Τώρα ξέρουν… Σε λίγο θα ξεχάσουν…

Χτες, όπως αναμένονταν, είχαμε το παραλήρημα της τρομολαγνίας. Το ‘αίμα’ είναι πρώτο στην συνταγή της ‘επιτυχίας’.

Ακούσαμε, όμως και ενδιαφέροντα πράγματα… Αρχικά αποκαλύφθηκε πέραν πάσης αμφιβολίας, πως το τραίνο στην Ελλάδα λειτουργεί υπό όρους ασφαλείας τουλάχιστον προ 50ετίας… Αποκαλύφθηκε, επίσης, ότι τα σχετικά συστήματα σηματοδότησης έχουν αγοραστεί από το 2003 και έκτοτε παραμένουν σε …ασφαλή αποθήκη… Κανείς δεν τα πειράζει…

Ισως να ήταν την εποχή που ο υπουργός, το υπουργείο και ο ΟΣΕ ασχολούνταν με την αποκατάσταση της γραμμής Κρυονερίου-Μεσολογγίου-Αγρινίου. Τα κωμικοτραγικά αυτής της ιστορίας σας τα περιγράψαμε στη χτεσινή ανάρτηση με τίτλο: Μερικά ερωτήματα για το εγκληματικό σιδηροδρομικό δυστύχημα. (https://faiakas.blogspot.com/2023/03/blog-post_1.html).

Εξάλλου, σε κάθε περίπτωση προμήθειας υλικού …αξία έχει η ίδια η πραγματοποίηση της αγοράς… Αυτή ‘αποδίδει’… Oι τοποθετήσεις και oi εργασίες μετά, είναι ψίχουλα…

Το εντυπωσιακό, όμως από την χτεσινή ενημέρωση ήταν η παραδοχή από πολλούς δημοσιoγράφους, πως δεν μπορεί η παράλειψη του σταθμάρχη της Λάρισας να εξαντλεί το ζήτημα των ευθυνών… Υπήρξε βέβαια ο μεσημβρινός ιδεολογικός μας καθοδηγητής, που πολλάκις αναφέρθηκε στην σχετικά μεγάλη ηλικία του σταθμάρχη… 59 ετών έλεγε και ξανάλεγε… Αν είναι κώλυμα αυτή η ηλικία, ας φροντίσει ο εθνικός μας διαπαιδαγωγητής να παίρνουμε σύνταξη από τα 55…

Αναφέρθηκε ακόμη στην ατελή του εκπαίδευση… Μόλις ένας χρόνος…

Ομως, ούτε και αυτός μπόρεσε να εξαντλήσει το θέμα του φορτώματος των ευθυνών στο ‘αποδιοπομπαίο τράγο’ της υπόθεσης. Υποχρεώθηκε να παραδεχτεί … σοβαρές παραλείψεις και ελλείψεις, αλλά η προσωπική ευθύνη τοποθετήθηκε στο κάδρο…

Το ίδιο, εξάλλου, έκανε και ο πολυχρονεμένος κατά την …καθιερωμένη επίσκεψη στο τόπο της προχτεσινής τραγωδίας… Υπογράμμισε το …ανθρώπινο λάθος… Κουβέντα για τις εγκληματικές πολιτικές ευθύνες…   

Σε αυτό το γνωστό κλίμα συγκάλυψης και στρέβλωσης, που κυριαρχεί στα ΜΜΕ, ορισμένοι ‘μιντιάδες’, διάσπαρτοι ανά τα κανάλια μας …εξέπληξαν. Γιατί, μεταξύ άλλων τόνισαν, πως βασικά υπεύθυνες για την τραγωδία είναι οι χρόνιες ελλείψεις και η υποβάθμιση των σιδηροδρόμων στην χώρα… Κάποιοι, πιο …τολμηροί μα αποκάλυψαν ότι η ίδια η ΕΕ πρόσφατα εγκάλεσε την Ελλάδα για ελλιπή ασφάλεια των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών…   

Εντάξει, δεν προσωποποιούν ούτε πολιτικοποιούν περισσότερο τους συλλογισμούς τους για να φτάσουν στην ουσία των ευθυνών… Όμως, αυτά που λένε δεν είναι λίγα… Και μπορεί να γίνουν επικίνδυνα αν οι τηλεθεατές βάλουν το μυαλό τους να δουλέψει… Να θυμηθεί και να κρίνει…

