Νίκος Μητσιάλης: Ουκ αν λάβοις παρά του μη έχοντος, Βολοντίμιρ…

Στις βραχυχρόνιες και μακροχρόνιες οικονομικές επιπτώσεις της παρατεινόμενης Ρωσο-Ουκρανικής σύγκρουσης αναφέρεται το άρθρο του φίλτατου Νίκου Μητσιάλη . Τα ‘τεκμήρια’, που προσκομίζει ο Νίκος φωτίζουν την σκοτεινή ή/και αγνοημένη από τα ΜΜΕ και το ευρύ κοινό οικονομική πλευρά του πολέμου, που μπορεί να συνταράξει τον πλανήτη περισσότερο ακόμη και από την οπλικο-στρατιωτική πλευρά της διαμάχης…   Κάποια επιμέρους στοιχεία από αποσπάσματα ομιλίας της Ούρσουλας φον ντερ Λάιεν στο Ευρωκοινοβούλιο στις 10 αυτού του Σεπτέμβρη, δείχνουν την αγωνιώδη αναζήτηση μιας «νόμιμης» κλοπής των αποθεμάτων της Ρωσικής Κεντρικής Τράπεζας που βρίσκονται δεσμευμένα στην Ευρώπη. Τα περισσότερα από αυτά τα Ρωσικά αποθέματα, περίπου 200 δις ευρώ, αναπαύονται στο Euroclear του Βελγίου. Κυρίως γι’ αυτά τα αποθεματικά «ψάχνουν» να βρουν μια κομπίνα υφαρπαγής, δίχως η ετικέτα να αναγράφει ότι αυτά «κατάσχονται». Κουτοπονηριές χρεοκοπημένων ηγετών που αφελώς ποντάρισαν τόσο σε ρωσικά αποθεματικά ...

Εμπρός για τον Νέο ΟΣΕ!


Η σχέση της κυβερνώσας παράταξης με την εξέλιξη των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών στην χώρα είναι στενή, στενότατη και μακρόρονη… Ετσι δημιουργήθηκε το σύγχρονο σιδηροδρομικό θαύμα της χώρας… Από εποχής Εθνάρχη, που ξήλωνε γραμμές μέσων σταθερής μεταφοράς, όπου τις συναντούσε…

Μπορεί βέβαια το μήκος του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας να μειώθηκε σημαντικά από εκείνο του Τρικούπη αλλά το ενδιαφέρον είχε πέσει στην …ποιότητα.

Δεν ήταν εύκολο να καταχτήσουμε την τελευταία θέση στην Ευρώπη από άποψη τραίνων… Χρειάστηκε μεγάλη σταθερότητα και συνέπεια στο θαυμαστό έργο καταστροφικής διάλυσης…

Το έργο αυτό επιταχύνθηκε, ως όφειλε κατά την διάρκεια των …εκσυγχρονιστικών μνημονίων. Πρώτοι και καλύτεροι σε εκτροχιασμούς, καθυστερήσεις δρομολογίων, άθλια κατάσταση εσωτερικού των συρμών, χαμηλότατες παροχές υπηρεσιών στην διάρκεια του Ταξιδιού… Γενικά από … το καλό στο καλύτερο…

Μέσα στο κλίμα ικανοποίησης και περηφάνειας για τον Οργανισμό Σιδηροδρόμων Ελλάδος, ξένες εταιρείες ενδιαφέρθηκαν …ανιδιοτελώς να συμβάλλουν στην παραπέρα εξέλιξη των Ελληνικών τραίνων… Δύσκολο να εκσυγχρονίσεις τα ‘εκσυγχρονισμένα’ αλλά τέλος πάντων…

Ετσι η Ιταλική Ferrovie dello Stato Italiane ανέλαβε επί ‘πρώτης φοράς αριστεράς’ να μας πάει ακόμη πιο μπροστά… Γι’ αυτό και πήρε τον ΟΣΕ έναντι πινακίου φακής… Γιατί από την πρώτη μέρα, που ανέλαβε δεν έχει σταματήσει λεπτό να …εκσυγχρονίζει τα Ελληνικά Τραίνα…

Και ήλθαν τα Τέμπη… Λίγες μέρες πριν ο πολυχρονεμένος μας ετοιμάζονταν να ανακοινώσει την κατασκευή της σιδηροδρομικής Εγνατίας… Της γραμμής, δηλαδή, που θα συνέδεε την Ηγουμενίτσα με την Αλεξανδρούπολη και γενικά με τον εθνικό κορμό… Ηταν όραμα του Τρικούπη η σύνδεση της Ηπείρου αλλά είχε …κάπως παραπέσει.

Τα Τέμπη, δυστυχώς, αναχαίτισαν την ταχύτατη πορεία εκσυγχρονισμού των Ελληνικών σιδηροδρόμων… Αλλά, όχι για πολύ… Αρμόδιες επιτροπές και υπηρεσίες, μετά από σχολαστικό έλεγχο, πλήρη, ανεπηρέαστη και αντικειμενική εξέταση των δεδομένων εντόπισε στον σταθμάρχη της ευθύνη για το …’ατύχημα’. Οσοι μιλούν για έγκλημα είναι εχθροί της προόδου της πατρίδας…

Λίγο καιρό ξαποστάσαμε και ξανά προς την δόξα τραβάμε…

Ο πρωθυπουργός πήρε την μεγάλη απόφαση, που θα μας βάλει στον 22ο αιώνα των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών. Αλλάζει ριζικά την σύνθεση της διοίκησης του ΟΣΕ…

Μάλιστα!!! Ως εκεί έφτασε το εκσυγχρονιστικό του πάθος!!! Ετσι αντί του Σπύρου, του Γιώργου, της Μαρίας και του Θανάση τώρα η διοίκηση ανατίθεται στον Αντρέα, τον Αλέξανδρο, την Ελένη και τον Γιάννη… 

Αυτή την βαθιά προετοιμασμένη και σχολαστικά αναλυμένη απόφαση χρειάζονται τα τραίνα μας για εκείνο το λίγο, το κάτι παραπάνω που τους λείπει…

Πολιτική δεν χρειάζεται να αλλάξουμε για τα τραίνα και τις δημόσιες συγκοινωνίες γενικότερα… Εχουμε και μάλιστα αποδεδειγμένα επιτυχημένη…

Με ένα βαψιματάκι όλα θα φτιάξουν…

Καλόν ύπνο σε εμάς τους αυτόχθονες ιθαγενείς…

   

Σχόλια