήματα… Να τα αποτρέψει… Ενας παρόμοιος θα κινητοποιηθεί και τότε… 
Τότε, που κάποιος επόμενος θα προστεθεί στο μαρτυρολόγιο της εξαρτημένης εργασίας… Τότε, που πολλοί αρμόδιοι και ειδικοί θα εκφράσουν την βαθιά τους συγκίνηση, θα αναγγείλουν νέα μέτρα προστασίας και θα τονίσουν, πως βρίσκονται αδιάκοπα στο πλευρό των εργαζόμενων, πως ενδιαφέρονται πραγματικά για την ασφάλειά τους, για την ποιότητα της ζωής τους, για την ίδια τους τη ζωή…  

Που χωρέσανε, πού χωράνε τόσοι πολλοί αρμόδιοι…

Ο εργάτης, που έφυγε θα χωρέσει σε ένα φέρετρο, σε έναν τάφο… Εκεί θα χωρέσουν τα όνειρά του, οι επιθυμίες του, οι αγάπες του… Χωρίς τη ζωή του…

  

Σχόλια