Για …την τιμή και την υπόληψη της παράταξης…


Από τότε, που το τραμ ξηλώθηκε με την προσωπική εντολή και εποπτεία του εθνάρχη εδώ και 70 χρόνια η Αθήνα τερατοποιήθηκε και έγινε ένας απέραντος τσιμεντώνας με μπετονένια μπλοκ άθλιας αρχιτεκτονικής, που τα χωρίζουν μικρά σοκάκια, δηλαδή οι ονομαζόμενοι δρόμοι της πρωτεύουσας…

Ετσι το τραμ, που είναι σπουδαίο μέσο μαζικής μεταφοράς σε πλείστες πόλεις του κόσμου έγινε πρακτικά απαγορευμένο για την Αθήνα μας. 

Δυστυχώς, το κλεινόν άστυ δεν έχει την …πολυτέλεια να διαθέσει χρήσιμο κοινόχρηστο χώρο, αφού το οδικό του δίκτυο ανεπαρκεί κραυγαλέα... 

Η γραμμή Σύνταγμα - Νέα Σμύρνη – Φάληρο αποδεικνύει του λόγου το αληθές… Προβληματίζει τους οικιστικούς ιστούς, που διασχίζει ενώ η απόφαση για την κατασκευή της επιβεβαιώνει το αλαλούμ στις αποφάσεις για μείζονα ζητήματα χωροταξικής σημασίας…

Υπάρχει μία περιοχή, που χρειάζεται τις υπηρεσίες του τραμ και μπορεί να τις φιλοξενήσει… Αυτή είναι η παραλία του ενιαίου συγκροτήματος Αθήνα-Πειραιά… Πολύ απλά γιατί δεν ‘τρώει’ δρόμο αφού θα τρέχει στις ‘προσχώσεις’ της παραλίας.

Ετσι, μία γραμμή από το Πέραμα και το Κερατσίνι μέχρι την Βούλα είναι εύκολα εφικτή, χωρίς να δημιουργεί την παραμικρή ενόχληση στις οδικές μεταφορές -κρατικές και ιδιωτικές-.

Γι’ αυτό η απόφαση για επέκταση του τραμ μέχρι το Ελληνικό προβλέπεται εδώ και 10 χρόνια καθώς περιλαμβάνεται στο Νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αθήνας (νόμος 4277/2014) και με ακόμη μεγαλύτερη σαφήνεια στο Σχέδιο Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης (ΣΟΑ) του Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού-Αγίου Κοσμά της Περιφέρειας Αττικής που εγκρίθηκε με προεδρικό διάταγμα τον Μάρτιο του 2018.

Η πρόβλεψη για αυτή την προέκταση ήταν αυτονόητη ως εντελώς λογική. Ερχεται όμως ο Υπουργός μεταφορών ζηλεύοντας την προ 70ετίας δόξα του εθνάρχη και ματαιώνει την προέκταση -κόστους περί τα 20 εκατομμύρια για να υποσχεθεί επέκταση του δικτύου του μετρό , που κατά μέτριους υπολογισμούς θα στοιχίσει περί τα 300 εκατομμύρια! Λίγο παραπάνω, δηλαδή, χωρίς να προσφέρει κάποιο συγκοινωνιακό πλεονέκτημα αφού η παραλιακή γραμμή του τραίνου θα συνδέεται με το υπάρχον δίκτυο μετρό στους σταθμούς Μέου Φαλήρου και Βουλιαγμένης… Για το ίδιο λόγο είχε προβλεφτεί και η κατασκευή μία μικρής γραμμής τραμ, που θα συνέδεε την παραλιακή διαδρομή με τον σταθμό του μετρό στην Αργυρούπολη …

Όμως, όπως και νάναι για τους κατοίκους του νέου Las Vegas-Ελληνικού, άλλη χάρη έχει το μετρό συγκριτικά προς το τραμ… Μία φιλελεύθερη κυβέρνηση πρέπει να είναι σταθερά ευαισθητοποιημένη στις ανάγκες της upper cream και αυτό αποδεικνύει και τώρα ο Υπουργός.

Στην ουσία η ματαίωση της επέκτασης του τραμ στο όνομα της δημιουργία σταθμού του μετρό στο Ελληνικό, πέρα από μία πιθανή κατασπατάληση δημόσιου χρήματος θα σημαίνει και εξαιρετικά παρατεταμένη χρονικά ταλαιπωρία και αυτών, που θα διαμένουν στην περιοχή ή θα την επισκέπτονται…

Ο υπουργός πάντως αν το πετύχει (και γιατί να μην το πετύχει) θα πάρει την σκυτάλη από τον εθνάρχη ως προς την ματαίωση του τραμ… οπότε έχει δικαίωμα να ελπίζει για …την πρωθυπουργία μετά από δύο χρόνια…

Εμείς, πάντως μπορούμε να ευχόμαστε και να προσευχόμαστε να μην γίνει ποτέ αυτό το άχρηστο έργο του μετρό, που αποβλέπει να προσδώσει αξία στο προς κατασκευή έργο της LAMDA DEVELOPMENT, χρεώνοντάς μας μερικές εκατοντάδες εκατομμύρια…

  

Σχόλια