Ξανά για το σιδηροδρομικό δίκτυο Πελοποννήσου

Την 1 η Οκτωβρίου 2025 ασχοληθήκαμε με την πρόταση-απόφαση για την μετατροπή του σιδηροδρομικού δικτύου Πελοποννήσου σε ποδηλατό-τρενο… ( Σιδηρόδρομος ή ποδήλατο; Ποδήλατο…Ποδήλατο… ).  Εχουμε πολλές φορές διατυπώσει ενυπόγραφα την οργή μας για την χείριστη κατάσταση των Ελληνικών σιδηροδρόμων. Γι’ αυτό και ο τίτλος του άρθρου είναι προφανώς σαρκαστικός. Στο άρθρο αυτό υπήρξε απάντηση του φίλτατο Στέφανου Πάντου την οποία παρουσιάσαμε ολόκληρη την 3 η Οκτωβρίου ( Ενας γόνιμος αντίλογος για την σιδηροδρομική γραμμή Κόρινθος-Καλαμάτα )… Για να εξηγηθούμε από την αρχή: θεωρούμε, ότι: •είναι απαράδεκτο να μην διαθέτει η Πελοπόννησος ολοκληρωμένο και πλήρως λειτουργικό σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο •είναι σκάνδαλο πρώτης γραμμή η ανακαίνιση του δικτύου με κόστος 80 εκατομ. (το 2008) και η άμεση εγκατάλειψή του, μετά την ολοκλήρωση του έργου. Πριν καν τελειώσει το πρώτο του δρομολόγιο… •δεν είναι άσχετο προς την πολιτική θεώρηση και ιδεολογία των κυβερνητών της χώρας των μεταπρ...

Αθήνα, Χαρά της γης…


Αθήνα, Αθήνα,
χαρά της γης και της αυγής, μικρό γαλάζιο κρίνο.
Κάποια βραδιά στην αμμουδιά κοχύλι σου θα γίνω.
Xαρά της γης και της αυγής μικρό γαλάζιο κρίνο.

Μα αυτούς τους στίχους ζωγράφιζε το 1965 ο ποιητής Νίκος Γκάτσος το δοξασμένο ‘κλεινόν άστυ’. Αυτούς τους στίχους έντυσε μουσικά ο Μάνος Χατζηδάκης και απέδωσαν φωνητικά ο μεγάλος Στέλιος Καζαντζίδης με την Μαρινέλλα αλλά και η Νάνα Μούσχουρη...
Μία απόδειξη, πως οι καλλιτέχνες είχαν ευγενικά οράματα, που ανέλαβε η εθναρχική πολιτική του: ‘χτίστε, χτίστε, χτίστε’ να μετατρέψει σε εφιάλτη διαρκείας… 
Η αστική πολιτική και οι αστοί πολιτικοί, που μεσολάβησαν στα επόμενα 60 χρόνια κατάφεραν τον τερατούργημα του σήμερα… Μία πόλη τέρας, που ζει σε συνθήκες εντατικής παρακολούθησης σε στενότατο πλαίσιο ευσταθούς ισορροπίας… 
Υποδομές, πράσινο, κυκλοφοριακό έχουν υπερβεί στην ουσία τα όρια της πιο ακραίας ανοχής… Οι κεντρικές λεωφόροι της πόλης έχουν μετατραπεί σε απέραντους χώρους …σταθμευμένης κυκλοφορίας! 
Δεν χωράνε οι δρόμοι της πόλης τα κυκλοφορούντα οχήματα, δηλώνει ο καθηγητής Μπελαβίλας… Δηλώνει δηλαδή το αυτονόητο, που δεν χρειάζεται τεχνοκρατική γνώση για να γίνει αντιληπτό… Το ξέρουν δηλαδή πολύ καλά και οι κυβερνώντες αλλά μας δουλεύουν …αναπτυξιακά…
Η χτεσινή πλημμύρα στην παραλιακή λεωφόρο, που έκανε τα αυτοκίνητα να βρίσκονται μισά μέσα και μισά έξω από το νερό είχε φαιδρά κωμικοτραγικά επακόλουθα αποκαλυπτικών συγκρούσεων… 
«Γέμισε το δίκτυο των ομβίων με τις ακαθαρσίες και φτάσανε μέχρι τη θάλασσα. Καταλαβαίνετε τι μεγάλη περιβαλλοντική ζημιά έγινε εδώ χθες, η δυσοσμία είναι απερίγραπτη», κατήγγειλε μεταξύ άλλων ο δήμαρχος Αλίμου, που συνεχίζει «Είναι ένα πρόβλημα πολλών χρόνων, δεκαετιών θα έλεγα, και διαρκώς η ΕΥΔΑΠ το μελετάει, διαρκώς το κοιτάει, το ετοιμάζει»…
Απαντά η ΕΥΔΑΠ απεκδυόμενη πάσης ευθύνης: 'το δίκτυο αποχέτευσης υπερφορτώνεται σε περιπτώσεις έντονης βροχόπτωσης με αποτέλεσμα να ανοίγει το καπάκι του δικτύου αποχέτευσης στο συγκεκριμένο σημείο.
Ο λόγος για τον οποίο συμβαίνει αυτό είναι ότι από την Βάρκιζα έως τον Άλιμο έχουν γίνει παράνομες συνδέσεις ομβρίων από ιδιώτες στον αγωγό αποχέτευσης, για τις οποίες η ΕΥΔΑΠ λαμβάνει τα κατάλληλα μέτρα σύμφωνα με τον Κανονισμό Λειτουργίας της, τα οποία μπορεί να φτάσουν έως και την διακοπή υδροδότησης ακινήτου. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της ΕΥΔΑΠ υπάρχουν 7.000 ακίνητα στην περιοχή που έχουν κάνει παράνομη διοχέτευση ομβρίων στην αποχέτευση, αυξάνοντας σημαντικά τον όγκο των εισροών στο δίκτυο αποχέτευσης όταν βρέχει. Το πρόβλημα δε, διογκώνεται υπέρμετρα στις έντονες βροχοπτώσεις.'...

Τί σας λέμε!!! 
Χαρά της γης και της αυγής… 
Ας γλυκάνουμε τον πόνο μας με το τραγούδι, που δόξαζε την Αθήνα: Χαρά της γης. Σας το παρουσιάζουμε και στις δύο 'αρχικές' εκδόσεις: Καζαντίδης-Μαρινέλα και Νάνα Μούσχουρη...





Σχόλια