Ο πόλεμος των drones

Ο όρος ' drone' έχει, όπως είναι φυσικό, αγγλική προέλευση και διπλή εναλλακτική σημασία: κηφήνας αλλά και βόμβος . Μήπως αλληλοσχετίζονται σημασιολογικά αφού οι κηφήνες κάνουν θόρυβο (βόμβο); Άγνωστο σε μας. Τα drones τα γνωρίσαμε πριν μερικές 10ετίες σαν ειρηνικά εξαρτήματα, που επέτρεπαν ωραίες φωτογραφίσεις από ψηλά χρήσιμες στον τουρισμό αλλά και στις δημόσιες υπηρεσίες κτηματολογικού περιεχομένου. Στην ουσία αυτές οι χρήσεις ήταν οι απλές και ‘εύκολες’ παρα-χρήσεις ενός μακρόχρονου σχεδιασμού με στρατιωτικά ενδιαφέροντα και σκοπούς, που εξελίσσοταν στο παρασκήνιο της δράσης των πολεμικών βιομηχανιών...   Τα πολεμικά γεγονότα στην Ουκρανία και στην Μέση Ανατολή ανέδειξαν επίσημα αυτό το νέο οπλικό σύστημα. Η καθοδήγησή τους από μακριά, η ‘εξοικονόμηση’ ανθρώπινου δυναμικού χρήσης και η εύκολη στοχοποίηση εχθρικής ‘ύλης’ (ανθρώπινης και τεχνητής) είναι μερικά από τα θεαματικά πλεονεκτήματά τους, που άλλαξαν και αλλάζουν συνέχεια την μορφή των πολέμων. Βέβαια, μέχ...

4.8.2024. Μέτρα για το κυκλοφοριακό: δεν φτάνουν

Εχουμε γράψει πολλές φορές για το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην πόλη της Κέρκυρας και ειδικότερα στο ιστορικό κέντρο… Όχι γιατί έχουμε απωθημένο με την συγκοινωνιολογία. Πολύ απλά γιατί μας κάνει την ζωή δύσκολη… Καθημερινά… Ολο και περισσότερο…

Γι’ αυτό κάθε φορά που αλλάζει η Δημοτική αρχή θέλουμε (χωρίς να πρέπει) να ελπίζουμε, πώς κάτι θα γίνει, κάτι θα κουνηθεί, κάτι θα προχωρήσει…

Δυστυχώς, μέχρι τώρα καμία πρόοδος! Γιατί όλες οι κατά καιρό εξαγγελίες, προτάσεις, αποφάσεις, σχεδιασμοί παρακάμπτουν τον κύριο, τον σχεδόν αποκλειστικό στόχο, που πρέπει να έχουν οι προτάσεις λύσης: ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΤΩΝ ΙΧ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΤΩΝ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΤΕΡΑΣΤΙΩΝ ΔΙΑΣΤΑΣΕΩΝ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ ΣΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ.

Στην κατεύθυνση αυτή υπάρχουν -πολύ επιγραμματικά- δύο βασικές επιδιώξεις, που επιβάλλεται να εφαρμοσθούν κατά λογική σειρά και οι δύο…

Πιο καθαρά. Για να μην μπαίνουν τα ΙΧ στο ιστορικό κέντρο αλλά βεβαίως να μπαίνουν οι επισκέπτες -περισσότεροι και ευκολότερα- χρειαζόμαστε:

-Τρία μεγάλης χωρητικότητας περιφερικά πάρκιγκ (για τους επισκέπτες από Βορρά-Μέση-Νότο)… Δεν μιλάμε γι’ αυτά, που παρουσίασε η Δημοτική αρχή, γιατί τα περισσότερα δεν ανταποκρίνονται στα απαιτούμενα μεγέθη, χωρίς όμως να υποτιμάται η συμβολή τους κυρίως για περιαστική χρήση, δηλαδή για τα περίχωρα της πόλης (Παγκρατέϊκα, Κουλίνες, Καρτέρια Αλεπού κ.λ.π.)

-στόλο λεωφορείων, που θα μεταφέρει από και προς τα περιφερικά πάρκιγκ, σε 24ωρη βάση και με συχνότητα ανάλογη προς την διακύμανση των αναγκών μεταφοράς. Χωρίς αυτά τα λεωφορεία η λειτουργία των περιφερικών χώρων στάθμευσης θα είναι κενό γράμμα… Η πλειοψηφία των επισκεπτών -πολύ φυσικό- θα αδυνατεί να φτάσει πεζή στο ιστορικό κέντρο, πολύ περισσότερο αν χρειάζεται να μεταφέρει ψώνια…

Αυτή η δυάδα είναι αναντικατάστατη και δεν χωράει μεσοβέζικες αντικαταστάσεις… Αν μάλιστα συγκροτηθεί και στολίσκος ηλεκτρικών mini-bus που θα διασχίζουν το ιστορικό κέντρο και θα διασυνδέουν τοπόσημα με υψηλή επισκεψιμότητα (Διοικητήριο, Δικαστήρια, Λαϊκή αγορά, Λιστόν, Πλατεία Σαρόκο, Λιμάνι, Αεροδρόμιο κ.λ.π.) τότε η λογική λέει, πως θα έχουμε πλήρη ανατροπή των σημερινών άθλιων εικόνων του κυκλοφορικού στην πόλη

Ατυχώς μέχρι σήμερα, οι εκάστοτε αρχές τρέμουν το ‘πολιτικό’ ‘κόστος’. Αυτό, που εδράζεται στον αρκετά διαδεδομένο παραλογισμό πως ο αποκλεισμός της κυκλοφορίας των οχημάτων θα μειώσει την επισκεψιμότητα στο κέντρο της πόλης!!! Σε βάρος της απλής λογικής, σε βάρος της εξαιρετικά διαδεδομένης εμπειρίας από παρόμοιες περιπτώσεις χιλιάδων ιστορικών κέντρων οικισμών σε όλη την Ευρώπη σε όλο τον κόσμο…

Ετσι, κάθε σχετική πρωτοβουλία διακρίνεται σταθερά από διστακτικότητα, αναβλητικότητα και στο τέλος βέβαια από αποτυχία.

