Εργασιακός μεσαίωνας εγγυάται προδιαγεγραμμένα εγκλήματα…


Για τα ΜΜΕ η σύγκρουση των δύο λεωφορείων στην Βούλα, με αυτό, που ακολουθούσε να πέφτει πάνω σε αυτό που προηγούνταν ήταν …’μάνα εξ ουρανού’. 

Όχι ότι τους λείπει η θεματολογία. Και αν λείπει την …φτιάχνουν. Κάνοντας την τρίχα τριχιά, με εκφοβιστικές εικόνες, που φτιάχνουν το τρέιλερ του θέματος και με την αξιοποίηση κάθε προηγμένης τεχνολογικής δυνατότητας μπορούν να μετατρέψουν μία συνηθισμένη είδηση σε θέμα παγκόσμιου ενδιαφέροντος…

Και το αντίστροφο… Όταν η πληροφορία αντίκειται στα οικονομικά συμφέροντα και στις πολιτικές παρέλξεις των καναλαρχών πέφτει …σύρμα. Παγωνιά και νέκρα στην πληροφορία, που μέχρι χτες …έδινε ψωμί σε χιλιάδες ΜΜΕ (κανάλια, ραδιόφωνα, ιστότοποι, μέσα κοινωνικής δικτύωσης)

Η …τηλεοπτική πορεία για την σοβαρή υπόθεση της σύγκρουσης των αστικών λεωφορείων με τον μεγάλο αριθμό τραυματιών είναι απολύτως καταδεικτική της ιδεολογικής και πολιτικής αντιμετώπισης του ευρύτερου κοινού από τους χειριστές του…

Στην αρχή το δυστύχημα έγινε πρώτη και κυρίαρχη είδηση… Εικόνες φρικιαστικές, τζάμια σπασμένα, λαμαρίνες χωμένες, αιμόφυρτοι τραυματίες. Και όλα αυτά με μουσική υπόκρουση θρίλερ, που ‘φτιάχνει’ τον τηλεθεατή..

Στόχευση το θυμικό των καναπεδάτων με ταυτόχρονη φροντίδα να περιορίζονται όσο γίνεται περισσότερο οι φυσιολογικές γενικεύσεις, οι αιτιολογικές διερευνήσεις, τα κρίσιμα συμπεράσματα κοινωνικο-πολιτικής σημασίας.

Ετσι, όταν έσκασε η πληροφορία για τις συνθήκες εργασίας της οδηγού, που θεωρήθηκε ‘υπεύθυνη’, τα ΜΜΕ αποσύρθηκαν γοργά με ελαφρά πηδηματάκια… Γιατί το γυαλί δεν αντέχει την είδηση, πως η συγκεκριμένη οδηγός εργαζόταν εναλλάξ 16 ώρες τη μια μέρα και 8 ώρες την επόμενη. Η μέρα του δυστυχήματος ‘συνέπεσε’ με 16ωρη βάρδια.

Για κοινούργια λεωφορεία μαθαίνουμε συνέχεια… Αναγκαίες οι προμήθειες σύγχρονου υλικού και η αντικατάσταση του παμπάλαιου και επικνίδυνου που κυκλοφορεί στους δρόμους Αθήνας και Θεσσαλονίκης τουλάχιστον… Όμως, οι σκανδαλώδεις ελλείψεις σε προσωπικό ακυρώνουν κάθε τεχνολογικό εκσυγχρονισμό σε όφελος των επιβατών…

Μα, γιατί δεν προσλαμβάνεται προσωπικό;;; Μα, γιατί ΔΕΝ επιτρέπεται… Κάθε χρήσιμη πρόσληψη σε οποιονδήποτε τομέα κοινωνικά επωφελούς δραστηριότητας παραβιάζει τις δημοσιονομικές ντιρεκτίβες των μνημονιακών υποχρεώσεων της χώρας… Ζούμε -και ας κάνουμε, πως το αγνοούμε- σε εποχή μνημονιακών δεσμεύσεων… Για την οργάνωση της κοινωνίας μας, για την ιεράρχηση των δαπανών, για την διατήρηση και αξιοποίηση του εθνικού πλούτου…

Η συγκεκριμένη οδηγός και χιλιάδες άλλοι εργαζόμενοι δουλεύουν σε εποχές γαλέρα γιατί έτσι το θέλουν οι οικονομικοί αφεντάδες της ΕΕ, και το υποταγμένο στις εντολές τους πολιτικό μας πολιτικό προσωπικό. 

Γι’ αυτό και τα ΜΜΕ εσίγησαν κατά κανόνα… Γιατί υπάρχουν και μερικά, που πιο ξεδιάντροπα από τα άλλα καιμε την ευκαιρία της δημοσιοποίσης των συνθηκών εργασίας στα μέσα μαζικής μεταφοράς, κάνουν και …’αντισυστημικό αγώνα’…

 

  

Σχόλια