Εξορύξεις πετρελαίου -αιολικά πάρκα - ηλιακά πάνελ Η φίλτατη Λιάνα Βραχλιώτη ασχολείται απλά, επιγραμματικά και περιεκτικά με το τεράστιο ζήτημα της ενεργειακής κάλυψης του πλανήτη, που όλο και περισσότερο μετατρέπεται σε γεωοπολιτικό τζόγο με τεράστιες οικονομικές επιπτώσεις… Η χώρα μας είναι μέσα στο ‘παιγνίδι’. Έχοντας κηρύξει πρόωρα, ανεπίκαιρα και άστοχα την διακοπή εξόρυξη του λιγνίτη, πανηγυρίζει για νέες γεωτρήσεις υδρογονανθράκων με την συμμετοχή Αμερικάνικων κολοσσών. Την ίδια ώρα αποδέχεται χωρίς καμία ένσταση την μετατροπή της σε ενεργειακό αποθηκευτικό χώρο για το ιδιαίτερα ρυπογόνο LNG και πρώτο σταθμό μεταφοράς του σε χώρες της κεντρικής Ευρώπης και ειδικότερα της Ουκρανίας… Η Λιάνα παρουσιάζει με σαφήνεια όλο τον κύκλο της ρυπογόνας κερδοσκοπικής πολιτικής, που έχει μετατρέψει ακόμη και τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (αιολική, ηλιακή) σε κερδοφόρους για τους καπιταλιστές εχθρούς του περιβάλλοντος. Η κλιματική αλλαγή είναι εδώ και δεν πιστεύω να...
Οσο και αν η ψυχή μαυρίζει από τους βόγγους, τις βρισιές,
τους πόνους και τις αδικίες, υπάρχουν στιγμές, υπάρχουν άνθρωποι μέσα σ’ αυτές,
που καθαρίζουν την μαυρίλα και αφήνουν το φως να μπει.
Να, π.χ. τί συνέβη κατά την τελετή των βραβείων όσκαρ.
Πλάι στις λαμπερές στολές και την χλιδή της βραδιάς
υπήρξε η κατάθεση ανθρωπιάς, η καταγγελία και η υψηλή διαμαρτυρία για το
έγκλημα στη Γάζα.
Ο Mark Ruffalo, με την καρφίτσα για την κατάπαυση του
πυρός στη Γάζα στο πέτο, στο Κόκκινο Χαλί των Όσκαρ. Αντίστοιχες κινήσεις από
πλήθος καλλιτεχνών, την ώρα που έξω από το θέατρο, είχε οργανωθεί μεγάλη
διαδήλωση υπέρ του λαού της Παλαιστίνης.
Σημαντική στιγμή στη βραδιά των Όσκαρ, όταν ο εβραϊκής
καταγωγής Τζόναθαν Γκλέιζερ, σκηνοθέτης του «The Zone of Interest»(Ζώνη
Ενδιαφέροντος), ταινία που πραγματεύεται γεγονότα σχετικά με το Ολοκαύτωμα και
το Άουσβιτς, στον λόγο, κατά την παραλαβή του Όσκαρ για την καλύτερη Διεθνή
Ταινία, τοποθετήθηκε ανοιχτά υπέρ του λαού της Παλαιστίνης, αναδεικνύοντας την
ανάγκη να σταματήσει άμεσα η γενοκτονία!
«Όλες μας οι επιλογές έγιναν έτσι, ώστε να
ανταποκρίνονται και να προβληματίζουν το παρόν, όχι απλά για να πούμε «Κοιτάξτε
τι έκαναν τότε», αλλά για να πούμε εμείς «Κοιτάξτε τι κάνουμε τώρα». Η ταινία
μας δείχνει που οδηγεί η απανθρωπιά στα χειρότερα της. Έχει διαμορφώσει όλο το
παρελθόν και το παρόν μας. Αυτή τη στιγμή στεκόμαστε εδώ ως άνθρωποι που
αρνούνται να σφετερίζεται μια Κατοχή την εβραϊκότητά τους και το Ολακαύτωμα»
Σχόλια