Η προηγούμενη δημοτική αρχή είχε εφαρμόσει το μέτρο αποκλεισμού της εισόδου των οχημάτων των ΜΗ μόνιμων κατοίκων για περιορισμένο αριθμό ωρών (8-12 μ.μ.) Φτάνει αυτό και μόνο για να καταδείξει, πως απείχαμε χιλιόμετρα από την επίλυση του προβλήματος αφού οι πρωινοί και οι μεσημερινοί συνωστισμοί οχημάτων παρέμεναν εκτός πρόβλεψης… Ταυτόχρονα, καμία πρόνοια για την μεταφορά από τα όποια πάρκιγκ δεν είχε ληφθεί… Καταλαβαίνουμε εύκολα, λοιπόν, γιατί οι περσινές ‘λύσεις’ το μόνο, που κατάφεραν ήταν να δυσφημίσουν την ίδια την βασική επιδίωξη: τον αποκλεισμό της κυκλοφορίας από το ιστορικό κέντρο.

Φέτος, το μέτρο έγινε ακόμη …ελαφρότερο… Δεν υπάρχει ΚΑΜΙΑ απαγόρευση κυκλοφορίας προς και μες το ιστορικό κέντρο. Υπάρχει απλά μία …σύσταση αποφυγής !!!. Ασχολίαστο…

Οσον αφορά τα τεράστια λεωφορεία, που μεταφέρουν επισκέπτες ΜΕΣΑ στο ιστορικό κέντρο, η απόφαση της δημοτικής αρχής είναι να μην σταθμεύουν στο ‘ΑΚΤΑΙΟΝ’ αλλά αφού αφήσουν τους επισκέπτες να φύγουν προς το λιμάνι μέσω της Μητροπολίτου Αρσενίου και Δονζελότ (Μουράγια). Ψάχνουμε το πρακτικό όφελος αυτής της απόφασης και δυσκολευόμαστε να το βρούμε… Ή μάλλον, για να μην αδικήσουμε την τοπική αρχή, το μόνον όφελος είναι πως θα απελευθερώνεται η θαυμάσια θέα προς την κόντρα-φόσσα, το Παλιό Φρούριο, και την Γαρίτσα, που τώρα αποκλείεται από το μακρύ τείχος, που δημιουργούν τα σταθμευμένα λεωφορεία…

Η υπόθεση λεωφορεία προκαλεί πλέον την λογική μας βασανιστικά…

Διάφοροι επιχειρηματίες θεωρώντας προφανώς, ότι τρώμε κουτόχορτο μας επαναλαμβάνουν μονότονα, πως σε όλη την Ευρώπη γίνεται το ίδιο… Μέγα ψεύδος… Μεγάλα, ψηλά, διώροφα λεωφορεία κυκλοφορούν σε πόλεις που διαθέτουν λεωφόρους με πλάτος αρκετών δεκάδων ή και εκατοντάδων μέτρων (Παρίσι, Ρώμη, Λονδίνο, Βερολίνο, Βιέννη κ.λ.π.). Ακόμη και αν διαθέτουν φαρδείς αστικούς δρόμους πολλές πόλεις επιβάλλουν την στάθμευση των λεωφορείων σε κατάλληλο οικόπεδο ΕΚΤΟΣ πόλης (π.χ. Λέτσε).

Για την Κέρκυρα και για άλλους οικισμούς τέτοιου μεγέθους, αυτά τα επιβατικά οχήματα είναι απαγορευτικά…  Επιβάλλεται η αντικατάστασή τους με μεσαίας δυναμικότητας λεωφορεία… Ενδεχόμενη ένσταση είναι ο αυξημένος αριθμός οχημάτων, που θα χρειαστούν για να αντικαταστήσουν τις …’επιβατικές νταλίκες’. Όμως, τα μικρότερα οχήματα σημαίνουν μεγάλη κυκλοφοριακή διευκόλυνση αλλά και προστασία εκτεταμένων περιοχών της πόλης (Μουράγια, Καμπιέλο, Σπιανάδα κ.α) που μεγάλο μέρος του υπεδάφους τους προέρχεται από επιχωματώσεις…

Αυτός είναι ένας επιπρόσθετος σοβαρός λόγος, που η επιστροφή των λεωφορείων μεταφοράς, πρέπει να γίνεται από την λεωφόρο δημοκρατίας και στροφή στην λεωφόρο Αλεξάνδρας στο ύψος της κολώνας του Douglas. Όχι από τα Μουράγια, όπου βούλιαξε ο δρόμος, ενώ η παρεμπόδιση της κυκλοφορίας είναι μεγάλη…

Τελειώνοντας, ας επαναλάβουμε την απαισιόδοξη πρόβλεψή μας, σχεδόν βεβαιότητά μας, πως τίποτε το ουσιαστικό δεν πρόκειται να γίνει…

Οι πολίτες, που υποφέρουν από αυτή την παράλογη πραγματικότητα και που ταυτόχρονα αποτελούν την συντριπτική πλειοψηφία των κατοίκων πρέπει να συμμετέχουν… Αυτοί είναι η μόνη ελπίδα…

 

Σχόλια