Την 1 η Οκτωβρίου 2025 ασχοληθήκαμε με την πρόταση-απόφαση για την μετατροπή του σιδηροδρομικού δικτύου Πελοποννήσου σε ποδηλατό-τρενο… ( Σιδηρόδρομος ή ποδήλατο; Ποδήλατο…Ποδήλατο… ). Εχουμε πολλές φορές διατυπώσει ενυπόγραφα την οργή μας για την χείριστη κατάσταση των Ελληνικών σιδηροδρόμων. Γι’ αυτό και ο τίτλος του άρθρου είναι προφανώς σαρκαστικός. Στο άρθρο αυτό υπήρξε απάντηση του φίλτατο Στέφανου Πάντου την οποία παρουσιάσαμε ολόκληρη την 3 η Οκτωβρίου ( Ενας γόνιμος αντίλογος για την σιδηροδρομική γραμμή Κόρινθος-Καλαμάτα )… Για να εξηγηθούμε από την αρχή: θεωρούμε, ότι: •είναι απαράδεκτο να μην διαθέτει η Πελοπόννησος ολοκληρωμένο και πλήρως λειτουργικό σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο •είναι σκάνδαλο πρώτης γραμμή η ανακαίνιση του δικτύου με κόστος 80 εκατομ. (το 2008) και η άμεση εγκατάλειψή του, μετά την ολοκλήρωση του έργου. Πριν καν τελειώσει το πρώτο του δρομολόγιο… •δεν είναι άσχετο προς την πολιτική θεώρηση και ιδεολογία των κυβερνητών της χώρας των μεταπρ...
Για τα ΜΜΕ η σύγκρουση των δύο
λεωφορείων στην Βούλα, με αυτό, που ακολουθούσε να πέφτει πάνω σε αυτό που προηγούνταν
ήταν …’μάνα εξ ουρανού’.
Όχι ότι τους λείπει η θεματολογία. Και αν
λείπει την …φτιάχνουν. Κάνοντας την τρίχα τριχιά, με εκφοβιστικές εικόνες, που
φτιάχνουν το τρέιλερ του θέματος και με την αξιοποίηση κάθε προηγμένης τεχνολογικής
δυνατότητας μπορούν να μετατρέψουν μία συνηθισμένη είδηση σε θέμα παγκόσμιου ενδιαφέροντος…
Και το αντίστροφο… Όταν η πληροφορία
αντίκειται στα οικονομικά συμφέροντα και στις πολιτικές παρέλξεις των καναλαρχών
πέφτει …σύρμα. Παγωνιά και νέκρα στην πληροφορία, που μέχρι χτες …έδινε ψωμί σε
χιλιάδες ΜΜΕ (κανάλια, ραδιόφωνα, ιστότοποι, μέσα κοινωνικής δικτύωσης)
Η …τηλεοπτική πορεία για την σοβαρή υπόθεση
της σύγκρουσης των αστικών λεωφορείων με τον μεγάλο αριθμό τραυματιών είναι
απολύτως καταδεικτική της ιδεολογικής και πολιτικής αντιμετώπισης του ευρύτερου
κοινού από τους χειριστές του…
Στην αρχή το δυστύχημα έγινε πρώτη και
κυρίαρχη είδηση… Εικόνες φρικιαστικές, τζάμια σπασμένα, λαμαρίνες χωμένες, αιμόφυρτοι
τραυματίες. Και όλα αυτά με μουσική υπόκρουση θρίλερ, που ‘φτιάχνει’ τον
τηλεθεατή..
Στόχευση το θυμικό των καναπεδάτων με
ταυτόχρονη φροντίδα να περιορίζονται όσο γίνεται περισσότερο οι γενικεύσεις, οι αιτιολογικές διερευνήσεις, τα κρίσιμα συμπεράσματα κοινωνικο-πολιτικής
σημασίας.
Ετσι, όταν έσκασε η πληροφορία για τις
συνθήκες εργασίας της οδηγού, που θεωρήθηκε ‘υπεύθυνη’, τα ΜΜΕ αποσύρθηκαν
γοργά με ελαφρά πηδηματάκια… Γιατί το γυαλί δεν αντέχει την είδηση, πως η συγκεκριμένη
οδηγός εργαζόταν εναλλάξ 16 ώρες τη μια μέρα και 8 την επόμενη. Η μέρα του
δυστυχήματος ‘συνέπεσε’ με 16ωρη βάρδια.
Για κοινούργια λεωφορεία μαθαίνουμε
συνέχεια… Αναγκαίες οι προμήθειες σύγχρονου υλικού και η αντικατάσταση του παμπάλαιου
και επικνίδυνου που κυκλοφορεί στους δρόμους Αθήνας και Θεσσαλονίκης
τουλάχιστον… Όμως, οι σκανδαλώδεις ελλείψεις σε προσωπικό ακυρώνουν κάθε τεχνολογικό
εκσυγχρονισμό …
Μα, γιατί δεν προσλαμβάνεται προσωπικό;;;
Μα, γιατί ΔΕΝ επιτρέπεται… Κάθε χρήσιμη πρόσληψη σε οποιονδήποτε τομέα
κοινωνικά επωφελούς δραστηριότητας παραβιάζει τις δημοσιονομικές ντιρεκτίβες
των μνημονιακών υποχρεώσεων της χώρας… Ζούμε -και ας κάνουμε, πως το αγνοούμε-
σε εποχή μνημονιακών δεσμεύσεων… Για την οργάνωση της κοινωνίας μας, για την
ιεράρχηση των δαπανών, για την διατήρηση και αξιοποίηση του εθνικού πλούτου…
Η συγκεκριμένη οδηγός και χιλιάδες
άλλοι εργαζόμενοι δουλεύουν σε εποχές γαλέρας, γιατί έτσι το θέλουν οι
οικονομικοί αφεντάδες της ΕΕ, και το υποταγμένο στις εντολές τους πολιτικό μας πολιτικό
προσωπικό.
Γι’ αυτό τα ΜΜΕ εσίγησαν… Υπάρχουν βέβαια μερικά, πιο ξεδιάντροπα από τα άλλα με την ευκαιρία της δημοσιοποίσης των
συνθηκών εργασίας στα μέσα μαζικής μεταφοράς, κάνουν και …’αντισυστημικό αγώνα’…
Σχόλια