Δεν διαθέτουμε το τάλαντο της προφητείας αλλά θα τολμήσουμε να προβλέψουμε, πως συντομότατα η συζήτηση θα αφορά την νομική πλευρά του ζητήματος με επίκεντρο τον σταθμάρχη… Μαζί με την αποδρομή της συγκινησιακής φόρτισης, η σκοτεινή και εγκληματική υπόθεση: ‘ελληνική σιδηρόδρομοι’ θα οδεύσει προς την αφάνεια…

Η ιστορία των Ελληνικών σιδηροδρόμων αποτυπώνει με μεγάλη ακρίβεια την κοινωνικοπολιτική εξέλιξη της χώρας. Στα γρανάζια ενός παρασιτικού καπιταλισμού, που ελάχιστα ενδιαφέρθηκε για τον εκσυγχρονισμό των υποδομών της χώρας, οι σιδηρόδρομοι μετά από την αρχική και ραγδαία ανάπτυξη επί Τρικούπη, γνώρισαν την αδιαφορία και την εγκατάλειψη… Ιδιαίτερα κατά την μετεμφυλιακή περίοδο η κουλτούρα του ΙΧ ήλθε ταμάμ. Μαζί με τα ΚΤΕΛ, που λυμαίνονται τα μεγάλα κενά των δημόσιων συγκοινωνιών. Πρόκειται για ιδιωτικούς οργανισμούς, που η δύναμή τους είναι απολύτως μονοπωλιακή και η σχέση τους με την εξουσία εντελώς προνομιακή…

Στο κράτος των ΚΤΕΛατζήδων δεν χωρούσαν τα τραίνα, που ‘μοιραία’ οδηγήθηκαν στην υποβάθμιση, την υποτίμηση, την εξαφάνιση…

Σε μία χώρα που οι αποστάσεις από την πρωτεύουσα κάνουν ιδανικό μέσο τον σιδηρόδρομο, προβάλλεται στρεβλωτικά το …ορεινό ανάγλυφο της χώρας σαν εμπόδιο για την προώθησή του… Στο επιχείρημα, που απευθύνεται σε κοιμώμενους ηλίθιους υπάρχει μία λέξη, πλήρης απάντηση: Ελβετία.


Ετσι, σιγά-σιγά, ο νεοέλληνας λησμόνησε τα μέσα σταθερής τροχιάς, που βγήκαν οριστικά από την ζωή του… Τα κατέταξε στην κατηγορία των ‘φτηνιάρικων’ και μπανάλ ενώ στην συνείδησή του διαμόρφωσε το όραμα του πανάκριβου ΙΧ…

Αυτός ο συγκοινωνιακός πολιτισμός, συμβατός με το καπιταλιστικό όραμα, έχει κάνει τις καθημερινές μετακινήσεις αβίωτες στους πολίτες όχι μόνον της Αθήνας αλλά και πολλών άλλων Ελληνικών πόλεων.

Δίκαια, το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη χαρακτηρίστηκε προμελετημένο έγκλημα… Η επίπτωσή του ήταν απλά… ζήτημα χρόνου. Γι’ αυτό αν και προφήτες, όπως είπαμε, δεν είμαστε δεν είναι δύσκολο να προβλέψουμε, πως η αναζήτηση των αιτίων του δυστυχήματος θα μοιάζει … γρίφος περίπλοκος.

Η σχετική συζήτηση δεν πρέπει να σοβαρέψει, γιατί ελλοχεύουν κίνδυνοι για την καθεστηκυία τάξη πραγμάτων, που πρέπει πάση θυσία να διασκεδασθούν και αργότερα να …χαθούν.

Όπως μετά από κάθε συφορά, οι δηλώσεις περισσεύουν και εντυπωσιάζουν σε …κοινωνική ευαισθησία και πληθωρικότητα ανθρωπιστικής προσφοράς… Ο επίλογος της δημοσιότητας θα γραφτεί με διακηρύξεις καλών προθέσεων και …κατηγορηματικών διαβεβαιώσεων…

Μακάρι να το καταλάβουμε και να το συνειδητοποιήσουμε το δούλεμα…

 

  

Σχόλια