Ακούσαμε, όμως και ενδιαφέροντα πράγματα… Αρχικά
αποκαλύφθηκε πέραν πάσης αμφιβολίας, πως το τραίνο στην Ελλάδα λειτουργεί υπό
όρους ασφαλείας τουλάχιστον προ 50ετίας… Αποκαλύφθηκε, επίσης, ότι τα σχετικά
συστήματα σηματοδότησης έχουν αγοραστεί από το 2003 και έκτοτε παραμένουν σε …ασφαλή
αποθήκη… Κανείς δεν τα πειράζει…
Το εντυπωσιακό, όμως από την χτεσινή ενημέρωση ήταν η
παραδοχή από πολλούς δημοσιoγράφους,
πως δεν μπορεί η παράλειψη του σταθμάρχη της Λάρισας να εξαντλεί το ζήτημα των
ευθυνών… Υπήρξε βέβαια ο μεσημβρινός ιδεολογικός μας καθοδηγητής, που πολλάκις
αναφέρθηκε στην σχετικά μεγάλη ηλικία του σταθμάρχη… 59 ετών έλεγε και
ξανάλεγε… Αν είναι κώλυμα αυτή η ηλικία, ας φροντίσει ο εθνικός μας
διαπαιδαγωγητής να παίρνουμε σύνταξη από τα 55…
Αναφέρθηκε ακόμη στην ατελή του εκπαίδευση… Μόλις ένας
χρόνος…
Ομως, ούτε και αυτός μπόρεσε να εξαντλήσει το θέμα του
φορτώματος των ευθυνών στο ‘αποδιοπομπαίο τράγο’ της υπόθεσης. Υποχρεώθηκε να
παραδεχτεί … σοβαρές παραλείψεις και ελλείψεις, αλλά η προσωπική ευθύνη
τοποθετήθηκε στο κάδρο…
Εντάξει, δεν προσωποποιούν ούτε πολιτικοποιούν
περισσότερο τους συλλογισμούς τους για να φτάσουν στην ουσία των ευθυνών… Όμως,
αυτά που λένε δεν είναι λίγα… Και μπορεί να γίνουν επικίνδυνα αν οι τηλεθεατές
βάλουν το μυαλό τους να δουλέψει… Να θυμηθεί και να κρίνει…
Η ιστορία των Ελληνικών σιδηροδρόμων αποτυπώνει με
μεγάλη ακρίβεια την κοινωνικοπολιτική εξέλιξη της χώρας. Στα γρανάζια ενός
παρασιτικού καπιταλισμού, που ελάχιστα ενδιαφέρθηκε για τον εκσυγχρονισμό των
υποδομών της χώρας, οι σιδηρόδρομοι μετά από την αρχική και ραγδαία ανάπτυξη
επί Τρικούπη, γνώρισαν την αδιαφορία και την εγκατάλειψη… Ιδιαίτερα κατά την
μετεμφυλιακή περίοδο η κουλτούρα του ΙΧ ήλθε ταμάμ. Μαζί με τα ΚΤΕΛ, που
λυμαίνονται τα μεγάλα κενά των δημόσιων συγκοινωνιών. Πρόκειται για ιδιωτικούς
οργανισμούς, που η δύναμή τους είναι απολύτως μονοπωλιακή και η σχέση τους με
την εξουσία εντελώς προνομιακή…
Σε μία χώρα που οι αποστάσεις από την πρωτεύουσα
κάνουν ιδανικό μέσο τον σιδηρόδρομο, προβάλλεται στρεβλωτικά το …ορεινό
ανάγλυφο της χώρας σαν εμπόδιο για την προώθησή του… Στο επιχείρημα, που
απευθύνεται σε κοιμώμενους ηλίθιους υπάρχει μία λέξη, πλήρης απάντηση: Ελβετία.
Δίκαια, το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη
χαρακτηρίστηκε προμελετημένο έγκλημα… Η επίπτωσή του ήταν απλά… ζήτημα χρόνου.
Γι’ αυτό αν και προφήτες, όπως είπαμε, δεν είμαστε δεν είναι δύσκολο να
προβλέψουμε, πως η αναζήτηση των αιτίων του δυστυχήματος θα μοιάζει … γρίφος
περίπλοκος.
Η σχετική συζήτηση δεν πρέπει να σοβαρέψει, γιατί ελλοχεύουν
κίνδυνοι για την καθεστηκυία τάξη πραγμάτων, που πρέπει πάση θυσία να
διασκεδασθούν και αργότερα να …χαθούν.
Μακάρι να το καταλάβουμε και να το συνειδητοποιήσουμε
το δούλεμα…
Σχόλια